Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
PRAHA – SLAM POETRY EXPERIMENTAL SET
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 22.3.2013 (09:35:26)

PRAHA – SLAM POETRY EXPERIMENTAL SET, tak zní název nové tématické linie slam poetry večerů, za jejímž vznikem stojí aktivita slamerských českých hvězd. Organizátoři i interpreti si již mnohokrát vyzkoušeli, že dokáží naplnit klubové sály a uspokojit diváky ve velké a až sportovně působivé show. 27. března v pražské Meet Factory se ale pokusí dát slamu intimní atmosféru.


 

Už je to více než 10 let, kdy v jistém poetry slamu ukázal jistý slamer divákům nahý zadek, a zvítězil tak na body v daném slamovém večeru. Dnes už se něco takového nedá čekat od žádného interpreta, a ani diváci by případného odvážlivce pravděpodobně neocenili příliš vysokými body. „Za poslední roky se česká slam poetry posunula naprosto zásadním způsobem, jak co do kvality soutěžících, tak také co se týče publika - a to jak v kvantitě, tedy návštěvnosti, ale i jeho seznámením se slamem a schopností adekvátní reakce,“ hodnotí současnou scénu dvojnásobný mistr ČR, slamer Jan Jílek, který mj. uspěl i v mezinárodní konkurenci.


 

Požadavek vyzkoušet si slam poetry trochu tišeji, intimněji, bez bodování diváků a burcování atmosféry moderátorem vyšel od samotných slamerů. Hlavní hvězdou večera bude zahraničními štacemi ostřílený Bohdan Bláhovec, který na svých setech, jež se budou prolínat celým večerem, bude spolupracovat s kontrabasistou Ladislavem Soukupem. Bláhovec, který z velké části jazykově improvizuje, je při slamování dodnes očividně trochu mimo realitu, nicméně o to více uvnitř interpretovaného textu. Byl prvním, kdo vtáhl diváky do fascinujícího tvůrčího dobrodružství, kdo dal slamu v Česku výraz, a kdo do něj přinesl hru, o kterou si český jazyk jen říká. Byl prvním, kdo něco nalezl a koho následovali desítky dalších slamerů. Dvojici doplní nejúspěšnější čeští slameři poslední doby Jan Jílek, Bio Masha a Metoděj Constantine.


 

Pro některé diváky bude možná nezvyklé, že tentokrát nebudou mít možnost hlasovat a bodovat účinkující. O kolik půjde v tomto experimentálním slamovém setu méně o body, o tolik však půjde více o poezii. Přesto nelze čekat žádný recitační večírek, divák zůstane tím, ke komu se verše, výraz i sdělení slamerů budou obracet, zůstane živým účastníkem hry. I proto se tento SLAM POETRY EXPERIMENTAL SET protentokrát přestěhoval do divadelního sálu pražské Meet Factory. Akce vypukne 27. března od 20h.


Zprávku mi poslal a vše Vám odpoví:-)

Tomáš Kůs, SLAM POETRY, gsm: 732 35 56 14
www.slampoetry.cz



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter