Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Seděli proti sobě
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 14.12.2014 (14:21:24)
Když proti sobě usedli, dlouze si vyměnili pohled, usmáli se, popřáli dobrou chuť a poté následovala další část rituálu. Mlčky vychutnávali každé sousto. Krajíce podepírali oběma rukama v určitých bodech, krajíce se sunuly tiše, čekajíce na finále. Z polovin se stávaly čtvrtiny, čtvrtiny čtvrtin, pravá ruka tiše klesla na stůl a její družka doprovodila poslední sousto k ústům. Následovalo krátké ticho, které obohatil doušek čaje či usrknutí kávy. Poté se manželé zvedli, krátce si ve vedlejším pokoji odpočinuli a již je čekala práce na chalupě a hospodářství.
Mezitím vyrůstala vnoučata, jejich rodiče přestáli nejednu krizi, ale rodiny rodiny držely stále v jednom celku jako nerozbitý šálek, jak poznamenal jeden z členů.
Až jednou. Po tradičním rituálu a odpočinku šli manželé krmit králíky. Muž se vrátil do kuchyně pro cigarety. Když delší dobu nešel, vrátila se do kuchyně. Zastihla jej s hlavou položenou na stole. Pohladila jej a náhle se jeho tělo bezvládně sesunulo na podlahu. Vytřeštěné oči se znovu a znovu přesvědčovaly, že muž nežije. Zavolala sousedy, ti rychle někam telefonovali a ona v sobě v těchto chvílích odkrývala další a další vrstvy vzpomínek. Chůzi střídalo nehybné spočinutí u stolu. Filmový pás byl krutý, rozdíral duši do krve, útočil nemilosrdně, začala vrávorat a kdyby ji sousedé nezachytili, upadla by. Po pohřbu se celá rodina sešla v kuchyni a poté se všichni šetrně omluvili.
Zůstala sama.
Chvíli těkala pohledem sem tam, náhle vyndala ze spíže sádlo, cibuli, dlouze se zadívala na chléb a připravila dva šálky. Když byla hotova, vše připravila na dva talíře, do dvou šálků.
Poté usedla, ničeho se nedotýkala a začala k sobě zvát Minulost...


Poznámky k tomuto příspěvku
Bůh s námi (Občasný) - 14.12.2014 > dobre
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 15.12.2014 > prt> ahoj, povídka se mi vymkla z ruky, původně jsem měl v plánu jiné zpracování, závěr, zdraví Franta
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 20.12.2014 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 22.12.2014 > vilma999> ahoj vilmo, řečeno výše, již nějaký čas jsem nezažil, aby povídka začala proti mně "útočit", díky, zdraví Franta
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 22.12.2014 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter