Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 25.11.
Kateřina
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Aprílovský laděný a neuskutečněný skutečný ŠARM 2 karm
Autor: mystikus (Občasný) - publikováno 1.4.2015 (09:09:04)

Jirko...dej tomu čas....vím že jsi Jedinečný'...a výjimečný...Krásný den Ti přeji''Anicka

Odesláno z mého ASUSu

D obr ý zvláštně zvláštní den Anno

Původní (dialekt) Velikého Dia:

 

 

A KRUH SE UZAVÍRÁ JAKO JEDEN ČITELNÝ ROK NA PAŘEZU...

 

Představ si, sestav si, Rubikovu i Pasternakovu hravou kostku

zařiď si čtvero ročních období podle úvah trojrozměrného mozku

Dr. Živágo je Tvůj kujón před kamerou s duchaplným Omarem Sharifem

všecko nejlehčí i nejlepší přeje Pan Tau rozmlouvající decentním tarifem

nebes–expres nález hlásá výpočtářkám jejich čurbes jako nekonfliktní výkres

průniky překypujících těles, úniky odvály výdrž i nádržkám nerez nebo v čem je

zakopán (zakódován) čmuchací neviditelný Ondra Neff a pak i jeho logika haf haf sci–fi pes?

na prověrce zamažte můj lůj jelení, nebo výhodná stmelení

prověrka prověří vysvědčení, maturita dospělost ve fázi divoce uskutečňovaných nočních umění

tak jako tak, počítáme pro koutek maleb secese Gustave a další duševní kousíčky zázemí

území Klimtů nezná hranice a clo, nakonec RIP čeká zlo, co postrádá rozsahy přijatelných myšlení

zázvorový citrónový zákrok pro zázraky imunitního kořene i dejme šance Ance Mance pro nějaké pokolení v koření

pro nestydatá stvoření a choulostivé dědění osvícených nočních a celodenních probouzení k vědění

nemůžete je vymačkávat jak citrón, jen pocítit na sobě jako vtělení

přejme šmak a Savoy jako závoj princeznám jazzu z mého arci nerozmazlovaného mlýna

fotrové, pějme notové oktávy Marušce z „Rottrové spermobanky“, Spící Anně i Růži i sommeliérkám archívního vína

protože nechceme být přemnožitelé časů, ale jen přemožitelé v úžasu

nad zákony celku i jednotlivců, výkonů i proher, bez faulů a penalt nedočkavých Jirků a jejich poločasů

ukaž mi hru a neukazuj další bílý tesák a jeho černý kaz, prokaž nástup intuice na vrcholné adresy

tahle zřícenina vypovídá o bývalých vyhlídkách noblesy oktávy pro časy partesy

tahle pasáž nechce chválit hroznou Pakáž, tahle gramáž není výmysl pro blamáž

tohle rčení má chvění, před kterým neutečeš a nerozředíš mozaiku snově koláž

korálky od horalky, předpovědi od prozíravé cikánky, i s příjemnou vůní bazalky

v kuchyni napácháš mnoho receptů, v parcích ti zeměplochu překrývají vonící třezalky

individuum je um být a mít otevřeno 24 hodin denně v nářezové pařezové chaloupce

a rozdávat suvenýry květinám na louce a motýlům na Tvém krku Anno mého jitra nic nematouce

 

  

https://www.youtube.com/watch?v=ZDTl_pW6B9M

 

http://www.youtube.com/watch?v=2m6g8DY9vRY

 

https://www.youtube.com/watch?v=u1Ylx1Rawxc

 

1991 4ème et dernier single du groupe benny b
le clip a été tourner entre miami los angeles et beverly hills en mars 1991

 

 

BENNY B. feat. DJ DADDY K. „DIS MOI BEBÉ“ (PŘIZNEJ MI TO, MILÁČKU)

Přiznej se mi miláčku
proč jsi tak krutá
když víš, že někdy může
být láska dojemně snadno bum bác osudová
řekni mi, proč jevíš dosud tak osudový odpor
nehraj si s mým srdcem
nebyl jsem schopen ustát noční blbou náladu
říkáš, že jsem dobrej
říkáš, že jsem milej
že se ti líbí, jak se projevuju

a moje způsoby také
ale místo abys zůstala nablízku u mě
a milovala mě, říkáš, že máš toho dost
a že chceš jít,
yeah jmenuj mě miláčku jménem jakým chceš
uvolni se z pouta a z kouta od hanbáře, jestli chceš
jsou lepší věci, ale pokud mě neopustíš
já to dovedu ustát, ano
já jsem člověk, co tě šíleně hravě a správně miluje
a ne ten, kdo tě odrazuje
přestaň se chovat tak povýšenecky
vím, že mě potřebuješ
a později ti budu chybět
ale jestli by ses rozhodla
že se jednou vrátíš ke mně
dovol mi, abych ti řekl, že tě
nenechám znovu odejít
protože tě miluji
protože tě miluji

Přiznej se mi miláčku
proč jsi tak krutá
když víš, že někdy může
být láska velmi, velmi osudná, to neznamená ostudná!
řekni mi proč jevíš tak silně absolutní odpor
nehraj si s mým srdcem
víš, že jsem smutnej
a že mi srdce naříká
pokaždé, když jsi bez nálady
pokaždé, když pláčeš
mám do srdce vyryté tvé jméno
až do konce života
a prosím, nepočítej,
že na tebe zapomenu
protože jestli si myslíš
že je pro mě snadné
abych na tebe někdy zapomenul

po všech těch vzájemných maličkostech

o které jsme se mohli podělit
prosím oznam mi
že mě už nemiluješ
dělej si co chceš s naší láskou
ano, ale já budu pokračovat
a nechovám se povýšenecky
já vím, že mě potřebuješ…
protože tě miluji
protože tě miluji

Ty jsi nádherná víc než kdy předtím
víc a víc, protože tě osobně znám
prosím, netvrď mi, že to přeháním
vím, že jsem udělal tu správnou volbu
a jsem za to rád

protože tě miluji

protože tě miluji

protože tě miluji

protože tě miluji

 


BENNY B. feat. DJ DADDY K. s pískací písní „ELLE“ (ONA)

 

Když se zčistajasna probouzí

a já ještě spím

dává mi na tělíčko jen razítko jako francouzskou pusinku

ale nemůže navzdory velikému úsilí

neptejte se, jestli ji pořád miluji

má oči plné lásky

má srdce plné něhy

a chvěje se mi tělo

když mě hladí povědomé ruce ještě povědomější ženy

je to s ní nezbedné, křehké, smyslné v jednu chvíli

aby tělo bylo s tělem,

udělal bych s ní prostě jako Mág cokoli!

 

Ona, víc nádherná než kdy předtím

víc a víc, protože jí znám

prosím, neříkej, že přeháním

vím, že jsem udělal jedinou správnou volbu

a jsem za ni tuze rád

 

Každý okamžik

jejího romanticky upřeného pohledu

probouzí ve mně

něco kouzelného, nejsem mák vlčí, já jsem Mág i Apríl

jsem očarován, že se nedaří mi utajit vše před ní

a škádlí mě, dělá, že opouští

svůj půvab, to je jako záblesk

který mě bodá přesně do srdce

a dodává mi pocity štěstí ještě větší

je to s ní nezbedné, křehké, smyslné v jednu chvíli

aby tělo bylo s tělem,

udělal bych s ní rád test na cokoli!

 

Ona, víc nádherná než kdy předtím

víc a víc, protože ji osobně znám

prosím, neříkej, že to přeháním

vím, že jsem udělal jedinou správnou volbu

a jsem za ni rád

 

Chci žít svůj život vedle ní

prožívat její štěstí, její smutek, její hádky, její pohádky

vzít ji do rukou, nikdy nedopustit, aby se cítila opuštěnou odhozenou ženou

a mazlit se s ní, dokud naše rty nebudou omrzelé

protože je můj miláček a miluji ji tak silně

a koukám na ní každou noc, když jdu spát

je to s ní nezbedné, křehké, smyslné v jednu chvíli

aby tělo bylo s tělem,

udělal bych s ní prostě aprílové cokoli!

 

Ona, víc nádherná než kdy předtím

víc a víc, protože jí znám

prosím, neříkej, že to už přeháním

vím, že jsem udělal jedinou správnou volbu

a jsem za ni rád

 

 

CHUCK D. (PUBLIC ENEMY)

 

poslal jsem Ti jeho první velkou desku tedy testament, zákon jako test, amen, plamen, je lev a elév z 1.8. narozen jako CHULIGÁN CHUCK D., PROTO TEDY VEŘEJNÝ NEPŘÍTEL, NEPŘÍTEL VEŘEJNÝCH NEPĚKNÝCH BORDELŮ A PODOBNĚ... PAPA ANNO

 

Měl jste učitele nebo někoho, kdo vás vedl? Pokud ano, co jste se od něj naučil, co vám dal?

 

Ne, učitele jsem neměl. Spolu s Hankem Shockleem jsme si tak nějak našli cestu sami. Na střední škole jsme si já, Bill Stephney, Hank Shocklee, Harry Allen, Andre Brown a Tyrone Kelsey postupně začínali hledat cestu, bylo to příjemné období. Tehdy jsme už měli nějaké ty učitele, kteří nás z dálky pozorovali. Jedním z nich byl Andre Strobert. Pomohl nám tím, že nám vysvětlil základy hudební teorie a duchovní aspekty hudby ze svého pohledu Afroameričana. Měl na nás opravdu velký vliv. Pak se nám věnoval i organizátor školního rádia John Schmidt, ten nám zase hodně pomohl s technickými záležitostmi.

Kdybych se měl zamyslet nad vlastními hrdiny a vzory, rozhodně nesmím opomenout Jamese Browna, Sly Stonea a mnohé další.

 

Jaká byla vaše první práce v oboru a jak jste k ní přišel?

 

První práce byla zpívání, jak jinak. S Hankem Shockleem jsme neoficiálně dělali všechno možné, podíleli jsme se na provozu školního rádia, propagovali rapovou muziku, jednorázově jsme hráli na různých akcích, všemožným zpěvákům jsme dělali předskokany, propagovali jsme kluby, případně jsme v nich i hráli. Bylo toho hodně. Byli jsme rádi, že můžeme sbírat tolik zkušeností a zároveň jsme se utvrzovali v tom, že na to máme. V té době jsme měli dojem, že rap a hip-hop je jakési pole neorané, tyhle žánry neměly žádnou strukturu, proto jsme se do toho pustili sami.

 

Hudební průmysl ovšem není orientovaný na umělce, je to celkem značný zmatek, proto je dobré mít manažera, aby se v tom všem orientoval za vás. Ti mívají velký přehled, takže vám dost usnadní život. Totéž platí pro nahrávací společnosti, taky to není zrovna moc přehledná záležitost. S umělci je to podobné, ani tam není žádná struktura daná. Někdo třeba začne jako rapper a pak přejde k filmu, kde úspěšně zazáří. Mně tohle nic moc neříká, přijde mi to jako výsměch hudbě. Nejsem proti pestrosti a změnám, ale rozhodně se mi to nelíbí, když někdo využívá hudbu, v mém případě konkrétně rap a hip-hop, jen jako odrazový můstek někam výš. Myslím si, že lidi se hip-hopu a rapu nedrží právě proto, že těmhle žánrům chybí struktura. Vezměte si naopak Dylana, ten se uchytil ve folku a zůstal v něm, totéž platí pro Johnnyho Cashe a country.

 

Jak jste se prosadil a co s vámi ta velká událost udělala?

 

Velký průlom nastal, když jsme s Hankem Shockleem dostali šanci, abychom si vzali na starosti přenosnou DJ stanici. To bylo v roce 1979. A společný průlom, myslím tím pro nás jako skupinu, nastal, když jsme se dohodli s Rickem Rubinem a Def Jam a založili kapelu Public Enemy. Tehdy mi bylo šestadvacet. Naším prvořadým cílem ale nebylo nahrávání alb, jak by si mnozí jistě rádi mysleli, my jsme chtěli mít programy v rádiu. Alba se pak stala jakousi kompenzací skutečnosti, že na komerčním rádiu neměl hip-hop příliš prostoru, takže jsme se potřebovali realizovat jinde.

 

Co vás den co den motivuje k další práci?

 

Rap neprošel „kontrolou“, nestal se z něj oficiálně uznávaný žánr. V chodu mě udržel boj pocitu vyděděnce s propagovaným proudem, chtěl jsem si prosadit názor, že i rap toho má hodně co říct. Nebyl považovaný za opravdovou muziku. Tak jsme se s Hankem dohodli, že zničíme předsudky o tom, jaká má hudba být, a nahradíme je novými názory.

 

Jaké vlastnosti vám nejvíc dopomohly k úspěchu?

 

Rodiče mě vedli k tomu, abych přemýšlel sám za sebe a v názorech se nevázal na druhé. Proto jsem nikdy neusiloval o to, aby mě ostatní, konkrétně vrstevníci, uznávali. Šel jsem vlastní cestou. Líbilo se mi, že mě rodiče vedli k nezávislosti, ovšem s ohledem na to, že i nezávislý člověk musí fungovat ve světě jiných lidí, takže se s nimi musí naučit vycházet. Mám dojem, že aktuální trend vede lidi k tomu, aby následovali stádo, ne aby se sami ujímali vedení.

 

Kdybyste na samém začátku věděl to, co víte dnes, co byste tehdy udělal jinak?

 

Obávám se, že pokrytectví právníků se člověk nevyhne nikdy a nikde. Mění si strany podle toho, co je pro ně právě výnosnější. Jednou se zastávají nahrávací společnosti, jindy zpěváků, ale výměnu stran zpravidla zvládnou během jediného dne. Vlastně jsem nikdy neslyšel o právníkovi, který by v tomhle oboru byl plonkový. Pořád mluví jen o ztrátě času. Podle mě jsou právníci zkázou tohoto odvětví. Na jednu stranu mu pomáhají, aby se rozvíjelo, na druhou stranu pořád vytvářejí tolik skulinek a budují tolikerá zadní vrátka, že se s nimi prakticky nedá normálně jednat. Jenže bez nich je to taky na draka.

 

Na začátku jsme byli hodně opatrní, pracovali jsme jen s nabídkami, které nám přišly, takže toho nebylo nijak moc. Zpočátku nám nikdo nenabídl nahrávku alba, vlastně jsme si nevydělali ani na živobytí. Pak jsme se ale uchytili a začali jsme si příležitosti vyhledávat sami. Takhle jedeme dál, ale tenkrát jsme si potřebovali trochu osahat půdu pod nohama. Jen se teď na různé lidi dívám s otázkou v očích: „Kdes byl, když jsme se rozjížděli?“ Všichni, konkrétně třeba právníci a účetní, za vámi přijdou, až teprve když vědí, že z vás budou něco mít. Jinak nemáte dostatečně vysokou hodnotu, z níž by mohli profitovat.

 

Jaké největší ponaučení jste si odnesl?

 

Myslím si, že než se člověk do něčeho pustí, měl by nashromáždit co nejvíc informací. Takže kladu hodně velký důraz na neustálé vzdělávání. Je jasné, že všechno se předem naučit nemůžete, spousta věcí souvisí s praxí, to je pak celoživotní proces. Nikdy se mi nelíbilo, jak právníci s naprostou samozřejmostí očekávají, že jim padnete kolem krku, a nemohou se dočkat, až na vás začnou rejžovat. Mám na ně pifku. Je mi jasné, že i hudba je obchod a trh, ale všechno má své meze, a ty by neměl porušovat nikdo.

 

Která alba vás oslovila?

 

Raisin´ Hell, Run–D.M.C.

Všechno od A–Z od skupiny Stetsasonic, hodně věcí od Atlanticu a Motownu

 

Měl jste už jako dítě v pokojíčku plakáty na zdi? Kdo na nich byl?

 

Až do sedmnácti jsem měl všude na stěnách sportovce – basketbalisty, fotbalisty, hráče baseballu. Zpěváci ani jiní hudebníci tam nebyli. Běžně jsem poslouchal rádio, pouštěl jsem si nahrávky. Muziku jsem měl rád, ale nijak jsem to nepřeháněl. Když jsem se nudil, naladil jsem si pop, mými oblíbenci byli James Brown, Steely Dan, Led Zeppelin.

 

Která představení, akce nebo koncerty vás nejvíc hypnotizovaly?

 

Během patnácti let jsem si vyjel na devětačtyřicet koncertů, takže jsem toho viděl habaděj.

 

Stetsasonic, Amsterdam, 1988.

Run–D.M.C., Houston, 1988.

James Brown, Atlanta, 2003.

 

Nahrávky jsou celkem neosobní, to se mi nelíbí, ale koncerty, to je jiná. Když jsem byl na James Brownovi, tak lidi úplně šíleli. Byl jsem z toho na větvi, připadal jsem si jako sedmiletý kluk.

 

Které písně vám přirostly k srdci?

 

„Funky Beat“, Whodini.

„Black and Proud“, James Brown.

„Heard It Through Grapevine“, Gladys Knight & The Pips.

„A Change Is Gonna Come“, Sam Cooke.

„They Call Me Muddy Waters“, Muddy Waters.

Cokoli od Sly & The Family Stone.

 

Zkuste uvést maximálně deset rad pro ty, kteří se chtějí prosadit v hudebním průmyslu.

 

Nejlepší věc je dohodnout se s partou lidí, kterým věříte. Patří k nim účetní, právníci a samozřejmě zpěváci a hudebníci jako takoví. Měli by se do toho pustit jako tým, nejen jako součet jednotlivců, to nemá význam. Soudržný tým lidí je totiž mnohem odolnější vůči vnějším tlakům, drží spolu basu, nenechá sebou vláčet. Pak víte, že lidi, kteří za vámi mají stát, to skutečně dělají, nenechají se odlákat výhodnějšími nabídkami. Je to hodně náročné, a chtít po někom, aby byl jen ve vašem týmu, je složité. Mně se to každopádně vyplatilo a vyplácí. Potřebuju mít kolem sebe lidi, na které se mohu spolehnout s čímkoliv.

 

 

 

DAVE GAHAN (DEPECHE MODE)

 

Měl jste učitele nebo někoho, kdo vás vedl? Pokud ano, co jste se od něj naučil, co vám dal?

 

Díky Davidu Bowiemu jsem pochopil, že silné emoce a odlišná prezentace jsou v pohodě. Inspirovali mě i lidé z The Clash, protože mě vedli k tomu, že se pořád dá postupovat dál. A že je všechno možné, když se chce.

 

Jaká byla vaše první práce v oboru a jak jste k ní přišel?

 

V hudebním průmyslu jsem žádnou práci nikdy neměl!

 

Jak jste se prosadil a co s vámi ta velká událost udělala?

 

Hrál jsem s Fadem Gadgetem v Bridgehouse Pubu v Canning Townu ve východním Londýně. Daniel Miller z White Records mu zajišťoval mixáž. Daniel je docela výjimečný řízek, protože nás přijal doslova za vlastní a natočil s námi singl. Nic víc jsme ani nepožadovali.

 

Co vás den co den motivuje k další práci?

 

Chci udělat něco objevného a zároveň nového, chci být ostatním zdrojem inspirací, stejně jako jsem inspiraci od druhých kdysi mohl čerpat já sám.

 

Jaké vlastnosti vám nejvíc dopomohly k úspěchu?

 

Nevzdávám se, kráčím pořád dál a dál.

 

Kdybyste na samém začátku věděl to, co víte dnes, co byste tehdy udělal jinak?

 

Nezabýval bych se prkotinami, rovnou bych zamířil kurs po velkých rybách.

 

Jaké největší ponaučení jste si odnesl?

 

Poslouchej druhé, ale v první řadě jdi za svým srdcem, nikoli za pochybným rozumem.

 

Která alba vás oslovila?

 

Ziggy Stardust, David Bowie.

Led Zeppelin I. by Led Zeppelin.

Beggars Banquet, Rolling Stones.

London Calling, the Clash.

Agætis Byrjun & (), Sigur Rós.

 

Měl jste už jako dítě v pokojíčku plakáty na zdi? Kdo na nich byl?

 

David Bowie, T. Rex, the Damned (byl jsem členem jejich fanclubu), fotky motorek a závodních kár.

 

Která představení, akce nebo koncerty vás nejvíc zaujaly?

 

The Clash, Hyde Park.

Jane´s Addiction, jeden z jejich posledních koncertů, a pak taky turné Lollapalooza, Irvine Meadows.

Sigur Rós, Beacon Theatre, New York.

 

Které písně vám přirostly k srdci?

 

„Moonage Daydream“, „Heroes“ a „Rock´n´Roll Suicide“, David Bowie.

„Brown Sugar“ a „Sympathy for the Devil“, Rolling Stones.

„Three Days“, Jane´s Addiction.

„London Calling“, The Clash.

„Black Dog“ a „Rock´n´Roll“, Led Zeppelin.

„Back in Black“, AC/DC.

„The Colour of Spring“, Talk Talk.

„Imagine“, John Lennon.

„What´s Going On“, Marvin Gaye.

„Voodoo Chile“ a „Angel“, Jimi Hendrix.

„Lust for Life“, Iggy Pop.

„Venus in Furs“, Velvet Underground.

 

Mohl bych takhle pokračovat dál, seznam by byl jak příběh oslnivých not nekonečný.

 

Zkuste uvést maximálně deset rad pro ty, kteří se chtějí prosadit v hudebním průmyslu.

 

Vždycky buďte připravení a ochotní pracovat v týmu a s týmem.

Se sny se kompromisy nedají, ani nevyplácí dělat.

Před podpisem si vše bedlivě pročtěte; když něčemu nerozumíte, ptejte se někoho, kdo tomu na rozdíl od vás rozumí!

Pořád to zkoušejte nanovo.

Nikdy to nebude dokonalé, takže neztrácejte drahocenný čas úvahami, jestli už je to v této podobě dokonalé.

Užívejte si to.

Pracujte s láskou, a taky vnímejte srdcem.

Nepřehánějte to s pitím.

 

 

 

SHERYL CROW:

 

Měla jste učitele nebo někoho, kdo vás vedl? Pokud ano, co jste se od něj naučila, co vám dal?

 

Učitelů jsem měla hned několik, ale jeden mi utkvěl v paměti hodně hluboko. Byl to jakýsi model v St. Louis; vytáhl mě z baru, kde jsem zpívala, a vzal mě na natáčení znělky pro nějakou reklamu. Jmenoval se Jay Oliver a následně se mi věnoval, jak jen dovedl, trávil se mnou nekonečné chvíle, pilovali jsme spolu můj vokál, učila jsem se a učila.

 

Jaká byla vaše první práce v oboru a jak jste k ní přišla?

 

Začínala jsem jako příležitostná zpěvačka pro znělky a upoutávky. Krátce poté, co jsem se odstěhovala do Los Angeles, jsem začala zpívat jako doprovodná zpěvačka na turné Michaela Jacksona Bad.

 

Jak jste se prosadila a co s vámi ta velká událost udělala?

 

Asi bych měla uvést, že první skutečný boom byla znělka v reklamě na saintlouiskou značku pobočky od sítě McDonald´s, která se nakonec vysílala celonárodně. Velký zlom znamenalo samozřejmě i turné Michaela Jacksona. Napadá mě i album Dona Henleyho End of the Innocence, na tom jsem taky zpívala a právě to mi otevřelo spoustu dveří dokořán.

 

Co vás den co den motivuje k další práci?

 

Každý den mě do práce popohání naděje, že vytvořím něco úžasného, velkolepého. Pořád mě žene má touha, že jednoho dne se to stane a já napíšu dokonalou píseň. A krom toho ráda hraju.

 

Jaké vlastnosti vám nejvíc dopomohly k úspěchu?

 

K úspěchu mi nejvíc pomohl pozitivní vztah k učení a vzdělávání, a také touha neustále na sobě pracovat a zlepšovat se. Už jsem uvedla, že ráda hraju i píšu, to je podle mě také velké plus.

 

Kdybyste na samém začátku věděla to, co víte dnes, co byste tehdy udělala jinak?

 

Nic bych neudělala jinak, protože si myslím, že všechno je naprosto parádní.

 

Jaké největší ponaučení jste si odnesla?

 

Naučila jsem se, že by člověk nikdy neměl pustit ze zřetele to, co je důležité. Kariéra není celý život, ten spoluutváří až láska.

 

Která alba vás oslovila?

 

Let It Bleed, Rolling Stones.

Freewheelin´, Bob Dylan.

Kind of Blue, Miles Davis.

Only the Lonely, Frank Sinatra.

Rubber Soul, Beatles.

Sign O´ the Times, Prince.

All Things Must Pass, George Harrison.

Saturday Night Fever.

Axis: Bold as Love, Jimi Hendrix Experience.

 

Měla jste už jako dítě v pokojíčku plakáty na zdi? Kdo na nich byl?

 

Ano, byl to plakát z turné Frampton Comes Alive v Bostonu, pak tam byla Linda Ronstadt (měla na sobě ustřižené rifle a dívala se do ledničky), a taky Rumors od Fleetwood Mac.

 

Která představení, akce nebo koncerty vás nejvíc sebraly?

 

Stevie & Joe Walsh, 1980.

Frampton, 1975 (asi nejspíš proto, že mi bylo třináct).

 

Které písničky vám přirostly k srdci?

 

„Yesterday“, Beatles.

„Tempted“, Squeeze.

„Don´t Think Twice, It´s All right“, Bob Dylan.

„Old Man“, Neil Young.

„Gimme Shelter“ a „Wild Horses“, Rolling Stones.

„Good Morning Heartache“ a „God Bless the Child“, Billie Holliday.

„Into Temptation“, Crowded House.

 

Zkuste uvést maximálně deset rad pro ty, kteří se chtějí prosadit v hudebním průmyslu.

 

Neleňte a dřete. Nenechte se srazit na kolena odmítnutím.

Dodržujte režim, pracujte každý den, aspoň trochu. Z krátkodobého hlediska to není nic významného, zato z dlouhodobého je to veliká výhra.

Neomezujte se jen na věci, o kterých si myslíte, že jste v nich dobří.

Rozšiřujte si obzory i výrazové prostředky.

Držte se vlastních zbraní.

Opakujte si, že nikdo jiný nedělá nic důležitějšího než vy, po čase tomu uvěříte.

Najděte si člověka, který bude zasahovat při křížení zájmů, nejlépe manažera nebo právníka. Hlavní je, aby to byl člověk, kterému lze vždycky důvěřovat.

Čtěte, čtěte, čtěte! (Ale rozhodně ne časopisy nebo ledajaké obchodní smlouvy).

Buďte rocková hvězda první velikosti! Když tomu nebudete věřit vy sami, kdo potom?

Pořiďte si toho nejlepšího choreografa, na jakého budete mít!

(Neberte to až tak vážně, píše se prvý duben 2015.)

 

 

 

KAREL KRYL:

 

 

Dobrý den, dámy a pánové,

 

dnes, v téhle padesátce, hodlám sáhnout do šuplíku s texty sice pœtickými, jde nicméně sotva o lyriku.

 

Za těch pár let, které jsem trávil v mnichovském příbytku, vznikla řada textů epických. Ne že by si kladly za úkol být básněmi. Vznikaly co vedlejší produkt žurnalistické činnosti, tedy práce ve Svobodce. A taky psaní pro rozličné časopisy Čechů a Slováků v zahraničí.

 

Pro přesnost uvedu vždy před textem rok, případně měsíc, ve kterém ten nebo onen text vznikl. Dobrý poslech.

 

Zmapované texty začínají tuším roku 1982 nebo 1983. To když Jiří Lederer – žurnalista, který byl vykopnut z Těžkoslovenska – hodlal v zahraničí obnovit vydávání časopisu Reportér. Trvalo to dlouho, než vyšlo první číslo. Objevilo se bohužel na mém stole až po úmrtí Jiřího Lederera. Vyšlo přičiněním Vladimíra Škutiny.

 

Takže:

 

 

OPOŽDĚNÝ REPORTÉR

 

Z Paříže, Říma, Rávalpindí

či odtud, kde se octnu jindy,

posílám zhruba devět vět.

Ne víc: neb příliš malá gáže.

Mé opožděné reportáže –

o hodinu či o devět –

aktuálností přímo srší.

 

Já hlásím slunce, ač už prší,

a schovávám se do oliv,

dím boj – ač svět už žije v míru –

s potomky slavných bohatýrů

v mé vesničce a kdekoliv.

 

Proč ne? Vždyť důstojníci styční

vědí, že mír jen poloviční

a poloviční válka je.

A když se blýská nad Tatrou, že

vítr už vysušuje louže,

kde říše pana Válka je.

 

Neb lépe, když se střecha řítí,

než hnípat v míru, v míru hníti,

snít – s kulkou v hlavě – na poli.

Takže mi sedí kariéra

opožděného reportéra

v mé vesničce a kdekoli.

 

 

(1983)

 

 

Koncem roku byl vždycky čas na novoročenku. Zpočátku bylo možné vyrábět jen ručně. Když se ale časem rozšířila klientela a okruh přátel, bylo nutno využít Gutenbergova vynálezu a novoročenky začít tisknout. Tohle je PF 1987 – s kryptogramem:

 

 

Mé vrásky jsou zas o 1 rok starší.

aCh ouvej – včera, stejně jako dnes,

Mota padá na Vltavu s Malší,

za vLočkou vločka, třetí, čtvrtá, další.

MetaXa chutná emigrantskou falší

a ani eXil podlost neodnes.

Smrt taXi řídí, ve kterém se vezu,

já nemám Vindry, není za co pít.

Rok zase mInul bez pražského bezu.

    Viktorka cIví do močůvky jezu,

já civím s ní. Pak pod Vyšehrad slezu –

a s Franzem KaFkou jdem se utopit.

 

 

(PF 1987)

 

Miluji Tě víc než Franz Kafkus svou Felicínku, tedy jako Octávku a 8 8 nápadů do 1 nápadníka Jirky všeho s mírou dáno na ovoce pro talíř Nšo-ČI pro oči krásného dne zjara v dubnu, jsme tu s Tebou Anno

 

 

 

 

 

https://www.mixcloud.com/GuigoChocolate/steinski-nothing-to-fear-a-rough-mix/

 

Steinski – Nothing To Fear – „A Rough Mix“

By GuigoChocolate

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=j3kjYHqqJiA

 

Datum: 27. 3. 2015 19:40:01

 

 

BON GIORNO MOJE PRACUJÍCÍ PANÍ V ADVOKÁTNÍ PRAXI JSI NEJVÍC ♣  ® ♫  ♀ SEXY

 

sváteček má dnes jeden den Hugo Viktoreček boreček, tedy zdravím Tě tam jako ježeček s jablíčky v kleci, jazz a jaro slav, obojí máš na J

 

Milá advokátko samých přesčasových snů,

 

ten největší sen dostat Nobelovu cenu literatury si prosím pěkně pěkně šlechti a opatruj, jsem jen Tvůj pomahač MÁG a to není mátoha magor intervenčních srágor... Jsem Trefanecky, slyšíš tam ty necky? Opatřil jsem Ti proto jedno aprílovsky laděné cd Neckáře Vaška a není fraška se skupinou BACILŮ na ženy a stereo zpěv... nakladatelství pro cd NE a NE a Ty se stavíš k Jirkovi zády NE a NE na truc.

 

Chrám svatého Víta je gotiky chlouba, mám zde proto chuť Ti poslat scan té milé pohlednice Arras (Tomáš z Arrasu nám v Praze začal goticky plácat kamen ke kameni a byl z toho svatej Vít, aby Ti zvětšoval a zvěstoval ono slavné: ANIČKO ANIČKO DO RÁJE VÍTEJ VÍTEJ VÍTEJ VÍTEJ... máš necky na plavbu na vlnách na moři? Posílám Ti svou láhev mých vzkazů Mága ve vlnách do středozemí a čekám v kleci jako jaro slav jazz slav a nic nelámej přes koleno, tedy ani hůlku nad Jirkou yeah

 

Vyslov nade mnou ještě víc svůj hardcore ortel, pokud se tak již nestalo jednou dvakrát třikrát. Děkuji Ti za vše lásko múzovitá a chytrá mrazuvzdorná ZMRZLINKO POCTIVÁ PORCE chutí mnohokrát:

 

 

REZONANCE BOTANICKÁ BEZ OSTYCHU ROKU 2015

 

Schopná jako mateřídouška je Mág i Mona Lisa a Jirka její malíř
velké miniatury mezi lastury teď do klece nikam v rychlosti neutajíš
noční let jedna báseň hej kdy se čipera Anna třeba zas vydá na vandr
ať dvojice toužící kondice chodců na cestách i ve snění těší salamandr
bosky se sejít u baru na tuhle si počíhá snad král ježek v kleci Rychlonožka
po stopách Tadeáše Hænkeho Aljašku zdobí vločka
na Tahiti, na Zélandu, na Chile nemám hotovost
cestovky předčí knihy, mé focení předčí Tvá pohodová pozornost
snášet se klesat a vznášet po kraji rostlinky sázet
pořád se zjevuje u komínu kominík a průvan do průtahů saze
posuvná stěna té se podrobíš šmouhy touhy Aprílové anekdoty
vzadu obraz sváteční, matce a Tobě hned slibný souhlas na udržování čistoty
práce na vlastním příběhu, je rychleschnoucí, je vždy na talenty neúprosný
pocta ohni pro Stvořidla z jídelních lístků (Tvůj oběd vychutnám si milostný)
všechny děje jsou tu přítomné Matterhorn u Gornergrat tenkrát po hřebeni
čas a prostor, kdo vládne ovzduší a kdo vozembouch na kameni
mrtví předkové, Tadeáš Hænke odpočívá beze spěchu v Bolívii
Viktorie Královská nese dítě na listě dopluje blíž k ekologii
ani den bez odvahy, žádné kolíbání, ale úžas v probuzení
letní šálky nešálí mě chutě pro další výpravy, zde máš hrnek, pij chuť bez ochuzení
spřežení pro soupeření, tam se nevrátím: Český ráj bez reklamy
souhrami jedinečných náhod, Andílku, přispívej dál s autogramy
chleba je dar milosrdenství, je poselství z mouky pro Annu na zoubek
s dýňovými semínky báječně prodchnutý mrkví mls parádních choutek
řekněte mi, kdo hledá dneska dál průsečík zraku a zázraku?
a co oslaví všetečky, vymetou z hávu módy nánosy povlaku?

 

 

JESTLI PLAVÁČEK BYL PRAVÁČEK, OBLÁČEK ATMOSFÉRICKY KOMORNÍ DO PEEP SHOW „U SRDEČNÍCH KOMOR“

NEBO DOVNITŘ PLNÝCH PLIC VHUŠTĚN JAKO AROMATICKÝ VÝLETNICKÝ PANTÁTA BROUZDÁČEK?

 

Tvá vášeň je tak mrazuvzdorná, že i rampouch z Krkavce cítí se být Tebou vždy oblažen

na Grónském povrchu i za vypůlírovanou pecí krčí se strach Bonifác, Tvůj diamant umí zářit vybroušen

jen neuctívač kapučín bude z kofeinu vypučen, vylekávač hodnot u hot drinku čehý amant vystrašen

jen newyorčan s rolls roycy na broadwayi zamíří do garáže pro Tvůj lechtáček na tisíc otáček kuráže 

před snídaní u Tiffanyho nebo Trefányho vydání uhádnut a hlavně s necky na vodě uhájen

ženšen jak voříšek přistižen ikskrát u mohyly s Tebou na vodítku vyvenčen,

Tvůj šeřík léčebně aromaticky vysvlečen a májový polibek šetrně vysvěcen

na májové trylky U ospalého kočí roztočí salva špásu Cookie Crew jak 2 abnormálně schopné kobylky

co polykáš zajímavého k obědu? Zajisté ne s kočičími prackami jen suché lentilky

zkoumej další Roquefort a prozkoumej bez diet díl po dílku dílo sýraře Le Papillon

ochutnej černou i bílou pasáž, neboť horal Gabriel Coulet signalizoval k nebi vlaštovčí borůvčí koláč,

aby se posléze přibližoval jak Tvůj samet a něha nalistovaná zavařenina Anna a nenáhražkový Decameron

 

 

Jste pohlavně praktická včelička, jste nektar v útvaru lektvar platný i jako hračička

neodkvetla Vám Vaše bujná pšenička, jste s chutěmi mlsná na dortu třešnička

jste fontána i sonáta i písnička, Anička plná Sluníčka, jste klasika pro NĚKDO TO RÁD HORKÉ, jste postrach

pro Pankráce, Serváce, Bonifáce a já budu jen Vámi polohovaná nezálohovaná kulička

neboť jste slušná i neposlušná Jednička a Sírius lákající věrností čau čau psí hvězdička

jste předem daná rezervace v hotelu snů předoucí i Věstonická věštecká K2, Kočička

jste pořádná porce potěšení, vítej, lítej a neuleť mi od flirtujícího drobečka stvořeníčka

jste ustavičná legrace, co nezkazí koncentrace akta X aglomerace, jste X Faktor, vtipná kašička

jste má rošáda roláda nálada, jakou mohu znát a vychutnat si v interaktivně multikulturním včerejšku

jste fešanda něhy rošťanda pro něžné břehy velká sprcha vlna za vlnou toť rejstřík zevnějšku, toť rej střiky ráje u protějšku

huh máte Elle a její tělo nezkrotně Angeliko vážně by tu něco chtělo, étericky Aničky indiánky od Hrůz by to samozřejmě odhánělo

moje výsuvné ložisko (dělo) by Vás do útrob mystiky s espritem přivádělo, s elixíry do extáze povznášelo

Sněženka jak ze žurnálu, oko lačně okounělo, oko stínu závidělo, to nikdy zakomplexovaně netrpělo

máte duchapřítomné tělo i nestárnoucí duši, velice Vám to sluší, plezír jako Vezír na sebe si oháklo, vyzkoušelo

 

 

Vlčí máky vybarví její letní louku
líbá se a miluje za úsvitu brouku
autenticky rozdává radost žití
dárkem pro ni může být voňavoučké kvítí
Eskymák jí láká, do sněhového pečiva cpe i zmrzku
nikdy neodolá kultovní Björk kulantním návrhům vbrzku
komu svěří svoje touhy a návštěvy v domě?
ať si říká, kdo chce, co chce, je to chvíle pro mě
yeah sympatická astronomka vždycky pohotová Jitřenka
mě nezajímá její podprsenka ale víc nekopavá podkolenka
jestli je bombastická fantastická do slova a do písmenka
vždycky si dá hrátky se 100 delfíny líbit, je rozkošnické procento Anna advokát roštěnka

 

Legendy zaživa nikdy na sobě nešetří

emfatická prérie Střelec romantický herec, její čísla letí v povětří

náruživá atmosféra z její vlnící se siluety

kouzelnické triky jejich předků před x lety

amor vyleští parkety, říká, je grandiózní jít vyřešit a nehřešit s ní balety

 

 

„Já J. a Ty T. (Thylane) Díky Díky“

 

Jsem kapka průzračná

a Ty vlahý déšť,

spájí nás ta voda zázračná

a odlesků něhy třešť...

 

Jsem jiskřička jasná

a Ty plamen živoucí,

mámí nás ta výheň krásná

a teplo vášně nehynoucí...

 

Jsem vločka sněhová

a Ty závěj jiskřící,

láká nás ta skrýše péřová

a lehkost lásky snící...

 

Jsem paprsek zlatý

a Ty slunce hřejivé,

drží nás ten záblesk krátký

a barvy štěstí šálivé...

 

 

 

ZE ŽURNÁLU SE ZUBÍ NĚCO JINÉHO NEŽ GALILEO GALILEI

VYSOKOHORSKÁ POEZIE JE NĚCO JINÉHO NEŽ NA PARNÍKU EXPRESS

SNY JSOU NĚCO JINÉHO, SNĚŽKA NĚCO JINÉHO NEŽ SNĚŽENKA

A PŘECE JE TO HEZKÉ, A PŘECE SE TO S NÁMI ZÁVRAŤNE DO PARADISE TOČÍ...

 

Sinusoida plná Annou a její ctnostnou ikonou, ať překvapení střídá náhody

život je dar nejvyšších znalců, dítka jsou příjemná kvítka v lůně přírody

čas posouvá hranice a dny se s prací krátí

v osobním přičinění se povedené dny vrátí

proto skotačící revue i u domácího flegmatika

republika, exotika, ven mě láká s někým vhodným Anno turistika

a Ty můžeš tiše sedět a svou mysl pozvednout

cestou ubíhají kilometry, přeješ si zhubnout?

nebo projet terén na kole a usednout do člunu

na řeku se těšit jako na modrou lagunu

a zároveň dát sbohem všedním povinnostem

zmizet venku s batohem a cítit se hostem

na planetě široké od úsvitu do šera

mám ji před očima, vegetace v rose smáčela

boty nebo kola aut, tahle cesta vede v houští

tulák Jirka není sám, chuť poznávat neopouští

 

Napůl vyzbrojený pas a údaj o kyslíku vydrápe se zas vysílen docílen na vejšlap nahoru

udělá si hedvábný půvabný rekord k oku, okořenění okolí po obzoru

udělá si panoramatické fotky v úhlopříčném prostoru

a zas potáhne zpátky přes pár pošlapaných rigolů

teď potřebuje vzpruhu, jak leze zpátky

s přítelkyní dopřeje si za čas Benátky

a provede jí stranou od mumraje davu

on jí imponuje, že splňuje představu

zaručeně pravé, ne odbité halabala

čáry máry záludně, tomu by odolala

víc ocení slova filantropických básní

a skrze Karlovu Studánku u Pradědu courající žízníví hosté lázní

mají v duši pomněnku, jsou lehké dva gramy

mají vznešené ideály, pánové vítají dámy

Češi nikdy nemuseli hnít na jednom bodě jako program dospělí a děti

jako šmudlové a mini hráči, co to vedli do devastace od desíti k pěti

množiny prošedivělých vlků podmnožiny s neposlušnými kůzlátky

udělají jako ťapkin o berli jeden pohyb dopředu a tři kroky zpátky

k nezaplacení prozíravost anuluje dluhy a kalendáře na splátky

kdyby ovšem měli pověst tři pohyby dopředu a jeden krok zpátky

Jacquard byl v muzeu sbírek ve vzorcích orientován na cennější údaj

statistik je známý karbaník?“ botanik se cuká, že pod tíhou kles Titanic, zachránit si krk bez panik teď hybaj

na rtech vyslovená přání, proč se nerozvinout víc, neb neduživí těžce za cílem kráčí

život je hra na sny a ženě Anně se má splnit pikantně, co si ráčí

a jak si jednou věří, pod pokličkou číhá hebký pohádkový magnet magie

na biologická bádání a škádlení roztoužených mandal je užije

předávaj si informace v proudu krasojízd, kde jsou, kde to tlačí

jenom frigidní se na něj mračí a úpí, že to stačí

tohle je vrcholek dvou veličin a jedné show Olympie

tohle je úpatí dvou pohledů do jedné krasojízdy neohyzdné Symfonie

 

Velké ideály na pozadí velké jízdy nejsou hádky o blbosti

objev srdce v labyrintu Světa, s ním zaženeš bacily od bolesti

a objevy a ztráty nejsou známky katastrofy

je perfektní se povzbudit a cítit se jak z čeledi Profi

protože na Praděd i k Dlouhým Stráním můžeš přimět jen ty, co něco chtějí vidět

a každé ráno budeš muset zpátky uhánět do džungle zvané Svět

když výhodně riskuješ, poznáš cosi nepoznané

a večer jde jen málo poznat

co je večer?

na obloze hvězdy

Vznešeného ticha

a Tvůj milý

ve Tvém objetí

řekni mu nějaké dojetí

řekni mu Aničko plná Sluníčka:

 

„Sebedál ať půjdeš do kraje, můj milý

budu Ti po boku země lán

i na nejvyšší vrchol vyšplhám

pokud mi budou stačit síly

neoddělí nás ani ten nejhlubší oceán...

 

Ledová noc nebude mrazivá, můj milý

ani tropický den nás neroztaví

budu stále po Tvém boku

dokud mi budou stačit síly

dokud smrt mé srdce nezastaví“

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=syc78JzHGTs

 

Toto Cutugno – „L'Italiano“ (1983)

 

GUSTAV FRIŠTENSKÝ

 

    18.5.1879   POPORODNÍ KŘEČHOŘ U KOLÍNA    ۞   5.4.1957   LITOVEL U JESENÍKU

 

 

Když se Kateřince fešné mamince Frištenské, co měla za manžela Aloise a žili na gruntu v Kamhájku u Kolína, narodil jeden ze čtyř synů Gustav, celý rok měli nachystanou bílou rakvičku. Tak byl bez devětsilu neduživý. Kořenářka Kukalka marně zaříkávala zlou nemoc pod divokým bezem. Obrat k lepšímu nastal, až když novorozeňátko zabalili do obkladů nasáklých režnou kořalkou. Potom Gustávek všechno stěžejní dohnal co nevidět.

 

Dali ho na kovářské učení u mistra Jecha v Kolíně. Když však hefaistovský tovaryš Václav podstrčil novici dosud žhavou podkovu, která mu šeredně popálila dlaně, u výhně už otálet dál nechtěl. Přešel tedy na řezničinu – a byla to řežba. Měl pořádně udělanou bejčí figuru a u bourání hovězího i vepřového si ji dennodenní prací ještě utužoval.

 

Za tovaryše šel do Brna. Bylo v něm hodně sportovní dravosti i vlasteneckého zabejčeného cítění, tehdy tak proklamované symbiózy sokolství. V tělovýchovné jednotě mu však moudře doporučili, aby se dal raději zlákat do Atletického klubu Hellas. Tam se totiž o závod zvedaly činky a na žíněnce prolamovaly v řeckořímských půtkách můstky.

 

Náčelník Hromada byl sice hodinářem, ale na talenty opravdu chlapáckých siláckých sportů měl správný nos. Proto si Gustav Frištenský zhotovil dvě kamenné činky (55 a 57 kil) a po práci i po svědomitě nabitém tréninku si v přípravě jaksepatří dopřával záhul číslo dva.

 

Na most sportovní slávy vstoupil 8. října posledního roku 19. století. Tehdy se ve Vyškově na Moravě konala živnostenská výstava a závodní mužstvo AK Hellas Brno na ni vyslalo šest dvojic zápasníků. I což, pravil výbor, beztak jim to nandáme a mladý Gustav Frištenský se otrká. Může klidně skončit poslední. (Na památeční fotografii před začátkem zápolení je jako nejmladší člen až v poslední řadě, kam se staví ti nejslabší.)

 

Dařilo se mu jak u činek tak na zápasnické žíněnce. Udivoval všechny naráz. Ze 24 účastníků přeboru, ačkoliv trénoval teprve sedmý měsíc, zvedl čtyřicetikilogramovou činku hned padesátkrát! Také ostatní předvedené výkony byly v porovnání s jinými obdivuhodné. Zachovaná tabulka hovoří: 50 kg 40 krát, 60 kg 28 krát, 70 kg 16 krát. Pak také nadhozem: osmdesát kilo 26 krát, metrák 18 krát a navíc jednou 128 kg. A přívažkem udivenému obecenstvu osmkrát 70 kilo jednoruč!

 

Gustav Frištenský si z Vyškova odvezl první čestnou cenu, ebenovou hůl se stříbrnou podkovou. Nepálila už tak krutě jako u mistra Jecha v Kolíně, ale naopak velmi příjemně hřála u srdce.

 

Začala sportovní kariéra, kterou dějiny hned tak nezaznamenaly. Bilance: na 10 000 vítězných bojů v řeckořímském zápase, 20 cenných pohárů a 60 vítězných odznaků s rubíny, opály a českými granáty.

 

Když zápasil o nedělním dopoledni, kostely zely prázdnotou. Nezlobili se však jenom faráři, ale také kumštýři. Na vystoupení houslového virtuóza Jana Kubelíka v brněnském Besedním domě (1903) bylo velice málo publika, což umělce velice rozhorlilo. Příště si prý bude muset jako vložku do koncertních pořadů zařadit Frištenského exhibice. Přece jen v něčem měl pravdu: kumštýři i sportovci měli v poněmčeném Brünn shodný cíl – probouzet národní hrdost, proč tedy produkce nezkoordinovat s vydatnější účastí hostů?

 

Téhož roku dosáhl Gustav Frištenský velmi výrazného úspěchu – získal titul amatérského mistra Evropy. Do Rotterdamu však musel jet za svoje. Ne že by Hellas takového drtiče nechtěl vyslat, ale neměl prostředky na tak dalekou cestu a pobyt v cizině. A tak na štrapáci (srandu) za evropským prvenstvím padly čtyřleté úspory řeznického tovaryše (bez legrace).

 

Do místa děje přijel sám s lehkým kufříkem, zatímco věhlasní borci už na místě za asistence doprovodné skupiny, v níž se našel i kuchař + mlsání, dávno pilně trénovali.

 

Tehdy se bojovalo bez rozdílu vah. Frištenský měl 94 kilogramů, jenomže například Belgičan Blome 122 kg. Nešlo chytračit s vítězstvím na body, protože se v žádném případě nevyhrávalo na body, jedině položením soupeře na lopatky. A zkuste se utkat s někým, kdo je technicky třeba stejně zdatný, jenže o čtvrt metráku těžší!

 

Gustav Frištenský nedělal s některými soupeři žádné cavyky, hned je zdolal, omráčil, skoro jen tak mimochodem. Ale s Karlem Hochem ze Stuttgartu zápolil bezmála celou čtvrthodinu. A jak dopadl boj favorizovaného Heinze Eggenberga z Kodaně s naším mistrem nelsonů? Česká mlátička ho nadzvedla, několikrát roztočila nad hlavou – od té doby se dostal do zápasnické terminologie jeden název   m  l  ý  n      a všechno rázem skončilo.

 

Ještě cítil pot soupeřů, ale už myslel na domov. Vzpomněl si na útlou maminku, která ho na cestě z Brna do Nizozemska čekala u vlaku v Kolíně a vtiskla mu do ruky stříbrnou pětikorunu. (Nikdy ji neutratil za žádnou zbytečnost.)

 

Jakmile se pokochal medailí, zlatým půldruhakilogramovým pásem a diplomem, sejmul vítězný věnec s nápisem MISTR EVROPY 1903 a šel na poštu sesumírovat co nejstručnější, přitom však snadno pochopitelnou depeši do Brna.

 

Po návratu do města pod Špilberkem nastal čas velké slávy, ale také velké hořkosti. Jeho dosavadní zaměstnavatel Šofr mu dal papundekl, jak se tehdy říkávalo pracovní knížce. Prý rváče v podniku nepotřebuje… Samozřejmě v tom byl i národnostní podtext; němečtí velkouzenáři v Brně udávali tón i všemu v řemeslech.

 

Co bylo platné novopečenému šampiónu našeho kontinentu, že se od té doby začalo u nás srovnávat: Ten je silný jako Frištenský?!

 

Událost se Šofrem rozhodla, čím a jak se uživit – Gustav Frištenský přešel mezi profesionály. Za svou amatérskou dráhou udělal však několik osobitých, ušlechtilých teček. V nevděčném Brně porazil za dvě hodiny dvacet soupeřů, které mu postupně posílali bez větších odpočinků do ringu. Čistý výtěžek akce věnoval na dobročinné účely, dobrotivý rytíř s dobrou náladou Gustav.

 

Také Praha měla u něho vroubek. Prohlašovala, že prý se po vítězném Rotterdamu bojí o prestiž, a proto se vyhýbá pořádným soupeřům. Ukázal jim, zač je toho loket. Stalo se tak na hřišti Slavie před více než 10 000 diváky. Těm všem řekl své sbohem i nashledanou pověstným vítězným mlýnem.

 

Do džungle profesionálních zápasníků nechtěl vpadnout zcela nepřipraven. Potřeboval se přiučit a získat i psychicky převahu. Proto se odebral za starším ruským kamarádem Jirkou Lurichem. Znali se z doby, kdy působil i v pražském Varieté. Lurich mu pomohl vycizelovat zápasnickou techniku a obohatit chvatový rejstřík. Procestovali spolu mnoho evropských destinací, nakonec odjeli i za moře. Pokud se střetli na žíněnce, nemusel být žák morálně vděčný učiteli. Před zraky 30 000 diváků v New Yorku po úmorných 46 minutách zvítězil náš devětsil pan Gustav Frištenský.

 

Z mapy bychom snad mohli vyčíst všechna světová města čtyř kontinentů, kde všude tento mistr nad mistry přišel, viděl a válel. A také málokterá naše vesnička dříve nebo později nezatleskala Frištenskému pod narychlo postaveným stanem. Vesničky však vynechejme, začněme číst okraj slavnostního archu papíru litovelského občana, který zemřel v roce 1957, ale ještě měl čas těšit se i z titulu zasloužilý mistr sportu.

 

Takže: Kyjev, Moskva, Petrohrad, Helsinki, Riga, Varšava, potom málem všechna německá, švédská a francouzská velkoměsta, za mořem především Rio de Janeiro, New York, Buenos Aires.

 

Rakousko–uherské mocnářství mu za první světové války uniformu neodpustilo, jeho protiaustriácké tažení v Brně se mu důrazně připomínalo, zvlášť když úzkostlivě lpěl, aby na jeho příjmení nechyběla čárka, natož pak háček. Často je dokonce na plakátech, oznamujících jeho exhibici, sám dopisoval.

 

Za druhé světové války mělo jeho vlastenectví zcela konkrétní vyjádření. Byl zatčen, protože podporoval rodiny pronásledovaných nacisty. Po gestapáckých výsleších v Pečkově paláci byl vězněn ve Vratislavi. Na váze mu ubylo 35 kil, ale přežil to hrozné týrání člověka.

 

Gustav Frištenský měl mimořádně krásně vypracovanou postavu. Nepěstoval totiž jednostranně pouze těžkou, ale také lehkou atletiku. Vyhrál dvě mistrovství Čech v disku, házel odštěpem, vesloval, jezdil na kole a v tréninku toho hodně naběhal. Proto také uspěl i v soutěžích o nejklasičtější složení těla, dnes bychom řekli v kulturistice. Proto byl obsazován do filmů, kde pohled na jeho postavu hovořil o všem.

 

Nejslavnější ze čtyř bratrů jedné krásné mamči Kateřiny (ještě František, Josef a Karel, kteří byli na žíněnce a také u činek dost věhlasní drtiči) nevítězil pouze silou svých svalů. V takovém boji se musí hodně přemýšlet. Gustavu Frištenskému to však myslelo znamenitě až pregnantně i mimo ringy. Když doznívala jeho opravdová sportovní kariéra, přihlásil se u něho atavismus předků. Proto si zbudoval v Lužickém dvoře na Štembersku hospodářství. (Než mu je nacisté zabavili.) Měl však i krásnou vilku v Litovli a na zahradě lískový ořech, který měl prý být z původního keře Přemysla Oráče ze Stadic. Kvůli tomu to však nepíšeme…

 

Jednou se městečkem rozletěla do všech stran zpráva, že se po litovelském rynečku v pálivém slunci procházel Petr Bezruč. Za chládku se vrátil na svůj Kostelec na Hané. Litovelští o této příhodě nějaký čas mluvili, litovali, že nebyli víc pohostinní, ačkoliv by svou zvídavostí starce stejně jenom vyděsili. Jeho zvykem – a to se už tehdy vědělo – bylo přijít přece na zapřenou, podívat se a zase odejít.

 

Jenom Gustav Frištenský nezapomněl.

 

Napsal do Kostelce, že zná Mistrovu touhu nebýt nikým obtěžován; hostitelem, natož pak únavnými delegacemi. Poslední dům u řeky Moravy to dobře ví. A těší se.

 

Svérázný básník malebného Slezska odpověděl po svém, že je „tvor jednoslabičný, nejen od letory, nýbrž i skrz krček chorý“, mluvení jej dost zmáhá a unavuje.

 

Pokračoval ve verších.

 

Co známost ta Vám přinese?

Já živočich jsem mlčenlivý,

půl netečný a půl zádumčivý,

kdo čeká co, kdo čeká divy,

ten zklame se, ten zklame se.

 

Závěr dopisu je opět v květnaté próze. Synové nebeské říše jsou prý nadmíru zdvořilí a ti podle čínské etikety zvou cizince třikrát.

 

Pak teprve přijdou.

 

Tak se začalo tiché přátelství obou.

 

Sedm let přicházel Petr Bezruč posedět. A při čerstvém vínečku zase tak příliš smutně nebývalo. Pentlička sdílnosti se samovolně rozvázala a Petr Bezruč nebyl, jak sám o sobě avizoval, tvor jednoslabičný.

 

Z Kostelce na Hané přišlo do Litovle Frištenským na čtyřicet dopisů. Ti dva si měli co povědít.

 

Co soudil slezský bard o svém hanáckém příteli?

 

Po jednom zápase, který viděl opravdu na zapřenou, napsal, že je uchvácen jeho junáckou figurou a tím, že vyřídil soupeře v tak kratinkém čase. A končil:

 

„Vždyť do konce života ostane nám v paměti krásný den, kde jsme měli možnost stisknout pravici muži, který roznášel slávu národa po celé Evropě.“

 

Ohleduplná a taktní atmosféra ve vilce kousek od řeky Moravy Petru Bezručovi opravdu ladila a posilovala jeho vášně k splynutí s tím krajem. Kolikrát ho ponechali jeho myšlenkám, jenomže on jinak nedal: Jenom zůstaňte a prosím povídejme si…

 

Občas u všeho toho vypravování a vzpomínání musela posedět, často i zazpívat paní domu. Kdykoli padla sebemenší zmínka o paní Miroslavě, měl hnedka slzy na krajíčku. Potvrzoval tím věčnou pravdu, že nejsilnější chlapiska, jako býval i Petr Jedlík šampión z Bílé Hory, jsou ti největší dobráci od kosti.

 

Na jeho pomníku (lidé bděte) byla postavena slušivá bronzová kopie jednoho z pohárů, které čestně vybojoval také pro slávu této vlasti… tohoto kraje.

 

 

 

 

 

Victor Hugo „Serenáda“

 

Proč naslouchat zrána

písni skřivaní?

Tvůj hlas nad skřivana

něžněj vyzvání!

 

Nechť Bůh záři hvězd dá

mračny zastříti:

nejjasnější hvězda

v očích září ti!

 

Nechť sta květů květen

v lukách rozvije:

nejkrásnější je ten,

jenž v tvém srdci je!

 

Onen skřivan z jitra,

ona hvězda hvězd,

ono poupě nitra –

vroucná láska jest.

 

(květen 1838)

 

 

JE JEDINEČNÁ KAPACITA MEZI KAPACITY

NEJEN NA CITY NEJEN PRO ♥ SUVERÉNY

 

Svět a Rolls Royce chce být klamán, já rozhodně ne

rozpoznám auru výpečků z epizody týpečků nechvalně nezbedné

osm světadílů k sobě může vábit proslulá vegetace integrace

šestnáct moří s mariňáky a čtyřicet tři množin močálů a bažin otravné kontaminace

sedmnáct rybích pokrmů pro třicet dva hladově lačných mlsounů

dvacet čtyři šťastných hodin u mnoha rodin včetně zlých drzounů

nevychovala mě matka vrčice, tak dá lekci nejspíš jen matka příroda

matematika ve dvou, noční operace štěstí, to klání sladce vyznačuje náhoda

denní třináctá komnata s výsledky neporušené karmy

vetřelec, tomu uťali tipec v baletu udatná posila US Army

pětadvacátého bude mít pětadvacet už Markéta Irglová

na Islandu dva tisíce bílých límců mládí si získá postava mystická i klidová

miluji dvacet čtyři hodin denně přijímat zážitky dost podivuhodných novin

nemám ručení na auto, zálusk na vehikl, na benzín, na naftu, hned upaluji dál od splodin

cigaretu vyloučím z jejího retu, dívčí šarm uvede Velké Finále

na nekonečno čísel vymyslíme postupující variace po vertikále

raz dva tři, co se sluší a patří, to se sloučí raz dva tři

dívčí sny utuží nejen vydatní sultáni a nevídaní machři

bylinkáři, lékaři, primáři a opraváři

půjde opravit v národě její duše, její smysly,  poposunout kapacitu k oltáři?

město je adresa nenamachrované ulice, dívčí zákoutí spanilé Anny Arabely

s lukrativní péčí o Tvou kapacitu synkové playboyové by kdeco předváděli

proto buď moje princezna nejlépe Anna když ne z TV Arabela

vášeň je kus kvalitní samičky, strnulé kouzlo stará bela

pro konkurenty jiné vjemy ve vystoupení mladé dámy

účinky Šeherazády platící nejen pro Sultání hitparády

všech osm kontinentů ocení Tvou pověst, my odmítáme fámy.

 

 

 

MODLITEBNÍ VĚTY PRO SOUSEDNÍ SVĚTY

 

Pražačka pra žačka u střízlivého lektora pra

Praloup je svah vlků, lyžařek a rukavic hra

mistryně světa naučí Tebe hrátky uvolnit se celičká na lyžích

vlci jsou příklady bdělých očí, člověk příslib samičích

slavný čich po rodičích, slavná bota po Baťovo krámech na chodičích

až tam po Marseille kráčí bytostně žoviální staříci

Paris vévodí horizontu to její „Paris Latino“ pařící

u pétanque výhody hody v krátkosti k okolnosti mířící

v Kašperkách je okolní hrad viditelně šperk na kameni

lidi jsou jak voda, stojatá špindíra, žabka na prameni?

nebo lidi jsou jak voda v proudu, průzračná a v pohybu

neignoruje prostředí turista s krajinou plastického ohybu

horský masív úhledný motiv s motivací tady neslítnout

a s působivou mistryní půvabů Anno jarní svěžest můžeš nabídnout

holka, kdepak potvora v poutech, nepoznala poptávku po klíčích

klíčenku má schovanou, kvítko z Havaje neukáže tvář jen zklamanou, trpasličí

sedm trpaslíků pro šťoury narafičí a s kamarády nezbeda pofičí víc do jehličí

chalani jak šeřík šířící efekty větví vonících, vůkol postav jaro lebedících

na místě není nuda z hulvátů a potrhlých šumařů – zoufalců tango tančících

je jen hříčka náhody i během půlnočních překvapení dovede zvednout zájem

nebe peklo ráj, já se rád zabývám, vždyť jsi slyšela jakým asi rájem

za všechno může čas, k písni, která je vášní, nezvyšuje hlas

vyhrává u kluků s přehledem, ne díky účinku módních řas

jako víno zrající má vyšší koncentraci vjemů snadno vyzrávající

studuje dost dobré účinky a ještě lepší interakci pro praxi snažící

jako Blanka Matragi v kanceláři, jako Tvoje volno v kalendáři

nemusí přemáhat v katedře kouzelnou ikonu, Múza ji vytváří

pravačka v pravici, školačka v lavici, makačka v tradici

připravena pro vybranou lekci, není kuřačka s komplici

má zapálená lýtka vlající il primo bacio na jaře 2 randílci

z hlubiny Atrakce vyvěrající nenápadná polehounku jako Andílci

Anna je tulák po hvězdách, je známý obzor po cestách

hvozdy v novinách bez ní zas zeje propast v lavinách

tahle není laciná, tahle umí trojitej lutz i na dvojí výpad

má ostrou brusli na vrut na otočku neposedná nebude zuby víckrát skřípat

je jako máta peprná, je s ohledem k výdělku šetrná

bydlí na vyhlídce otrlá ráno i za tmy výzva jadrná

její akt, její model, její tvář je živý dojem elektronka

hmatatelná trofej s rozkoší malebná, Anna vláha svůdná i tak tenká

navštívenka do dynamické vlasti, je baladická všehoschopná Ornamentka

 

 

 

MADAM BUTTERFLY (UN BEL DI VEDREMO)

 

Operu od Pucciniho adaptoval Malcolm McLaren a Robby Kilgore. Texty opepřil Malcolm McLaren, Soprán zašvitořila Betty Ann White, Cho Cho San si zahrála skutečná Debbie Cole, Pinkertona si střihnul punkově neomalený kořen zázvoru a liška podšitá, Malcolm McLaren (RIP):

 

Pinkerton:

Zase znovu v Nagasaki

vzal jsem si za ženu Cho Cho San

tak se tehdy jmenovala

a když už jsem se stal jejím manželem

vracím se sem, abych ji navštívil

má údajně problém

má malou Cho Cho

Cho Cho San bylo její jméno

a tohle je její povídačka o utrpení

jdi s ní někam jinam Cho Cho

 

Cho Cho San:

Dneska je den, kdy chápu krásně

vidím mrňavou nitku kouře

kde modř z oblohy sousedí s oceánem

a loď se chystá pro vyplutí

 

Vždy když zpívám tuto píseň

vidím tečku na obzoru

jak se zvětšuje každou sekundou

září bílou barvou v mém směru

 

Kdo to vůbec může být na zemi?

přichází po cestě ke mně

Co bude říkat na zemi?

Mám běžet k němu nebo mám utéct?

 

Z rozmaru je to divné, přichází, aby mě ulovil

nohy mám ztuhlé, ale nedovolí mi

běžet za ním, to si netroufnu

Madam Butterfly nefoukej na to!

 

Ozývá se Butterfly, Madam Butterfly

takové jméno jsem od něj dřív slýchávala

je to můj chlap až do mého skonu

oh sladká Butterfly, tak sladká Butterfly

čeká na jeho návrat

věřím na tuhle lásku v písni

 

Pinkerton:

Jmenuji se Pinkerton

nadporučík Colonel Pinkerton! Sir

amerického vojenského loďstva

jsem drzej

oženil jsem se s americkou dívkou

ale vrátil jsem se, abych navštívil to staré Japonsko

tam kde bydlela ona, Cho Cho San

 

Cho Cho San:

Musím mít něco, čemu mohu věřit

můj pravej běloch, ten mi tu chybí

někdy brzy se opět ukáže

aby stopnul můj nervovej kolaps

 

Říkejte mi krávo! Říkejte mi hlupáčku!

ohýbám svůj šíp, ať usmrtí toho bůžka lásky

říkejte to se mnou

jeho návrat se uskuteční

věřím na tuhle lásku v písni

 

Ozývá se Butterfly, Madam Butterfly

takové jméno jsem od něj dřív slýchala

je to můj chlap až do mé smrti

oh sladká Butterfly, tak sladká Butterfly

čeká na jeho návrat

věřím na tuhle lásku v písni

 

Slaďounká sladká Butterfly

já ho slyším kokrhat věci v mdlobách

je mi stále sladkých šestnáct let

já ho jemně poškádlím

 

Cho Cho San:

Ozývá se Madam Butterfly

jeho anděl se odvážil hned z nebes

skrýt moji lásku na divných místech

pociťuji úzkost, že asi zemřu

 

Správně v jeho náručí a objetích

lehce mě líbá na řasy

nemám žádné právo to zpochybnit

nepochybuji – vůbec o tom nepochybuji

 

Říkejte mi krávo! Říkejte mi hlupáčku!

ohýbám svůj šíp, ať usmrtí toho bůžka lásky

mám víru, že se budu stále modlit

že můj opravdovej běloch je tu a že tu zůstane se mnou

 

Ozývá se Butterfly, Madam Butterfly

Butterfly, tak Butterfly, neboj se

já se vrátím, abych Ti otřel slzy

oh sladká Butterfly tak sladká Butterfly

čeká na mě

ano čekám na něj s neotřesitelnou důvěrou

že se ke mně vrátí

 

 

CARMEN (L´OISEAU REBELLE)

 

Z opery „Carmen“ od Bizeta zaznamenal do electro boogie boogie man Malcolm McLaren a Robby Kilgore. Texty opatřil Malcolm McLaren, Soprán náleží Valerii Walters, Carmen – Angie B. a Jose – Malcolm McLaren

 

Teďka na Broadwayi máte electro boogie rej

s tikotem erárních hodin na ulici sleduje to kámoš

mám zlatou hvězdu na zvukových i optických spotřebičích

holka si dává rande s rebelem na rohu 44. a 3. ulice

 

Musíte být drsoni!

 

Carmen ta je hotové zvířátko, nekontrolovatelná dračice!

 

Rebel zůstává vzadu, jako bych já nikdy nešla kolem

všichni mě chtějí, ale myslím spíš, že já chci jeho

je vzácností si ho naklonit, ale nikdo přede mnou neutíká pryč

asi jsem posedlá čertem, ale ve skutečnosti jsem skvělá včelí královna

 

Musíte být drsoni!

 

Ty jsi fakt posedlá čertem!

 

Ha ha, to já dobře vím

 

Takže víte co, musíte být drsoni!

 

Jako milionář si dopřeju všechno, na co mám chuť

ale existuje několik věcí, které se nedají za peníze koupit

jestli si mohu koupit tebe, tak tě nemá cenu milovat

lásku si nemohu koupit, tohle si myslím o otázce vlastnění

 

Musíte být drsoni!

 

Pokračujte a svlíkněte mě machři

 

José:

Ooh Carmen ty jsi vrchol všeho!

 

Jsem bezstarostná holka, chlapi mě za to zbožňují

budu chlastat, budu celé tělo točit, ale neopouštějte mě

pro mé kouzlo tady vyšlehnou plameny

a tvé srdce bude plesat z mého jména

 

José:

Ach jestli podlehnu na základě tvých vnad Carmen, řekni mi,

prosím řekni mi to, Carmen


Musíte být drsoni!

 

José:

Oh Carmen, zamiloval jsem se.

Musíš si mě vzít, Carmen!

 

Já chci být svobodná, abych milovala toho, kdo se mi líbí

 

José:

Takže už mě teda nemiluješ?

 

Miluji tě o dost míň než kdysi

 

José:

Oh Carmen, radši bych skončil v pekle

než v sedmém nebi s tebou!

 

 

LAURETTA (O MIO BABBINO CARO)

 

Z opery „Gianni Schicchi“ od pana Puccini zase adaptovala stejná jména electro punk hejbaček na jevišti. Soprán náleží Betty Ann White, Lauretta – Dianě Garisto a Ricky – Malcolmu McLarenovi…

 

Ricky:

Lauretto, můj neoblíbenější sen je,

že jsme se potkali první noc!

To když jsem žadonil o tvou pusu

 

Lauretta:

Jo, o mou první pusu

 

Ricky:

Tak bílou a třesoucí se a když jsi otočila hlavou,

bylo to jak v New Yorku, vypadalo to náramně

vášeň jako v ráji, vzpomínáš?

 

Lauretta:

Nebo jestli mě frajere odmítáš, oh frajírku

budu už navěky odepsaná

to je chlap, kterého si toužím vzít, bez něj skončí můj život kvést

 

Frajere, oh frajere! Frajere, oh frajere!

nebuď kruťas k ženám, které milují opravdově

 

Frajere, oh frajere! Frajere, oh frajere!

já byla tak blbá, že jsem neměla zájem a pustila tě

 

Frajere, oh frajere! Frajere, oh frajere!

proč tak proč musím umírat touhou?

 

Frajere, oh frajere! Frajere, oh frajere!

 

 

 

DEATH OF BUTTERFLY (TU, TU PICCOLO)

 

Z opery „Madam Butterfly“ od Pucciniho lehce zasahuje do těžce smutného konce nesmrtelné milenky Malcolm McLaren a Robby Kilgore. Textíkem se pochlubil Malcolm McLaren, sopránem Betty Ann White a Pinkertonem starý známý Malcolm McLaren.

 

Pinkerton:

Uběhly tři roky a jsem zase

zpátky v Nagasaki, na zahradě Cho Cho.

Moje dobroto! Jsem tu s mojí americkou ženou, Katy.

Jejda! Katy má blízký vztah k dítěti Cho Cho.

Cho Cho, já ji nemohu porovnávat s Tebou, pořád jsem s ní ženat.

Vzpomínám si na kamaráda Sharplesse,

jak mě varoval, že jsem byl hulvát,

ale hodně jsem miloval Cho Cho, v době,

kdy jsem měl za ženu Katy.

 

Proč? Proč jsem se sem vracel?

 

Sakra! Přeju si už Suzuki, aby byla zticha

nechci tu být

nechci být nikde v tomto okolí

když jí řeknou Cho Cho San, že jsem si našel jinou lásku

vím, že jsem tentokrát udělal osudovou chybu

Sharpless mě varoval a já jsem na něj nedal

jak to tu jen mohu vydržet na zemi

když smrt teď naplňuje ovzduší

pamatuju si jen jedinou věc, a to snubní prstýnek

 

Sbohem Cho Cho San! Sbohem!

poznamenala mi můj odchod navždy

počítám ustálený proces dní a hodin

a teď jsou v téhle místnosti jen mrtvé květiny

tak sbohem Cho Cho San! Sbohem!

 

 

 

A.C. TE VAGY, AKI KELL NEKEM (Ty jsi ta, koho potřebuji)

 

– Ahoj kotě!

– Ahoj, jak se máš?

– Díky, ale musím ti něco říct.

– Proč?

– Ptáš se proč?

– Ano. Proč?

– Proč ne? Jestli ti to povím, budeš tomu rozumět.

 

Potřebuješ kluka a já potřebuju holku

která mě miluje jako blázen a dbá o mě

která neodmlouvá a pořád se směje

ostatní také obdivuje, ale miluje jenom mě

 

Podívej, všechno je s ní nádherné

nedobývám srdce jiných

dávám svoji ruku do tvých rukou

ty jsi ta, koho potřebuju!

všechno je krásné s tebou

ty nejsi dobrá pro jiné kluky

za tvoje srdíčko

ty jsi ta, koho potřebuju!

 

Dnes je spousta chlapů takových

že nemyslí na další, ale jen na jednu noc

on má auto, ale není jeho

jeden je dost hubený – jiný je moc tlustý

Brrr... tohle já nepotřebuju

Potřebuješ kluka v pohodě jako jsem já!

Možná máš pravdu!

Ne možná, ale určitě

cenu nemají jen svaly

ani kolik má gelu na vlasech

a jejich mluva? Je také ubohá

jen co mohou, jdou na diskotéku

a šeptají holkám do ucha:

ach, pojď, pojď ke mně

ach, dej sem ruku

ach, prosím neříkej nic

mmm, dokud nevyvrcholím...

 

Podívej, všechno je s ní nádherné

nedobývám srdce jiných

dávám svoji ruku do tvých rukou

ty jsi ta, koho potřebuju!

všechno je krásné s tebou

ty nejsi dobrá pro jiné kluky

za tvoje srdíčko

ty jsi ta, koho potřebuju!

 

Dnes je spousta holek takových

že nemyslí na další, jenom na jednu noc

ona má auto, ale není její

jedna je dost hubená – jiná je moc tlustá

Brrr... tohle já nepotřebuju

Potřebuješ holku v pohodě jako jsem já!

Možná máš pravdu!

Ne možná, ale určitě

cenu nemá samotná krása

 

Podívej, všechno je s ní nádherné

nedobývám srdce jiných

dávám svoji ruku do tvých rukou

ty jsi ta, koho potřebuju!

všechno je krásné s tebou

ty nejsi dobrá pro jiné kluky

za tvoje srdíčko

ty jsi ta, koho potřebuju!

 

 

Miki: CSILLAGSZEMÜ ÉG (Na obloze hvězda, kuk)

 

/nejdřív se ozývá robot, jeho slova není možné přeložit/

 

Svatá noc

svatá noc

nastává 7 krát do týdne

klenot miliónů očí

svatá noc

 

Otec sedí v kuchyni, polévka už vychladla

a nechápe, po čem jeho syn slídí u rádia

a proč to není dobré jen tak a co je dobré na té holce

a proč oni potřebují světlo na to, co on vždycky může dělat potmě

 

Dnes je krása něco jiného než za starých časů

dnes je hřích něco jiného než za starých časů

dnes problémy a štěstí jsou něco jiného,

slzy a nezájem jsou něco jiného

 

/Robot mluví:/

Tancuj...

přímo tady a teď...

dělej...

LP... break break

 

Existuje nádhera pro naší noc

tajemné sny

to by se mi tak líbilo

svatá noc

svatá noc

na cestě po pláži

na bílém kloboučku

přines nám štěstí

a

 

Žena sleduje skupinku holek před pobočkou pošty

a nerozumí jim, ale doufá, že její dcera není jako oni (hehe)

ale její dcera píše rychle vzkaz při hodině klukovi

že musí kvůli něčemu pospíchat na ženskou kliniku

 

Obloho s hvězdami – s očima

já tě žádám o to

abys je opatrovala několik tisíců století

obloho s hvězdami – s očima

jak si můžeme rozumět

tahle planeta není hra

 

/Robot mluví: ???/

 

Ulice jsou rozdílné než za starých časů,

dnes tanec je něco jiného než za starých časů,

dnes hudba je něco jiného a čert ví, v čem tkví rozdíl, není to jako bylo za starých časů

Break!

 

Dovedeme milovat, ale jinak, oblékáme se, ale jinak

vidíme, slyšíme, bojíme se, jsme pro, chceme mír, ale jinak

 

Svatá noc

svatá noc

nastává 7 krát do týdne

klenot miliónů očí

svatá noc

 

Svatá noc

svatá noc

nastává 7 krát do týdne

klenot miliónů očí

svatá noc

 

Svatá noc

svatá noc

nastává 7 krát do týdne

klenot miliónů očí

svatá noc

 

Stop!

 



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter