Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Anděl
Autor: tatokalan (Občasný) - publikováno 18.2.2003 (21:15:08)

Malá Jessica se rozběhla k otci, který právě otevíral dveře.

"Tati, už je mamince líp? Kdy ji pustí domů?"

A on jí nedokázal říct, že maminka už se nikdy domů nevrátí, že má teď domov jinde, kde není bolest...

"Nevím, broučku, doktoři ještě nerozhodli, kdy ji pustí, musíš být trpělivá. Pojď, půjdeme na zmrzlinu, ano?" Chytil dcerku za ruku a vyšli do slunečného dne. Neměl by lhát, ale jak vysvětlit dítěti to, co nemůže pochopit ani dospělý?

Druhý den ráno odcházel do práce a nechal Jessicu ještě spát. Za chvilku stejně přijde paní na hlídání a ta má vlastní klíč.

Když se večer vrátil z práce, šel za Jessicou do jejího pokoje, aby jí přečetl pohádku. Malá už ležela v postýlce a bouřlivě ho vítala. Když si sedl a otevřel knížku, překvapila ho: "Tati, povídej mi něco o andělech."

"A pročpak? Já myslel, že ti dočtu včerejší pohádku."

"Protože se mi v noci zdálo, že ke mně přišla maminka, ale vypadala jako anděl."

Hrdlo se mu stáhlo a chvíli nemohl promluvit. Teď by mohl všechno říct.

"A co říkala?"

"Že nemám být smutná, protože je jí dobře. Tati, maminka je teď v nebi? Asi jo, když je anděl, že jo?"

Slzy mu tekly po tvářích, když odpovídal: "Ano, Jessico, maminka je teď v nebi. Víš, byla moc a moc nemocná a nikdo už jí nemohl pomoci. Umřela včera odpoledne."

"Tati, neplač, ona přece neumřela."

"Jak to, že ne?"

"Přece žije pořád v našich srdíčkách, protože ji pořád máme rádi. A když máš někoho rád, tak vlastně nikdy neumře, dokud neumřeš taky. Protože na něj budeš pořád myslet, až do konce života."

"Ano, Jessico, máš pravdu. Maminka žije v našich srdcích a myslích dál, dokud taky neumřeme. A pak se s ní setkáme v nebi."

Pohlédl na dcerku, ale ta už spokojeně spala, na tváři úsměv. Určitě je u ní maminka, pomyslel si a tiše zavřel dveře dětského pokoje.



Poznámky k tomuto příspěvku
centaur (Občasný) - 18.2.2003 > :)
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 18.2.2003 >

Hm. Smutné, ale pěkné.


Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 19.2.2003 > ...
Body: 5
<reagovat 
Wicked Angel (Občasný) - 20.2.2003 > je to.. zvláštní.. pěkné, citlivé..trochu mě zaráží dětská moudrost...
<reagovat 
 tatokalan (Občasný) - 21.2.2003 > Wicked Angel> Jo, děti nás mnohdy překvapí, když si vzpomenu jen, co jsem říkala a prováděla já v raném dětství... Ony totiž děti jsou mnohem chytřejší, než předpokládáme, nebo než bychom někdy chtěli.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter