Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dvě postavy
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 12.2.2015 (11:14:02)
Šéf nasedl do připraveného džípu a řekl, že se za chvíli vrátí. Spolupracovníci vyjadřovali mezitím Pepovi podporu, jeden z nich navrhl uspořádat peněžní sbírku. Kuchařka donesla rychle z kantýny hrnec na škrábání brambor a po chvíli se ozval cinkot mincí. V jedné chvíli to vypadalo jako v bance, protože někteří vyprázdnili své kapsy, v nichž měli připravené drobné na automaty. Sbírka se utěšeně rozrůstala obohacena o dvě šišky gothajského salámu, mražené kuře a bonbóny pro děti. Když chtěli Tonda a Petr hrnec zvednout, konstatovali, že je hodně těžký. Až za několik dnů Leoš prozradil, že do hrnce v tom návalu přibalil měď a železo, aby je Pepa zpeněžil ve sběrně.
Po chvíli se ozvalo prudké zabrzdění. Z džípu vyskočil šéf a všichni se začali dohadovat o tom, kdo je více barevný. Vyhrál šéf.
Ten poté přišel k Pepovi a zařval, že si velí sám. Postavil sebe do pozoru, Pepu také a pravil: teď tě mí lidé osvobodí, jdi se najíst, poté se zastav v účtárně a pokladně a znovu jdi do jídelny. Tam ti kuchařka předá balík.
Pepa celý napjatý šel do kantýny, kde snědl guláš se dvěma knedlíky, a poté odkráčel do účtárny. Zní se vypravil do pokladny, kde jej čekala úřednice s nakyslým úsměvem. Předala mu obálku. Když ji otevřel, našel v ní sto korun a vzkaz: pro tvou rodinu. Balík si nevyzvedl, protože jej cestou přepadla nevolnost a jen tak tak doběhl na WC.
Venku na něj čekal Karel, usmíval se, Pepa se usmál také, a tak kráčeli dále, jejich vizáž vyjadřovala obrovskou nechuť k práci, a živý zájem o veškeré dění kolem sebe.


Poznámky k tomuto příspěvku
lada34 (Stálý) - 25.2.2015 >
Doporučil 
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 6.3.2015 >
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 20.2.2015 > drsná doba !
Body: 5
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 14.3.2015 > anae> ahoj anae, základ je ve skutečných postavách-zase, zdraví Franta
<reagovat 
Marten (Občasný) - 15.3.2015 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter