Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Óda na život z kolekce lit.
Autor: beljaksen (Občasný) - publikováno 8.2.2013 (18:11:00)
Óda na život (autor: Ján Beljak) 5. října 2009 v 14:54 | sám život Nijaké víťazstvo, Nijaký majetok, Nijaká najdrahšia bytosť, ani samotná láska, ani úlovok rýb, - ani všetky nádherné stavby sveta ani najkrajšie, najdrahšie šaty podľa módy, - žiadny prekrásny plazmový monitor, - žiadna masážna vaňa, - nijaké miesto na svete na dovolenke, - nijaký lahodný a chutný nápoj, ani najkrajší kvet orchidey, ani najväčší zážitok z festivalu, ani najlepší výsledok vo futbale, - žiaden finančný obnos, - žiadne bratstvo, ani najlepší plán- ani najlepšia úvaha, ani najkrajšia hudba, ani najvyšší vrch, ani žiadne poslanie, žiadna filozofia, žiadna víťazná vojna, - žiadna pravda, - žiadne utrpenie pre dobrú vec, - ani najkrajšie slovo, - ani najblahodarnejší liek ani droga, - ani nádherné kormorány pri pobreží, - ani čajky, ani slony, nijaký vyšší princíp, nijaká lepšia spoločnosť, ani najväčší úspech v podnikaní, ba ani svetová banka: nijaká ľudská vášeň, nijaká iná báseň, ani žiadne kvapky potu, ani potoky medu, ani potoky vína, ani vagóny prútov zlata, ani milióny, ale ani miliardy, žiadne nové miesto vo vesmíre, ale ani žiadna kultúra, nijaký altruizmus, ale ani egoizmus, nijaký marxizmus, ani budhizmus, nijaké mystérie, ani psychologické konštrukcie, nijaká krásna vysnívaná krajina, nijaká trpezlivosť, nijaká vernosť, nijaká medicína, ba ani psychiatria, žiadny zo siedmych divov sveta, žiadny z piatich zmyslov tela, nijaký krvný tlak, nijaká záchranka, ani najdrahšie a najrýchlejšie auto, ani samotná rýchlosť svetla, ani najväčšia energia, nijaká sila, nijaké svaly, ani bezpečný štít, Ťa nezachránia, keď z Teba uniká ž i v o t ... Skús ho nájsť, príď medzi nás, potom, - čo Ti život darom dáva, maj vždy po Tom hlad. Príď medzi nás, veď povieš nám, či už kvety kvitnú a či vojny hasnú? Kvety kvitnú, há-áno? A či vojny hasnú, há? Haha. Nič na svete Ti nevyváži život. Nijaká a nič na svete život nevyváži. Nič nevyváži život - veru. Lebo život nevyváži nič. Lebo život nič nevyváži. Ale život ide ďalej. A život ide ďalej? a život ide? A ži? Ži !!! Prosím: ž i ! ! !


Poznámky k tomuto příspěvku
Mima (Občasný) - 8.2.2013 > ...komentáře netřeba, žádný nevyváží váhu těch slov....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 beljaksen (Občasný) - 8.2.2013 > Mima> Grafická podoba ódy je pôvodne iná, len som to nevedela vložiť, respektíve upraviť.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 (4)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter