Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
totální magazín se zábavnou hrou?
Autor: mystikus (Stálý) - publikováno 4.2.2014 (19:15:52)

LEV

 

Lhůta cca. 21.7. – 20.8.   vládce je Slunce  a živel je oheň

 

 

Jsem hříva Slunce  Po nebeské pláni

pluje zlatý člun

jsem štědré světlo se vztyčenou dlaní

Jsem poledne   Jsem trůn

 

Jsem srdce zvonu  Jeho plavou slávou

světélkuje sad

A žhavá šťáva prosakuje trávou

pod lisem mých pat

 

Jsem pastýř stromů   Ženu do koruny

vzpurné stádečko

Ó jak bych vypil mandarinku Luny

Žízním Lunečko

 

 

Léto vrcholí. Den palčivě sytý sluncem stoupá k majestátu poledne. Už podruhé vzplál zvířetníkový oheň, tentokrát aby dal sílu rostoucímu stromu. Byl-li Beran jiskrou vzniku, je Lev jasně rozhořelým plamenem.

 

Lev je druhé znamení výchovy a péče, ale plní svůj úkol jinak nežli Rak. Snad není v celém zvířetníku dvou tak různých rolí. Proti úzkostně podrobivé něze Raků stojí hrdá a smělá vůdčí síla Lvů. Drobná bledá Luna proti Slunci v letní slávě. Rak se choulí do ticha a klidu a Lev je horká růže, rozvitá do vřavy života.

 

Lev nastupuje, aby převzal moc. V učebním plánu vývoje musí být i lekce umění vládnout. Bez něj by svět zahltil chaos nebo marnost (jako je tomu v nehezkých příkladech České republiky, státu se lvem ve znaku). Tomuto umění se Lvové učí první. Lev je převzetí vlády nad světem.

 

Rak–matka dostal do správy skutečnost ve stadiu novorozeněte a odchoval ji z dětské bezmoci. Přichází Lev, otec a mocný vladař, a vede dospívajícího syna. Pevnou rukou puberťáka pobertu učí poslouchat.

 

Od matky dostalo dítě dary vodní: vláhu, déšť, mateřské mléko. Otec mu dá dary ohně: žár a energii. Rozpálí v něm bojovnost a kuráž. Musí řešit problém míry: kolik Slunce, aby nesežehlo, kolik síly, aby nedestruovala. Lvi mají sklon ve všem přehánět.

 

Lev je hrdina a vládce. Dominanci si přinesl už na svět. Nejstručnější slovo pro něj: Lev je veliký. Má akční rádius silné osobnosti. Ostrý akcent tragédie i nadsázka komedie dávají jeho příběhům větší obrys. Lev netroškaří, žije naplno. Mantronix In Full Effect style.

 

Lvi mají lví podíl ve vládách všeho typu. Chrání nás svou odvahou stát na vrcholu – tam, kde nejvíc pálí slunce a kam nejčastěji bije hrom. Odevšud je na ně vidět. Proč ne? Jistá okázalost patří ke lví kráse. Jen ať salón žasne, když se kolem nesou lvové salónů!

 

Každé znamení má svoje provokační téma a u Lva je to téma pokory. Nedostal jí příliš. Jeho přirozené místo je až v zenitu. Čím lépe umí vládnout, tím těžší je pro něj podrobit se. To ostatně pozná záhy. Čím typičtější Lvíče, tím nesnadnější dětství. Dětská kůže je mu těsná jako malá botička. Jen to zkuste, cítit se jako patriarcha a léta hrát trapnou roli děcka! Na to Lev nemívá trpělivost a lze ji přát pouze jeho rodičům.

 

Lev balancuje mezi hodnotami, které někdy nepřehledně splynou: mezi hrdostí a pýchou, velikostí a velikášstvím, pravou vznešeností a prázdnou grandiozitou. Být nahoře znamená povinnost reprezentovat ty dole. Noblesse oblige – urozenost zavazuje. Nejlepší ze Lvů zavazuje lidský ideál.

 

Dobrý Lev splňuje jednu z bájných představ, je to Spravedlivý Král. Je velkomyslný a štědrý, odvážný a smělý. I těm nejmenším popřeje sluchu a uraženým a poníženým vrací naději.

 

V jeho záři má život svůj patos. Je v něm místo pro vášeň i pro krev, pro úžas i pro homérský smích. Pro křehký pojem cti se podstupuje souboj – a vítěz večer uspořádá slavnost, kam pozve všechny bojácné a slabé, kde se stoly prohnou pod hojností jídla a do tmy bude tryskat ohňostroj.

 

Špatný Lev je náfuka a tyran. Běda, jestli se neprodral až na šéfovskou židli! Pak bude císařem své ženě a neomylným papežem svým dětem. Občas se zalkne vlastní ješitností, ale někdy mu okolnosti nebezpečně přejí a on se stává diktátorem, napoleonem s velkým nebo malým N.

 

Otázka, kterou si vývoj lvím prizmatem klade, je problém, před nímž stojí každá moc. Kam až smí sahat její panství, aby nepoškodila to, co jí nebylo dáno, ale jen svěřeno k opatrování. Nejmoudřejší Lvové vědí, že i svrchovaná moc je jinou formou služby, a pokorni před svou vlastní silou slouží nám všem shora. Kalí nás ohněm. Střeží nás před svobodou, k níž jsme ještě nedorostli, a tím chrání naši dospělost.

 

 

TAK MLUVÍ LVI:

 

Analyzuji-li své vzpomínky, – již v prvních letech tohoto živůtku pociťoval jsem sebe a lidstvo jako dvě spolu válčící moci; a již v prvních letech podceňoval jsem instinktivně svého nepřítele, – považoval jsem jej za nic. Již tenkrát byla mou základní, všude ranně mlhavě probleskující, a přitom mohutnou vlastností VŮLE, stále sebe objímající a vše absolutně komandující. Těžko žít s ní dospělému, těžší dítěti…

 

(Ladislav Klíma)

 

*

 

Člověk bez odvahy a vůle je pouhá věc.

 

(Napoleon)

 

*

 

Kdybych já byl dobrý český král Ludvík, takto bych panoval. Domácí obyvatelstvo by na rozdíl ode dneška mělo všecky výhody a přednosti před turisty, kteří by naopak byli přepadáni na cestách, notně vystrašeni a obráni o kuřivo a fotoaparáty. S hanbou by se vraceli domů, protože jejich měna by tu neplatila nic a jejich rozum by tu pro jinakost každé věci ničeho nechápal. Jenom by se šířilo po světě, že se tu v polích dobře daří dobytku i lidem, ptákům ve vzduchu a ve vodě rybám. Že prostě oděný lid si za slabý půlden práce v továrnách i úřadech vydělá na skromný byt i stravu a zbytek času se baví s přáteli, ženami a dětmi. A každý by toužil uvidět takovou zemi, jenže stalo by se příslovečně těžkým vloudit se sem. – Akorát ještě nevíme, jak bychom posoudili případy našich lidí, kteří odsud, nevíme dobře proč, kdysi odešli a teď by chtěli zpátky. Museli by nás, Ludvíka, moc a moc prosit!

 

(Ludvík Vaculík)

 

*

 

JADRNÁ ŽENA POKUŠITELKA VÍC NEŽ MOZARTOVA KOUZELNÁ FLÉTNA

 

Óda na radost snivě à propos propojena s ódou cest

chceš krále komiků jen studovat, ne svést?

jako Galileo Galilei měl hlavu plnou hvězd

mám hlavu plnou Tebe uprostřed vesniček a měst

nekonečný příběh Cílů – úžasných důkazů dvojí rovnováhy

co jsi měla v úmyslu, vyplynulo hnedka záhy

bohatost epizod přízně s jadrnou představou štěstěny

že se budeme často potkávat, bylo nějak věštěný

symbióza Tvých zážitků, vnadných snah nástrah velkoměsta nebo ulic čarování

že se dějí samovolně, neplatí na ně halda keců z babských rad snad varování

Tvoje vlny nadnášejí moje Velikonoční i celoroční jaksi divočejší kraslice

nejen vaječné tak báječné, uvěřím krasavici statečné chemické mrštné částice

nejsem Hrabal, nejsem Pazourek, já jsem přítulný flamendr kocourek

nespoutaný jako průzkumník a Garfieldovy nešetrné proudy historek

architekt a design bez zábran, co nachází vliv Afrodité u Tvého ženství

tak připravíme nudu o účast a nenáročný ostych o prvenství

náš učitel dospělosti Casanova kasánek, to není osel ani přespříliš ochočený beránek

pohoštění dál vybízí s troškou pokušení: okoštuj ho, chutná jak vypečený kaštánek

vejde moje elegance s Amorovým šípem do Tvého šálku s čajem, protože voníš jako zralý šípek

všechno účinkuje kladně, když si dodáš kuráž mízy z lípek

s vůněmi při pěstování, s tůněmi se nekrabatí kouzla havajských kvítek

a s průpravou si pohrává snad každý trošku mazanější skřítek

máš dary předurčeny a talenty jako z Playboye vystřižený

jsi idylická kráska a lyra pro Ira jak harfa v Irsku na Guinnessu reklamní trik nesnížený, neztížený

ano Tvá nezničitelná múza je jako Kateřina, Sirael, je víc než pokušitelka Nataša Gollová

a je to tropící vášeň, kterou v hattricku 4x zajistí přehledně nejedna hvězda fotbalová

spanilé není v Múze ženy nahnilé, po zprávách hlásí dojmy o počasí spektakulární rosnička

jako z krajek něžně může zapůsobit její výskyt: „Slibná flétnička Markéta mondénní písnička“

jako z krásy vychází spásy gotické, jako manýrismus od Dany Medřické

už víš, že jedna plus jeden doktorát ze zoologické načíná ovoce diplomatické

 

 

 

 

FRAGMENTY Z PAMĚTI A Z MĚKKÉ DLANĚ

 

Vy nejste nikdy můra, nikdy stvůra, takže rád se přidám k Vám jako 1 zevnějšek do nížin i do vejšek

jste zkrátka můj adekvátní přítel oáz a snů prostorný, ba vydařený protějšek

pošilhávám po Vás, počíhávám, vyhlížím Vás nenápadně jak dobroděj bianco šek

najel by k Vašim úsměvům alegorickej vozejček, rekord dne s překvapením uchystán vždy na zejtřek

nesejčkujte, neráčkujte, vždyť ani jeden z nás nechce být jin-jangovej sejček

jste symfonická milost a já důmyslně nezabejčen, inu tak odhodlanej bejček

pokušení pokuš s elegancí Amorových zásad jak samostříl na kuš

letní zimní podzimní i jarní dýmku po ní nekuř, nebafej to na už, na už neodolatelnou protřelou retuš

s Vámi je Evropa snů a skutečností každodenní uchystané Eldorádo

Vaše fantazie v naprosté spanilosti mění ve zlato vodu, Vás nepřebije tornádo

jste jako jiskra ohňostroje na obloze orkán letící ke hvězdě jak dobře sondující raketa

pružná kombinace vlohy třepetá, družice expertů z expedice V.I.P. sonáta, jíž vládne, omládne koketa

když vyje samotář vlk, tak si ho poslechne ležérní i uličnická Luneta

vyčtěte mi z dlaně, jakou důležitost dostane sluneční exhibiční parketa

nebo zkoušejte mou posádku s klady, jak zaboduje puberta, tak zalahodí kometa

Vy nebudete nikdy tuctová, ani dekorace kulis podezřelého alchymisty

emancipovaná a nečeřená jste jak sněhobílá vločka Ozdobičkou u futuristy

jako kdysi u Einsteina na praxi, jako u Dürera, kterému jde o definici v kompozici

nejste ani trochu ošklivá, jen nezapomeňte Elixírem mládí oživovat Vyšší kurs pod čepicí

sledujte dvě strany na ohmatané minci – a na rentabilní měně Shodu mezi jedinci

příroda do střehu volá, přírodní zákon od stejně exaktního apoštola

základem je mozaika bezpečné kondice a konjunkce hrát si zrovna s Vámi na doktora

a kdo vyléčí mou těžce zkoušenou duši? Medikament nebo víc pikantní zážitek?

když tu nesolidní existence posílají oduševnělé snahy rovnou navždy do kytek

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=8_dAdntvOOs

 

(Jirka)

 

 

Karel Šíp: LEV

Tam kde je smích a zpěv
tam je lev, lev, lev
pod klenbou slunce
hřeje se dál
Tam kde je smích a zpěv
tam je lev, lev, lev
lev je všeho tvorstva král

Lev čeká na svou šanci
a vždy ji promění
lev má svou eleganci
a lásku k umění
Kraluje rovněž sportu
nemá vztah k remíze
míří vždy na aortu
a má rád peníze

Tam kde je smích a zpěv
tam je lev, lev, lev
pod klenbou slunce
hřeje se dál
Tam kde je smích a zpěv
tam je lev, lev, lev
lev je všeho tvorstva král

Z hrudi by srdce vyrval
když láskou zaplane
to dělá strašnej virvál
já znám lvy zklamané
Cesta lva k světské slávě
nebývá ubohá
lev často mívá právě
protekci u Boha

Tam kde je smích a zpěv
tam je lev, lev, lev
pod klenbou slunce
hřeje se dál
Tam kde je smích a zpěv
tam je lev, lev, lev
lev je všeho tvorstva král

Tam kde je smích a zpěv
tam je lev, lev, lev
pod klenbou slunce
hřeje se dál
Tam kde je smích a zpěv
tam je lev, lev, lev
lev je všeho tvorstva král

 

 

 

Pod čarou:

12 Inches of Snow song №6


SNOW: „HEY PRETTY LOVE“


La la la la la la la la la la la...
You are an innocent woman
And you need someone who cares
By the look in your eyes I realize
That you are hurt and that's not fair
I'll give you what you want when you need it
You can always depend on me
I'll give you what you need when you want it
I'll bring sun to your cloudy day

Hey pretty love
Is it really love you're feeling for me?
Is it love? Is it love?
Hey pretty love
Wrapped up in your arms is where I want to be
I wanna be, I wanna be...

It ain't for the one or the love of the one it's me you out go with
It ain't for the one or the love of the one it's me you out go yeah yeah
It ain't for the one or the love of the one it's me you out go with
It ain't for the one or the love of the one it's me you out go with
If you have experience of this love yet
Don't worry girl and me say don't be afraid
Another bed another sheets as we get wetter
Don't put into ____?????
Put on the money down I say me you I go with
He said Daddy me Snow I'll give you love that's true
Only for me and me say only for you
Ain't for the one or the love of the one it's me you out go with...

Hey pretty love
In my heart there'll always be a place for you
Be a place, a place for you
Hey pretty love
There is nothing in this world I wouldn't do
I wouldn't do, just for you

Me I go some of them once and some of them twice and some then bambino
Some of them once and some of them twice and some then bambino...
When comes love me say no problem
Me love this girl and me say love her so much
He say it Terry she have the golden touch
She make me laugh she make me smile
And sometimes yes she makes me blue
But this is what happens with the stuff you go through because
Ain't for the love or the love of the one it's me you out go with...
Oh lord have mercy (wrapped up in your arms is where I want to be)
When you love this girl might go rare to my heart

Hey pretty love
In my heart there'll always be a place for you
Hey pretty love
There is nothing in this world I wouldn't do
Hey pretty love
In my heart there'll always be a place for you
Hey pretty love
There is nothing in this world I wouldn't do.

 

http://www.youtube.com/watch?v=-Ed5nmI4XOI

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
žaža (Občasný) - 5.2.2014 > tak toto je hotové divadielko hlavne od tej ódy....tlieskam

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter