Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Jiné světy. z kolekce Úvahy
Autor: lada34 (Stálý) - publikováno 8.8.2013 (10:04:14)
další>

   Snad každý z nás někdy slyšel pohádku o chudé dívce, která sloužila u sedláka a zatoulala se do lesa, kde vstoupila do jeskyně, která se za ní zavřela. Po roce se opět jeskyně otevřela a dívka vyšla ven zdravá, někdy i obdařená pokladem. Mezi tím na zemi uběhl rok a všichni ji již oplakali. Většinou se tak stávalo na Velký pátek, což je pátek před velikonocemi. Takových příběhů najdeme v knížkách bezpočet. A tak mne napadlo, co když je na tom trochu pravdy.

     Nedávno jsem totiž viděl starší pořad se Stanislavem Motlem o Jihlavském podzemí, kde se setkal s bytostí z jiného světa, nebo spíš z paralelního světa. Podařilo se mu udělat fotografii podivné postavy. Velice divné mi připadá, že se shoduje se starými kresbami tak zvaných strážců brány z Egypta a ze Španělska. Zvláštní bylo, že i za války Němci obsadili místa, kde k podobným jevům docházelo. Byla to místa jako Blaník, Zvíkov a mnoho dalších včetně jihlavského podzemí, kde prováděli vlastní výzkum. Údajně se snažili, použít průchod do jiného světa k utajení. Podivné je, že i dnes se na těchto místech dějí zvláštní věci. To že televizní štáb zde měl problémy s technikou je přinejmenším velice zajímavé.

    Nedalo mi to a vyhledal jsem vše, co se dalo nejít na toto téma. Ve většině literatury se tvrdí, že čas v paralelním světě, běží poněkud pomaleji než ten náš pozemský. Tím by se dalo vysvětlit, jak může někdo přežít bez vody a jídla celý rok zavřený v jeskyni. Podle „pohádky“ i ta dívka tvrdila, že tam byla jen jeden den. Dokonce jsem se dočetl, že i pověst o Blanických rytířích vznikla tak, že se někdo dostal do jiného světa (možná že paralelního), kde to opravdu viděl. Další zaznamenané příhody s Blaníkem jsou z let 1889 a 1914. Zaujala mne zpráva, že se to nedělo jen v minulosti, ale poslední zapsaný případ, je z roku 1984. Dvě děti ve školním věku, se ztratili u Blaníku a skupina lidí je hledala celý den. Večer děti objevili na místech, kudy prošli ten den několikrát. Děti shodně tvrdili, že byli pryč jen pár minut. Divné je, že se také zmínili o velkých sálech v jeskyni, do které vstoupili. Tento článek byl také uveřejněn v Rudém Právu. Další doložená zpráva je z roku 2006. Tentokrát se to stalo na Vyšehradě. Bylo to v létě a skupinka bezdomovců seděla dlouho do noci na lavičkách, kde popíjeli krabicové víno a pivo. Kolem nich prošel zvláštní člověk se psem. Pozoroval je, a když je minul tak se i se psem rozplynul, nebo spíš zmizel ve zvláštní mlze, která jej obklopila. Byli tak vyděšení, že zavolali policii. Podle popisu šesti lidí, byl ten člověk zvláštní svým oblečením a vůbec tím jak vypadal. Vyšehrad je obecně považován za velmi mimořádné místo v celé Evropě. O tom, že na Vyšehradě je také průchod do jiného světa se mluví v souvislosti s kaplí a třemi kamennými sloupy.

     Jak v jihlavském podzemí, tak na Vyšehradě a na mnoha dalších místech, objevil georadar podzemní skryté chodby nebo prostory. Bohužel žádný výzkum zde proveden nebyl.

Tajemných míst je u nás opravdu mnoho. V souvislosti s jinými světy mne napadá hrad Houska, tajemné podzemí hradu Trosky, Panenský Týnec, Svatý Jan pod Skalou a třeba i tajemný les Bor u Českých Budějovic. Jen o Vyšehradu jsem našel textu na několik stránek. Ale nechtěl jsem vytvořit obsáhlé, vše vysvětlující dílo, jen jsem chtěl upozornit, že kolem nás je spoustu zajímavých a tajemných míst, které ještě čekají na prozkoumání.

   

Použitá videa:  https://www.youtube.com/watch?v=mQWh8Oc0kDU

                            https://www.youtube.com/watch?v=UsljEzPdK-s

                           https://www.youtube.com/watch?v=zd7QaGHExSk

                            

Použitá literatura:  Viktor Farkas- Nevysvětlitelné záhady

                                  Zdeněk Patrik- Silnější než Daniken

                                  Arnošt Vašíček- Bytosti odjinud

                                  Marko Pogačnik- Paralelní světy kolem nás.



Poznámky k tomuto příspěvku
adelajd (Občasný) - 8.8.2013 > Mne je jasne, ze svet obsahne ovela viac nez o cem sme presvedceni- tu a teraz.
Boh nieje lakomy.
Niekedy sa moze stat ze sa ocitneme inde. Da sa to ovladnut?
Diky
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.8.2013 > adelajd> Já děkuji za zastavení. ne každý je tomuto tématu přístupný a ne každý dovede připustit, že tam někdo něco je. Když mi bylo dvacet prožil jsem při astmatickém záchvatu takový ten prožitek tunelu, nebo cesty ke světlu. Tak že věřím, že tam někde něco je. Úplně to člověka změní. Díky.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 8.8.2013 > myslím, že jsi téma zpracoval, asi ne jen jednou, i literárně v povídce / pověsti? /, tady je námět na zamyšlení, je dobře, že je něco "za", ještě jsem si vzpomněl na Twin Peaks v seriálu, tam zmizela a potom se objevila taky jedna postava, měj se fajn
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.8.2013 > František Vyrut> Díky moc. To byl opravdu hustej seriál.
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 8.8.2013 > Také jsem viděla ten pořad o podzemí v Jihlavě. Jsem ráda, že jsi to pojal jako námět k zamyšlení.I když mnoho tvých povídek se vlastně toho tajemna týká. Moc dobré.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 9.8.2013 > vilma999> Díky moc.
<reagovat 
Světlonoška (Občasný) - 9.8.2013 > Hezky jsi o tom napsal a o popsaných jevech na takových místech jsem přesvědčena. Ani se nemusí chodit na věhlasná místa :)
Body: 5
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 9.8.2013 > Světlonoška> Děkuji za zastavení.
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 9.8.2013 > a co kostel sv. Máří Magdaleny u Velhartic?
chystám se tam, někdy
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 9.8.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Tam prý je ale dost silná negativní energie. Příběh o rituálu a probuzení mrtvého vojáka jsem četl z několika praměnů. Údajně se při tom rituálo uvolnilo mnoho negativní energie. Tak mne to nějak neláká. Ale možná jen tak nakouknout. Uvidíme. Díky za zastavení.
<reagovat 
Marten (Občasný) - 9.8.2013 > Jo je dobré, že jsi se o tom zmínil. Také mám rád tajemná místa.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 9.8.2013 > Marten> Díky moc.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 10.8.2013 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 10.8.2013 > Zeanddrich E.> Děkuji moc.
<reagovat 
popleta79 (Občasný) - 8.8.2013 > Souhlasím s Tebou Láďo, je tu spousty míst které obestírá tajemství. Když jsi zmiňoval hrad Housku, tak ta je tím vyhlášená, hlavně tou svou bránou do pekel.
Nejmagičtější místo v Čr jsou udajně Kounovské kamenné řady, byl jsem tam a musím říct zvláštní pocit. Nejlepší je na tom, že vědci se zatím nedokážou shodnout, k čemu kamenné řady sloužili. Jejich stáří se udajně odhaduje na víc jak 2 tis. let. Však uplně nejzáhadnější je odkuď se ty kameny vzali, protože tato hornina se nevyskytuje v okruhu 30 km.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 8.8.2013 > popleta79> V Kounovicích jsem byl. Ty kecy že to byl kalendář neberu. Díky za zastavení.
<reagovat 
 popleta79 (Občasný) - 9.8.2013 > lada34> Ahoj Láďo. Ve Tvé odpovědi cítím rozčílení a nevím proč? Promiň že Tě opravím, ale ta obec se jmenuje Kounov. A jedna z variant že to byl kalendář, tak nad ní visí velký otazník.:-)
<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 9.8.2013 > popleta79> Myslel jsem tím pořad v televizi kde se nějaký člověk choval, jako že je vše jasné. Byl jsem tam a těch kamenů je snad 1200 nebo ještě víc. Jasné není nic. Jako kalendář by jich stačilo přece pár. No prostě takový je život. Rozčilený nejsem. Jen nějak v poslední době se snaží v telce dokázat že nic tajemného není a trochu při tom zapomínají, že lidi nejsou úplně blbí. Přeji ti krásný den. Ahoj.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 10.8.2013 > lada34> 

"..ale Laďo, v TV a v mediích téměř „všeobecně" např. před r. 1989 se „u nás" o těchto věcech nemluvilo buď vůbec, anebo  „..nesrovnatelně" demagogičtěji.. ..co ale také čekat v „materialismem" „posedlé" české kotlině, již všude u sousedů -a tím myslím i naši Moravu -je tomu

 

 

 podstatně jinak (( ..o důvodech jsem se zde -, a nejen já -rozepisoval již několikrát: )  )); ... :). Je prostě zbytečné se rozčilovat, Boží Prozřetelnost jistě ví, proč takové území, a takoví lidí v něm mají na tomto světe existovat; - je to, myslím, poučné snad pro celý zbytek světa, je to vlastně

 

 

taková „pokusná laboratoř" svého druhu, a ti lidé zde za tento svůj „handicap" do značné míry nemůžou; ... :)).

."


<reagovat 
 lada34 (Stálý) - 10.8.2013 > Zeanddrich E.> Je to týden, co v telce byl film o prožitcích lidí, kteří prošli klinickou smrtí. Rádoby všeznalí vědci nechtěli připustit, že by po smrti mohlo něco být. Celý film byl postaven tak, že je to jen iluze mozku a že nic není a hotovo. Tak si myslím, že doba zatracování a vyvracení by měla být už dávno pryč. Myslím že důkazů pro by se dalo sehnat také dost, kdyby o to někdo stál. Což mne utvrdilo v tom, že mám dál shánět příbehy lidí, kteří něco zajímavého prožili. Jen se lidé, tak nějak stydí o tom mluvit.Ale ještě pár příběhů mám. Tak že díky a hezký den.
<reagovat 
čtenář Lucie. - 12.8.2013 > Souhlasim. Je tu mnoho tajemných míst. Hezké.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
1 3 (4) 5
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter