Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jaro v nemocnici v P.
Autor: wenzel (Občasný) - publikováno 21.4.2013 (13:35:12)
Představ si, že bývaly časy, kdy
stačilo sluchem rozeznat
oddělování vrstev aortálních,
vytlouci srdce na stěnu hrudní
a nemít penicilin.

Slavní mužové těchto heroických dob
mívali vysoká čela
a šedivým dýmem zaháněli
duchy umírajících nasáklé chlorhexidinem.

Postele, věčná letadla mozků,
přeletují tu nad námi však dodnes
a žákyně vyčkávají dobu,
až místo sukní
oblečou si kalhoty, či
utečou někam do světa,
kde nejsou nemocní.

Kladívkem zatloukáš
do lidí diagnózy,
byla ti přidělena skříňka,
závdavkem k tomu
máš Šobrovnu
a píšeš chorobopis básně.

Pamatuj, že byli muži heroických dob,
že měli neúprosné ruce,
ostrý sluch,
že vždycky byli, spíš než jsou.
Z podstaty.
A kdo příště?


Poznámky k tomuto příspěvku
Path Adamski (Občasný) - 21.4.2013 > slušné, velmi slušné / prečo chorobopis "básne,,," mne by uplne stačil chorobopis,,,bože, zasa chcem tak vela.../ ale fakt príjemný text musela som sa vrátiť, ten text si to zaslúži- rezonuje
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kranad=fernet (Občasný) - 21.4.2013 > líbí se mi. velmi dospělá věc.
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Hořčík - 21.4.2013 > Nechci ti brát iluze, ale bifurgace aorty pozná medik v 3 ročníku,Chlorhexidin je vynález používaný především k desinfekci sice již dávno,ale jako "bomba" v 70 létech do zubních past. Což je poměrně nedávno, takže sis to pomotal s tím penicilínem nějak zvláštně.- Asi jsi moc mladý a strunový EI.ekg bys bral jako muzejní kousek.No to je k textu. Takže uvěřit v opravdovost není tak lehké, ale budiž, formálně je zo zajímavé.Zpověď to asi není, takže oslava.Pak klidně, proč ne. Téma neobyčejné a forma slušná- no dobrý.
<reagovat 
hořčík250mg (Občasný) - 21.4.2013 > jo nepřihlášenej- já dám za 5
Body: 5
<reagovat 
Path Adamski (Občasný) - 21.4.2013 >
<reagovat 
wenzel (Občasný) - 21.4.2013 > Čtenáři Hořčíku, myslel jsi disekující aneurysma ao? Tady vycházím z případu, který se v tomto špitále skutečně kdysi stal. Považuju to za umění fyzikálního vyšetření, byť jsem se pochopitelně toto učil a měl bych umět. Ano, vím, kam má projikovat bolest, jak má vypadat šelest a kde má maxima, ale nakonec bych si k tomu stejně vzal nějakou tu zobrazovací metodu (a to je rozdíl těch z nás, kteří tuhle možnost máme, a těch, kteří se museli spoléhat pouze na své uši, že...) S chlorhexidinem jsi mě odhalil, skutečně se ve volném čase nezabývám historií desinfekce, takže v tomto ohledu jsem zůstal odkázán na encyklopedickou informaci a ano, penicilin se používá od 40. let, ale... Zkus to brát prosím tak, že to všechno jako množina patří do časů, které bývaly (to pro mě bylo podstatné, ne jestli to bylo všechno v tom přesném čase). Exaktnost medicínského textu a básně mi každá přijde jako odlišná skutečnost.
Path - Ty jsi odhalila místo, nad kterém jsem váhal a dopsal to tam asi trochu uměle a překombinovaně, takže se skláním před Tvou analýzou.
Všem děkuji.
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 21.4.2013 > wenzel> ale to jsme Ti fakt potom rozuměli dobře. Ani ten chorhexidin mne nezmátl, páč před novou sezónou musíš sypat chloramin. ha (prePath Páč).
<reagovat 
 hořčík250mg (Občasný) - 21.4.2013 > wenzel> ano echo na AD aortae. Nic si z toho nedělej. Jsem kantor na Lékařské fakultě. Já vím o čem mluvíš, pokud říkáš, že se stalo..... znal jsem několik kardiologogů kteří sami sebe neposoudili dobře v tomhle a vec skončila fatálně ( je otázka, zda přednosta kardiologie je schopen logicky posoudit sam, že i on má AA- neboť ON je alfasamec, a nechat se posoudit kolegou, podřízeným není ochoten) No, tak to chodí už na světě.Kovářova kobyla chodí někdy bosa.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter