Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O Nás
Autor: Sallybill (Občasný) - publikováno 7.11.2012 (12:36:59)

     Žijeme poblíž něčeho strašlivého …a milujeme to.

Nadpředstavitelný nukleární výbuch, držený dál od našich křehkých životů jen gravitačními silami. Otvíráme okno a pouštíme ho dál. Nastavujeme mu tvář. Náš respekt vůči němu se scvrknul do hypotetické kuličky. A přece víme, že Nás jednou pohltí. Naučili jsme se nezabývat takovou pravdou, je nudná a stará.

 

     Slunce je schopno překonat lidské představy krutosti. Gravitace- akceptovaná, pojmenovaná síla, ta jediná spoutává sluneční běs. Síla, kterou se nepodařilo prokázat. Nikdo neví, jak a proč. Prostě tu je a je potřeba s ní počítat. Nevadí nám, že jí nerozumíme. Dokonale se na ni spoléháme. Budeme-li o ní mluvit, dost možná budeme mluvit každý o něčem jiném. Ale nejspíš o ní mluvit nebudeme, je nám celkem ukradená, nebo na obtíž. My milujeme Slunce za jeho roztomilé světlo a teplo. Vůbec nám nepřipadá kruté, i když víme, že zabíjí. Moc dobře si uvědomujeme, že bez něj nemůžeme být. Naopak, známe pravidla a je pro nás snadné vyhnout se smrtícím účinkům Slunce.

 

     Tato pravidla také neřešíme. Jsou pevná. Nezlobíme se, že Slunce z nich nepoleví, ani to nežádáme. Odjakživa víme, že ve dne ho máme a v noci ne. Nezazlíváme mu, že zapadá, že nás opouští, protože to za žádných okolností nedokážeme změnit. Milujeme ho za to, že vychází. Víme, že tam je a víme, že děj se s námi, co děj, bude tam a bude se chovat pořád stejně. Milujeme Slunce za jeho stálost, pro jeho jasná pravidla, kterých se od nepaměti drží.

 

     S mraky je to jiné. Ať se snažíme sebevíc, nedokážeme jim rozumět, jak bychom chtěli. Jejich proměnlivost nás dráždí. Ve vší rozumnosti si uvědomujeme, že chování mraků nemůžeme změnit, stejně jako chování Slunce. Přesto se snažíme jejich chování podmanit svým přáním. Zlobíme se na ně, za jejich nepředvídatelnost. Zlobíme se, protože nikdy nevíme, co od nich máme čekat. Zlobíme se, protože nám chybí moudrost.

 

     Nejsi moudrý.

Tato věta urazí téměř každého. Přestože si připadáme moudřejší než před deseti lety a předpokládáme, že za deset let budeme ještě moudřejší. To nám však nebrání považovat svou aktuální moudrost za jednu z nejlepších v okolí. Je matematicky logické, že nařčení z nemoudrosti zasáhne tím víc, čím méně ji kdo pěstuje.

 

     A tak nemoudří milují Slunce a těší se z jeho paprsků. Ti chytří z nich vědí, že Slunce září i spektrem, které bez odporu prochází hmotou, tudíž, máme ho i v noci. Nemoudří se smějí Bohu a všem okolo.

 

     Moudřící se, si všímají, pracují se zkušenostmi na stále jemnější úrovni. Učí se rozlišit pravdu od názoru či smyšlenky.

 

     Nemoudří si vybírají z mísy, jak se jim zrovna chce. Moudřící se, vybírá části celku. Když nemoudrý slyší: „Bůh praví- nevcházej do tmy,“ jde tam, protože v Boha věří jenom pitomec. Moudřící se, se zastaví a přemýšlí. Když se nemoudrý nevrátí, zeptá se moudřící se: „Co ještě říká ten Bůh?“ Není pro něj důležité, zda věří, či nikoli. Zajímají ho principy a pravda. Pro něj je Bůh jako gravitace. Netrápí ho neprokazatelnost, zajímají ho účinky.

 

     Moudřící se také miluje Slunce …a nekonečně hluboce ctí síly, které jej stvořily a udržují.



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 7.11.2012 > ano, modří vědí
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 7.11.2012 >

 navíc moudrý se mýlí i 7 denně pravil mudrc:-)

a ctím sílu bytí a přírody..a snažím se jim naslouchat...


<reagovat 
Čtenář - 16.12.2012 > Mne sa to paci.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter