Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
mb_4
Autor: punkinrome (Občasný) - publikováno 26.9.2013 (10:11:45)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
písečný přesyp (Občasný) - 27.9.2013 > nejsem schopný rozpoznat v tom nějaký názor
<reagovat 
 punkinrome (Občasný) - 27.9.2013 > písečný přesyp> Vidíš, a přesto tam je. "Poetika" není složitá a interpetační pole tady není až tak velké, aby přesahovalo "encyklopedii" pozorovatele. Nicméně nic nevnucuju samozřejmě, jen podotýkám, což snad není nic špatnýho a dezinterpretačního. Dík.
,.)
<reagovat 
 písečný přesyp (Občasný) - 27.9.2013 > punkinrome> ono to může být taky tím, že naše asociace jsou nepřenositelný
<reagovat 
čtenář bobo - 28.9.2013 > kup si brejle
<reagovat 
Ottokar Mlčoch (Občasný) - 28.9.2013 > takove, az pod nos naservirovane, mi to prijde... divak o prostor ochuzen jest
<reagovat 
Věza (Občasný) - 29.9.2013 >
Body: 4
<reagovat 
Mima (Občasný) - 28.9.2013 > ...ono to taky může být o ničem nejen pro náhodného diváka, který se ani nechce dopátrávat, proč to tady vůbec je....Nic proti "náročné" interpretaci a poetice..., ale dlouho mne nic tak nejen nebavilo...., a pochybovat o "encyklopedii" pozorovatele mi připadá jako velmi sporně pochybný český výraz, ale v tomto případě i možná jako drzost...., vzhledem k velmi útlým a neútočným reakcím pp... 
<reagovat 
 punkinrome (Občasný) - 29.9.2013 > Mima> Prosímtě, nikde tady nenapadám jakýkoli komentář, tak se uklidni, naopak děkuju za komentář. Máš pravdu, že bych tady neměl teoreticky zasahovat do komentářů, takže jen abych to dovysvětlil: recepční estetika (Iser, Eco, Jauss etc.) vykládá "encyklopedii" jakožto celkovou sumu vnímatelovy znalosti v přístupu k estetickému objektu, přičemž používaj ještě termín horizontu očekávání, kterej spolupracuje právě s onou encyklopedií - buď vnímatle naplní tento horizont, nebo je naopak "zklamán", což je ovšem pozitivní estetický výsledek. V zásadě pak interpretace závisí na tom, nakolik je schopný vnímatel využít kombinaci horizontu a encyklopedie, takže interpretací může být teoreticky nekonečně mnoho, ale prakticky to závisí na jakémsi interpretační poli, které dílo vytváří a jestliže, a teď to opravdu míním útočně, se Ti nechce dopátrávat a něco Tě nebaví, tak je někde chyba a tak nudnej komentář si nech pro příště pro sebe, protože mám raději komentář, kterej vyjádří, že je něco sračka (neboť to je alespoň nějaký estetický postoj), než tyhle takřka apologetiky "nepřemýšlení" u díla; tyvole, tvoříš jen proto, abys sluníčkově pochopila jednoduchý věci, abys pak dávala do uvozovek "náročnost" a věci náročnější na přemýšlení Tě nudily a nebavily? Když dáš do uvozovek náročnost, dáš do uvozovek umění vůbec, který se snaží vytrhávat právě z nenáročnosti soudobýho průměru. Když někdo řekne, že ho něco nebaví, tak se obrací na soudobej problém televizní kultury, toho, že musí být někdo baven, nechce se nudit, všechno musí být dynamické a zajímavé. Takže opravdu si pro příště trochu postůj, popřemýšlej, nuď se, unuď se (!), napiš, že je to sračka, dej jedničku, ale nech si pro sebe tenhle typ komentáře. Nebo si přečti Periskopa.
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 29.9.2013 > punkinrome> ...panejo, to jsem "dostala přes čumák"...., měla bych tedy dát aspoň tu jedničku, když je tam zatím nula bodů...., asi i proto, že na více lidí to působí třeba podobně jako na mně...Své komentáře píšu takové, jaké umím, a pokud přijmu rady, vybírám si, od koho jsou...Pokud je tento příspěvek "snaha o vytržení se z nenáročnosti soudobého průměru", jsem opravdu upřímně překvapena, což už není postoj "nudí mne to", jak se mi vyčítá, ale názor "divím se"....., že se nudit nesmím, nebo aspoň mám přešlapovat chvíli na místě, než sama sebe ubezpečím, že se nakonec přeci jen nudím, což je také názor... Nechám si své další komentáře k Tvým příspěvkům i Tvým komentářům pro sebe, myslím, že jsem byla dostatečně poučena..., není mi už třeba nic dovysvětlovat, asi bych se nudila..., až do unudění...     
<reagovat 
 punkinrome (Občasný) - 30.9.2013 > Mima> Kdyby se estetický hodnocení mělo řídit podle toho, co si myslí většina (= průměr), a co bylo považováno za nudné a hodné podivení se (v tomto případě sémanticky rovné rozčarování), nevzniklo by nikdy moderní umění, které vyžaduje alespoň mírné přemýšlení. Pokud rezignuješ na zamyšlení se souvislostí u tohodle příspěvku, tak vidíš jen čtyři nesouvislé fotky, nehodnotíš jejich "poetiku", tedy jejich funkční prostředky, co reflektují a jak to reflektují. A nepodsunuj tomu příspěvku něco, na co si nehraje jen tím, že nerozumíš tomu, co jsem napsal výše, kde jsem nic nepsal, že by to snad byl stoprocentní majstrštyk, ale rozhodně se více než málo snaží vést dialog, komunikovat se zdejším průměrem, na čemž není nic špatného, umění na tom vyrůstá (a taky, abych nic nezamlčoval, i případně padá). A jo, dostala jsi přes čumák. ;)
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 30.9.2013 > punkinrome> Jak jsi zmínil ve své první reakci, někde je chyba....Bohužel se neshodneme na tom, kde... Taky těžko člověk může posoudit objektivně, zda dotyčný něco pochopil, nebo nepochopil. Pokud chceš komunikovat se zdejším současným průměrem, což jsi naznačil, je to samozřejmě v pořádku, otázkou je, co to ten průměr je...Pohybuji se na těchto stránkách už dost let na to, abych měla svou představu o zdejších "parametrech", které určitým způsobem více či méně "kopírují" stav soudnosti širšího obecenstva, nejen v oblasti umění. Mnoho vynikajících autorů odsud za ty roky odešlo, přesto si je pamatuji jako určité a nejrůznější nezaměnitelné vzory, na které málokdo dosáhne alespoň chápajícím obdivným pohledem...Co se týče poetiky, nemám k ní vůbec tak moc daleko, jak se domníváš...Nehodnotím ale vždy jen to, co reflektují podobné příspěvky, často i jak cokoliv reflektují. A pokud technická kvalita originálu či repra není zrovna z nejzdařilejších, poetiku v ní mnohdy najdu...Práh citlivosti je u každého jinde, jako třeba při míře snášení bolesti...Přes čumák jsem samozřejmě dostala už mockrát, jako každý...Někdy to bolí, někdy dokonce hodně, a někdy vůbec......Skončeme naši debatu, je asi zatím kontraproduktivní (...doufám, že ne úplně, když jí věnujeme drahocenný čas...), třeba se později ukáže, proč se nemůžeme shodnout, a to není vůbec málo....Rozpravy o důvodech vzniku moderních směrů, a jejich počáteční nepříznivý ohlas nemusíme omílat...Číst mezi řádky lze, když je chuť, snaha, a způsobilost..., a vždy je o čem...Někdy se původní jistota scvrkne do neurčitého tvaru, a je těžko, někdy i zbytečno oživit ji...Přeji úspěšné pátrání po tom, co nezajímá běžného televizního diváka, který nemusí ani tušit, že se po něčem pátrá..... Stačí mu , že ho něco pobaví, zaujme, co je dynamické, líbivé, srozumitelné, a "něco důležitého se tam rychle děje"......    
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter