Keď si vás úplne podmaní nemáte sílu lhát Kedysi ste mohli cestou z obchodu zastaviť sa v krčme a teraz nie lebo vy nemáte sílu lhát Už veľa krát som si povedal mňa nikto nebude obmedzovať ale nedokázal som sa vymaniť z jej veľkej starostlivosti Dnes ma nasrala a rozhodol som sa že si naspať zoberiem svoju tvár Zastavím sa dnes v krčme....bude to tak trocha pomsta zato že ma zjebala lebo som kúpil namiesto malboriek v makkom drahšie malborky v tvrdom a keď sa bude pýtať kde som bol tak dlho poviem dlhý rad pri pokladni Tam aj naspať som šiel pomalým krokom-kochal som sa krajinou A prečo? opýta sa ona...Tak poviem že ma bolelo koleno Vie že mám s kolenom problém Keby som nemal ničím zaplnenú dušu tak ako včera keď ma nič netešilo nemnel by sem sílu lhát Sedel som práve v krčme-volala mi ale nemohol som to zodvihnúť lebo vyzváňali zvony na veži kostola a odtiaľ od kostola je to domov k nám už len na skok a ja som chcel v krčme zotrvať ešte aspoň pól hodiny...chcel som povedať do telefónu:práve som sa vydal na cestu z obchodu Mohol som zodvihnúť a posmešne vravieť:To sa ti iba zdalo že vyzváňali zvony a tá noha ako bolí ale nechcel som dráždiť tú Viktorku zo splavu alebo je to tá z Času sluhú? Neprišla za mnou návšteva tá veľká sila čo nahradí rozkazy deťom...samé po návšteve sa dali do roboty Nič nerobím-vyčíta mi to revom a hľadá smietky pretože som do rodiny nič nevniesol aby bola pokojná Som na tom lepšie ako inokedy keď som nevnášal úplne nič Aj ona nie je taká hrozná ako kedysi keď som sa musel separovať v starej časti domu... bez nápadu premýšľal som čím ju utíšiť...Bez nápadu ako ju utíšiťsom čakal na tretiu hodinu Po tretiej hodine sa lámal deň a bolo bližšie k večeru A po tme sa už nedá nič robiť a preto jej hnev zmizol Keby som sa jej ukázal na oči o druhej pustila by sa do mňa že nič nerobím a ja som ju nemal čím zastaviť Sedel som v tej krčme a ona už volala tretí krát a ja som nedvíhal Vedel som že je určite znepokojená čo je so mnou Stačí mať silu niečo robiť...prišiel som domov a ona sa opýtala:Kde si bol tak dlho? Len mi nevrav že si nebol v krčme Nikto ti to nezakazuje/zrazu/......Kúpil si si los? Ja že si vyhral a oslavuješ....Prečo si nedvíhal? Klameš Máš úsmev synovca keď sa chystal urobiť niečo zlé Preto si nedvíhal lebo by som poznala že si v krčme...štrngot pohárov vrava a niekto by zrazu povedal:nazdravie!
|