Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bůh existuje
Autor: Sáša (Občasný) - publikováno 9.2.2003 (20:57:23)

17. 4. 2049, South Point – USE

Rocket Tower, 23:00

“Capri, prošel sis všechny body před startem?” vyzvídal na poslední chvíli Larches, malý plešatý mechanik s brýlemi a srdečným pohledem.

“Jo, stejně bude řídit počítač.” lehkomyslně odpovídal Caper, vysoký brunet s trochu hranatou tváří.Spíš mi ukaž tu novou kombinézu!”

Mechanik vytáhl modrou vestu, pomalovanou různými znaky, zvláště se vyjímal nápis “First Europe´s Space Project”.

 

17. 4. 2049, South Point – USE

FESP Central, 23:11

“Vaslo, váš úkol je jasný – dostat se do roku 2150 a prostudovat zdejší život. Celý váš let bude řídit počítač, v případě poruchy přebírá řízení Caper. Dotazy?” domluvil postarší prošedivělý muž, nadmíru nervózní.

“Šéfe, my vás nezklameme. Trénink byl tvrdý, nic nás nemůže překvapit!” odvětila mladá dáma s blonďatými dlouhými vlasy.

“Kéž by… spoléhají na vás celé Spojené státy Evropské! Zlom vaz!” zakabonil se šéf.

“Tak nashle! Za chvíli jsem tady.” vypochodovala Vasla ze dveří.

 

17. 4. 2049, South Point – USE

Raketa FESP-49, 23:45

“Capri, zapínám počítač… Funguje?” zachraptěl hlas z mikrofonu.

“Běží!”

“Capri, aktivuj všechny funkce počítače. Funguje?”

“Že váháš!”

“Vaslo, poklopy uzvařeny. Zapni hydraulickou kontrolu.”

“Funguje.”

“Zahajuji odpočet, patnáct minut do odletu. Vaslo, zapni ochranné štíty.”

“Zapínám… hotovo.”

“Capri, pouštím vám tam kyslíkovou směs, deset minut.”

“Směs je na indikátoru… deset… dvacet… osmdesát… sto procent!”

“Vaslo, zkontroluj skafandry, Capri, restartuj počítač a naprogramuj hlavní panel. Pět minut.”

“Tady Vasla, všechno běží.”

“V pořádku, zaujměte pozici. Capri, jak jsi na tom?”

“Moment… funguje. Ověřuji výpočet… správný. Jsem hotov.”

“Skvělé. Tři minuty. Já končím, přepojuji na počítač. Lidi, držte se!”

 

5…4…3…2…1…Start! Z rakety se okamžitě stal malý černý bod na nebi, který velmi záhy zmizel. Oheň ani mohutný řev se nekonal.

 

18. 4. 2049, vesmír

0:01

“Capri, bojíš se?” znejistěla Vasla při pohledu na nekonečnou dálku okolo sebe.

Čeho?

“No tak… lidi nás nepřijmou, něco se rozbije… nebo třeba toho, co bude.

“Uvidíme. Zadávám datum, jaký chceš den?”

“11. 11. 2150”

“Hezký číslo, je to tam.”

Raketa byla uprostřed nekonečna. Ve vesmíru, kde nebylo vidět jediného tělíska, žádného světýlka. Jen nekonečná, černá tma. A právě tady se uskutečňovaly všechny ty přesuny časem, o kterých lidé dříve mohli jen snít. Raketa poklidně doplula do neviditelného pole a zmizela. Chvíli na to se objevila jinde.

 

10. 11. 2150, vesmír

0:03

“Tak vidíš, ani to nebolelo. Za chvíli tam jsme.” přece jenom si oddychl Caper.

“Capri, podívej, svítí tam jiný den!” zbledla Vasla.

“Netrojči. Tak jsem se přehmátl, no…”

Letíme úplně mimo. Co s tím? Musíš to vypnout. Dělej něco!”

“Rychle, kartu! Chcípni, šmejde… A první porucha za sto let je za námi. Klid, tohle uřídíme.

“Jo, ale jak chceš zpátky letět bez počítače?

“Tam už budou jiné rakety. Neboj, ještě si polepšíme! Hele, Země. Za chvíli tam jsme.

 

10. 11. 2150, Země

0:12

Raketa tvrdě přistála na zelené pláni. Caper a Vasla vyjeli ve svých vozítkách na průzkum okolí. Podle plánu měli být v nejlidnatější oblasti, ale nikde nebylo ani živáčka.

“Kde jsme?” podivila se Vasla.

Co bys chtěla, bez počítače jsme to ani trefit nemohli. Ale je tu krásně. Les si pamatuji už jen z dětství.”

O tom jsem četla knížce, říkali tomu… ráj! Jo, ale jak najdeme lidi?”

“Palubní přístroje ještě fungují, počkej” Caper odběhl a za chvíli se vrátil s malou krabičkou. “To by bylo, aby tu někdo nebyl. Ták… to je divné. V nejbližších sto kilometrech má být jen jeden člověk. Snad lidi nejsou na Marsu.”

To se přece zamítlo už za nás. Tak jdeme za ním.”

 

10. 11. 2150, jeskyně

0:23

Sakra, je tu někdo?” zařval naštvaně Capri v domnění, že ho přístroj dovedl na špatné místo.

“Kdo je tam?” ozval se stařecký hlas z dáli.

“Sláva! Tady lidi, hned jsme u vás.”

Dvojice z minulosti se chvíli prodírala jeskyní, až došla ke starému. Připomínal poustevníka – dlouhé bílé vlasy, vousy rovněž, a snad byl slepý. Promluvil, když je ucítil poblíž sebe: “Co si přejete? A kdo jste?” Celý se chvěl, očividně byl vylekaný.

“Já jsem Caper, toto je Vasla. Jsme z minulosti, určitě znáte lety časem. Prosím vás, kde jsou další lidé?

“Lidé…” zasnil se muž.

“Ano, lidé. Kde jsou?”

Synáčku, já jsem poslední člověk na Zemi!

“Prosím?” přidala se do diskuse Vasla. “To přeci není možné. Jak se dostaneme zpátky?!”

“Ale vzejde nové plemeno. Je dobře, že jste muž a žena.

Dědo, haló? Žiješ?” rozčílil se Caper.

“Ne nadlouho. Jste moji spasitelé! Andělé již přilétají.”

“Je mimo.” podívala se Vasla na starce. “A jak tedy lidé zmizeli?”

“Jakmile lidé zjistili, že je Bůh, začali páchat sebevraždy. To já ho objevil, a jako jediný jsem za trest nemohl umřít. Až dokud další lidé nebudou moc začít znova. Já už se bál, že nepřijdou…” Stařec vstal, aby se sesunul k zemi.

“Nevíš, co to mlel?”

“Fakt ne, o jakémsi Bohu jsem něco četl, v ebnici. Pojď, musíme najít jiné lidi…”



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 9.2.2003 >

Pozoruhodné!!


Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 9.2.2003 > zajímavá fikce ... a dobře se to čte...
Body: 5
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 10.2.2003 > Přeslička> Děkuji mnohkrát, já už se bál, že si to nikdo nepřečte.
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 10.2.2003 > Hmm. Pripomelo mi to Planetu opic, docela jsem se i pousmal nad technickymi vyrazy, ale jinak se to cetlo docela dobre.
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 10.2.2003 > P.i.k.o> No jo, já a technika... děkuji za ohlas.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 10.2.2003 > To nemůže být myšlené vážně, že ne ...? Ale jako recese mi to přijde průměrné. Mimochodem, myslíš, že EU se do 2050 rozpadne a nastoupí USE, to bylo z bláta do louže ;)
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 10.2.2003 > centaur> Smrtelně vážně to skutečně nemyslím, jen tak mě to napadlo, co kdyby... Myslím, že několik lidí by rádo vidělo Evropu jako jednotný stát. A myslím, že pokud by tam naše milá koaliční vláda měla dostat nějaké posty, hned by se tam hrnula...
<reagovat 
barlach (Občasný) - 21.2.2003 > Já jsem to vzal jako poněkud ironický (možná i trochu bojácný) pohled na nás za mnoho let. Líbí se mi ta fikce, po které se tu tolik volá. I když není v plném slova smyslu, je tu a buďme za ni vděčni. Fakt dobrý kousek. Líbí se mi tahle myšlenka : "Jakmile lidé zjistili, že je Bůh, začali páchat sebevraždy. To já ho objevil, a jako jediný jsem za trest nemohl umřít. Až dokud další lidé nebudou moc začít znova. Já už se bál, že nepřijdou" Jen se mi nelíbí věta vstal, aby se sesunul... Ale to už je detail.Jinak vydařená záležitost!
Body: 5
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 21.2.2003 > barlach> Nedávno jsem četl nějakou brožurku o češtině a tam se psalo, že tyhle věty jsou špatně, protože nikdo nevstává za účelem spadnutí na zem. Když mě se to sem tak líbilo...
<reagovat 
Pavlína (Občasný) - 21.2.2003 > Líbí se mi to. Občas přemýšlím nad tím, co bude objeveno v daleké budoucnosti, bylo by zajímavé prokázat existenci jakési "vyšší inteligence" :)) nebo něčeho jiného.
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 21.2.2003 > Andrea_k> Ovšem, pokud by to k nám bylo shovívavé... vlastně čím míň by to bylo shovívavější, tím by to bylo zajímavější :( Ale za ohlas děkuji!
<reagovat 
 Pavlína (Občasný) - 25.2.2003 > Sáša> Třeba kdyby byla prokázána existence jiné dimenze, aury, nebo to čemu se říká bůh... shovívavé, nikdy se mi takové tyto myšlenky o shovívavosti nebo neshovívavosti nějaké vyšší inteligence nelíbily. Není logidka v tom, aby bytost, která řekněme stvořila jiné bytosti je chtěla trestat nebo soudit.... své "produkty",je to, jakobych chtěla potrestat svůj vlastní výrobek za jeho nedokonalost.
Toto samozřejmě není žádná kritika nebo něco podobného. Jen můj názor :)
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 25.2.2003 > Andrea_k> Ani si to jako kritiku nevykládám. Dobrá, řekněme, že nás stvořila vyšší inteligence, ale buď ona sama nemusí být dokonalá a pak se dá očekávat, že až ji přestaneme bavit (nebo něco přeťápneme), rozhodne se nás zničit. Jinak souhlasím - když vyrobím ošklivou a nefunkční krabičku, tak je nepotrestám, ale vyhodím. Brr, ošklivé představy, ale já jsem jinak optimista...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter