Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dva týdny – 58 měst – Poezie kam se podíváte!
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 5.11.2012 (00:30:39)

Dva týdny – 58 měst – Poezie kam se podíváte!

promoční video: http://www.youtube.com/watch?v=Vo4uGYKNI3E

 

První týden celonárodního festivalu Den poezie nabízí řadu akcí pro veřejnost

 

Stane se tak, podobně jako v předchozích letech na památku narození Karla Hynka Máchy (*16. 11. 1810), letos je tématem Dne poezie PŘE-STUP!

 

Desítky regionálních aktérů z řad škol, knihoven, literárních spolků, klubů, divadel, muzeí i jednotlivců  připravili literární večery, výstavy, divadelní představení a jiné zajímavé akce.  Koordinátorem festivalu a rovněž i pořadatelem řady zajímavých pořadů je Společnost poezie. Na většinu akcí bude vstup zdarma.

 

Z českých významných básníků a spisovatelů vystoupí například Jiří Dědeček, Tomáš Míka, Radek Fridrich, Vít Janota, Petr Halmay, Štěpán Nosek, Kateřina Bolechová, Jarmila Hannah Čermáková, Jan Zbořil, Petr Pazdera Payne, Josef Straka, David Jan Žák a řada dalších.

 

V Buštěhradě, v Havlíčkově Brodě, v Praze a v Sedlčanech spojili aktéři síly a připravili akci pod názvem Stopy poezie, díky níž chodníky a náměstí zaplní básně napsané křídou.

 

Z desítek dalších akcí uveďme například Literární večer jihočeských spisovatelů, který se uskuteční v sobotu 10. 11. v Jindřichově Hradci, tentýž den v Litoměřicích proběhne vyhlášení výsledků literární soutěže „Máchovou stopou“,v Opavě se můžete těšit na večerSlam poetry. Cyklus literárních přednášek, čtení a divadelních vystoupení bude probíhat po celý týden jak Havlíčkově Brodě, tak i v Náchodě. Své premiéry se dočká film „Prokletí Máje“ (scénář: Peter Chmela, Jiří Roth) v úterý 6.11. na večeru jarmilo! Jarmilo!! JARMILO!!! v Praze. Pořádání akcí se ujaly i kulturní časopisy – jmenujme například Totem.cz, Wagón, H_aluze nebo Psí víno.

Do našeho hlavního města zavítají a vystoupí pozvaní finalisté ruského festivalu Slovanské tradice (5-8. 11. 2012), z Rumunska držitel ceny „Mladý spisovatel roku“ od Rumunské akademie Ştefan Manasia, z Makedonie do naší vlasti zavítá známá spisovatelka Frosina Naumovska, z Maďarska k nám přijede zakladatelka a šéfredaktorka časopisu Szörös Kö, který se soustřeďuje na poezii a uměleckou činnost mladých tvůrců Katalin Juhasz. Můžete se také setkat se španělskou spisovatelkou žijící v Česku Elenou Buixaderas. 

 

Seznam akcí festivalu naleznete na adrese www.denpoezie.cz.



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter