Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
PRVNÍ PLES
Autor: JIŘÍ KAČUR (Občasný) - publikováno 25.5.2015 (10:52:39)

Můj „první“ ples-

/ Ranní zážitek-3.3.2015 /

-nebyl mým prvním plesem, alespoň tak mi to nepřipadlo, ačkoliv mně to na té autobusové zastávce připadalo podivné. Pro mne to byl zcela jistě první ples, neboť o takových plesech jsem si pouze čítával, ano-čítával, nikoli čítávala, ačkoliv jsem byla na tom plese jako žena a nikoliv jako muž čekající na autobus MHD. Stalo se mi to dnes ráno, kdy jsem opravdu čekal na ten autobus a krásným na tom bylo právě to ráno. Bylo sice chladné, ale slunečné ,ale takové počasí mám rád, nikoli ráda, a měl jsem chvílemi pocit, jako bych byl někde jinde než na nějaké zastávce. Jako bych sestupoval se schodů, jako bych sestupovala po schodišti jako krásná žena v bílých plesových šatech  a byla jsem si toho vědoma a věděla jsem, že na mně mohou ti muži oči nechat. Zkrátka jsem se stal ženou a to krásnou ženou a byl to zvláštní a vzrušující pocit. Sestupovala jsem po tom schodišti a měla jsem nádherné šperky…nevím, co mne to po ránu napadlo či popadlo,ale bylo to krásné…

Dole v našem knižním skladišti jsem o svém zážitku vykládal kolegyni Haně.

„Podívejte madame, mně se stalo to, že jsem si připadla jako bych byl nějako krasavicí v plesových šatech.“

„To je zajímavé,tak povídejte pane Ká“.Tak mne totiž v práci oslovují,ačkoliv se nejmenuji Ká, nýbrž Ka…

„No já opravdu nevím, co říci. Prostě jsem najednou sestupoval po schodech a úplně živě jsem cítil , že jsem žena a to krásná žena Maruško“, takto zase oslovuji kolegyni Hanu já ,“bylo ta jako by z předminulého století.Víte co,takový ten skutečně noblesní ples jako někde ve Vídni či Petrohradu. Měla jsem také ty dlouhé rukavice až nad loket a cítila jsem pohledy těch mužů a bylo to povznášející. Na krku jsem měla nějaký třpytivý šperk a byla jsem zalitá světlem

Kolegyně dodala, že má tu dobu ráda a že jí se ji zase jednou zdálo, že je mladým mužem, asi šlechticem. Také to mohlo být někdy v tom devatenáctém století a že jela na lehké bryčce dlouhou alejí k průčelí nějakého sídla. “Měla jsem takové ty jezdecké holínky a šátek kolem krku a v hale jsem se potkala se svoji matkou, tedy nemyslím tu svoji matku jako teď, ale tamtu t toho minulého století-to se mi také často stává, že říkávám o tom 19.st. minulé století, ačkoliv je již podle kalendáře stoletím předminulým. Stále jsem se ještě nějak v tom třetím tisíciletí ještě neusadil. Vzpomínám si na rok a silvestr 2000 a byl to celkem běžný rok a celkem běžný silvestr.Rok 1000  n.l. nám nyní připadá již tak vzdálený a myslím si, že skoro vůbec nedovedeme představit , jak tehdy ti lidé žili a mysleli. Již se nám začíná ten rok 2000 vzdalovat a bezpochyby se za tisíc let najde nějaký myslící stroj, který si řekne, muselo to tehdy být zvláštní, když ještě žili lidé a také já si říkám, že to muselo být zvláštní, tehdy někdy před tím rokem 1900, kdy dámy v dlouhých rukavicích sestupovaly po schodištích …

Samozřejmě, že i dnes tu a tam nějaká žena v plesových šatech sestoupí po schodišti,ale je tu rozdíl a je v tom rozdíl nejméně sta let a to je důležitý rozdíl, ačkoliv tehdy i dnes jsou ženy v mnoha ohledech podobné a stejné.

Škarohlíd by mohl poznamenat,že takových plesů účastnil  pouze příslušníci a příslušnice parazitujících zahálčivých vykořisťovatelských společenských vrstev a měl by pravdu a tak tomu je i dnes a měl by náš škarohlíd také pravdu v tom, kdyby poznamenal, že sestup takové namyšlené krasavice po schodišti není jen tak a vyžaduje mnohou okolnost praktického charakteru .Takový ples vyžaduje nějaký palác a ten palác musí být vytopen a osvětlen a bez pití a jídla se taková společenská událost také neobejde,takže nám vyvstávají v plesovém zákulisí početní lokajové a čišníci a služebné a kuchaři a kuchtíci a všelijaký další služebný personál a začínají se nám objevovat krejčíci a švadleny a také mnoho jiných lidí a začínají se nám zde objevovat společenské a historické souvislosti a také otázka proč mne vždycky vzrušoval pohled na štíhlý ženský krk ozdobený sametovou páskou a proč mi nikdy nedaly pokoj právě ty dlouhé rukavice,které jsem na tom záhadném plese určitě měla a mám pocit, že i ta páska na tom krku nechyběla…

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Mima (Občasný) - 27.5.2015 > .... do snů se nemluví, o snech se jen dumá ...
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter