Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
e-literatura
Autor: centaur (Občasný) - publikováno 10.2.2003 (00:08:11)
- prispevek smazan autorem (teda jeho obsah, kdyz to je jedina moznost mazani) -


Poznámky k tomuto příspěvku
Naty (Stálý,Redaktor) - 11.2.2003 > Dobře nastíněný problém. Závěrečná myšlenka je fakt výborná. Začínám litovat, že se toho diskusního sezení nejspíš nebudu moci zúčastnit.
Normálně bych tento úvod k diskusi nehodnotila, ale kvůli tomu závěru mi to nedá.
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 11.2.2003 > Jedna technická: co je to konfesivní, fabulace a syžet? Pouč mě prosím.  Děkuji. Jinak souhlasím.
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 11.2.2003 > Je pravda, že fikce se z e-tvorby vytratila, pokud tam kdy vůbec byla a škoda to je...neříkám, že "e-literatura" nemá svoji cenu, já ji nechci brát a neberu jako vrchol své tvorby (bože, to zní namyšleně), jen spíš jako takový hnací motůrek...napíšu něco "plného emocí, surově a čitelně vyjádřených, s viditelnou dějovou linkou, dojímavého", někomu se to líbí, já mám radost a to mi dává chuť do další tvorby...a já tu radost, když mi postavy a příběh ožívají v hlavě (zatím), pociťuju. Kdybych měl pocit, že má smysl něco takového na netu zveřejnit, udělal bych to. Už jsem i na něčem takovém začal pracovat, tak tě třeba časem potěším a pustím na Totem povídku se zajímavou zápletkou, kde si vydatně zafabuluju a ty uroníš slzu dojetí nad jejím plnokrevným syžetem. Jinak mi nezbývá než souhlasit.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 11.2.2003 > Docela souhlasím...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 11.2.2003 > Jo a ještě... málokdo píše hlubší kritiky, pročpak asi? Další námět k zamyšlení...
<reagovat 
centaur (Občasný) - 11.2.2003 > Nechtěl jsem působit nějak učeně, ale protože se jedná o teze, dovolil jsem si napsat tam pár literárně-vědných pojmů. Tedy konfesivní - od konfese, zpověď, výlev duše, znáš to... Fabule - jde o souhrn událostí kauzálně (příčinně - aspoň většinou) na sebe navazujících, prostě ten epický příběh, který stojí za povídkou. Syžet je pak "umělecké" uspořádání této fabule, tzn. poskládání těchto událostí, propojení, ztvárnění - má to blízko ke kompozici.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 11.2.2003 > Kelly - ano, o kritice na Totemu také chystáme jedno sezení, uvidíme, jak dopadne tohle.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 14.2.2003 > No, hlavně když přijdete v neděli do Velryby :))) (došla ti pozvánka, mám totiž dojem, že jsou s tím trochu problémy...)
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 5.7.2003 >

zpočátku jsem měl chuť pustit se do oponování, ale postupem, řádek po řádku, tezi po tezi, jsem nabyl dojmu, že mi nezbývá než souhlasit...  jenom:

Méně se pak podřizuje nutkáním, které v něm vyvolává samotný akt tvorby.  - to je podle mě případ od případu, mnohému formát krátké prózy sedí víc než složitě strukturovaná a dlouhá věc...


Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 14.2.2003 > Ano, máš - myslím - naprostou pravdu! Líbí se mi, žes tohle publikoval. Na fŕu to bylo před nedávnem řešeno (to není pro Tebe, Ty jsi to řešil také :-)) a myslím,že to prošlo dost bez povšimnutí. Jestli jsi trochu dopomohl k přemýšlení o problému (je-li problémem), pak to ještě bude doceněno.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.7.2003 > barlach> byls ve Velrybě?  :o)
<reagovat 
Tomsus (Občasný) - 7.12.2003 > Jakoby jsi říkal, že vzniká "nová" internetová kultura. Nebo alespoň forma.
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter