Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Omalovánky
Autor: TenOfNine (Občasný) - publikováno 17.3.2003 (09:22:11)

Rozvíjím vějíře pastelek své dlaně

Zlomený prsteník kreslí nad obočí

lazaret vzpomínek Na hedvábném laně

vysuším plátýnka rozmočených očí

 

Až vlasy do štětců zapletu Jak úžeh

barvami zažehneš stínohru mé kůže

Při svíčce zahraješ sonátu pro voskovky

Mým snem tvá ikona září z obrazovky



Poznámky k tomuto příspěvku
farišta (Občasný) - 17.3.2003 > máš ode mne deset bodů z devíti, moc hezké, výborně napsané, gratuluji
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 17.3.2003 > červenou voskovkou ti píšu za jedna
Body: 5
<reagovat 
Pissinger (Občasný) - 17.3.2003 > liiibiii se mi to
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 17.3.2003 > ta ikona mi tam nějak nesedí
Body: 3
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 17.3.2003 > ale Filipovi by se to mohlo líbit ;-)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 17.3.2003 > Mhmm, dost dobré.
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 17.3.2003 > dobrej napad, dotazenej dokonce dobrymi rymy a perfektnimi obrazy... akorat mi trosku nesedi ten styl vynechani carek a velkejch pismen uprostred verse... ale to neresim...
Body: 5
<reagovat 
 TenOfNine (Občasný) - 17.3.2003 > Přeslička> Nemám ráda čárky a tečky v básních. Nevím proč.
<reagovat 
clovrdik (Občasný) - 17.3.2003 > jo jo, olamovánky :-))); zní to pěkně hravě, akorát že ty moc jemný výrazy místama trochu nesouzněj; ta obrazovka tam trochu drhne; takže celkově za dva :-)
Body: 3
<reagovat 
 TenOfNine (Občasný) - 17.3.2003 > clovrdik> Děkuji za kritiku. Napíšeš mi, které jemné nesouznějící výrazy máš na mysli? Ráda bych se do příště zlepšila. Pokud jde o obrazovku, stalo se ti někdy, že jsi zavřel oči a viděl na sítnici svítící obraz? Asi jsem to napsala špatně.
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 17.3.2003 > Ano, Filip si mysli, ze je to brilantni...
Body: 5
<reagovat 
clovrdik (Občasný) - 17.3.2003 > myslej jsem to plátýnko, ačkoliv je pravda, že výraz např. "malý plátno" by asi rozhodil rytmus :-); aha, takhle jsi to myslela s tou obrazovkou .. no to pak samozřejmě jo :-))
<reagovat 
 TenOfNine (Občasný) - 17.3.2003 > clovrdik> Plátýnko je vlastně kapesník, co utírá slzy. Ale báseň je o malování a kapesník se do ní nehodí. Děkuji.
<reagovat 
stefan (Občasný) - 17.3.2003 > I kdyz by mi asi vyhovoval lepe stejny typ rymu v obou slokach.. na velmi kladnem hodnoceni to nic nemeni..Pekne.
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 17.3.2003 > Já, rýmem a rytmem posedlá, jsem si toho rozdílu, o kterém se zmiňuje Stefan, v zápalu čtení ani nevšimla.
A to už je co říct. Je to opravdu báječné.
Body: 5
<reagovat 
yossarian (Občasný) - 17.3.2003 > ta obrazovka, ale jinak líbí
Body: 5
<reagovat 
julian (Občasný) - 19.3.2003 > pekne
Body: 5
<reagovat 
kink (Občasný) - 21.3.2003 >

U této básně bych radši nehodnotil použité rýmy ani výrazivo, které je slabší. Za zmínku by snad stál jen jeden rým, a to: úžeh/kůže, jenž využívá nevýraznosti hlásky há.

Co zde budu hodnotit, je obsah:

 

"Rozvíjím vějíře pastelek své dlaně

Zlomený prsteník kreslí nad obočí"

 

- No nevím. Vějíř je (vnější) předmět, který se DRŽÍ v ruce. Představím-li si místo vějíře samy rozvinuté prsty jako originálnost a k tomu ještě to, že prsty jsou pastelkami (proč by jinak prsteník kreslil?), nerozumím, proč je právě prsteník zlomený; ne snad z toho důvodu, že by mi nebylo jasné, jak logicky navazuje na "lazaret vzpomínek", ale proto, že zlomená pastelka nekreslí. Ani nad obočí. Ani nikam jinam.

 

 

"lazaret vzpomínek Na hedvábném laně

vysuším plátýnka rozmočených očí"

 

- Rozmočených očí z čeho? Z nějaké bolesti? (Protože lazaret - a ještě k tomu vzpomínek  - ji evokuje).

Aha, správně. Teď jsem si přečetl v jedné z tvých reakcí pod tímto dílem něco o kapesníku. Hm. A hedvábné lano je co? Obvaz? 

 

"Až vlasy do štětců zapletu Jak úžeh

barvami zažehneš stínohru mé kůže

Při svíčce zahraješ sonátu pro voskovky

Mým snem tvá ikona září z obrazovky"

 

- Zdánlivě nenavazuje na předchozí strofu vůbec ničím (prý "o malování" jsi napsala, ale co má společného štětec s pastelkami?- No dobře: voskovky jsou lepší, ale co svíčka? Kromě toho, že tě logicky napadl stejný materiál. Tady se dokonce odvážím hádat, že stínohra, úžeh i zažehnutí tě napadly až potom ).

Ale zářící ikona z obrazovky mě dostala!!!!! Spojil jsem si to s počítačovým významem toho slova, tj. : obrazový znak na stínítku monitoru; každý obrázek má určitý logický vztah k prováděné operaci, a náhle se ocitl zase někde v lazaretu! To mi vzalo dech. A spravilo i celkové mínění o této básni tak, že dávám za 2.

(I za předpokladu, že jsem si smysl básně do ní vložil sám ).


Body: 3
<reagovat 
 TenOfNine (Občasný) - 21.3.2003 > kink> Pokusím se odpovědět na některé tvé poznámky:
Prst je zlomený a znovu srostlý; proč se úraz stal zrovna prsteníku na levé ruce, to je skutečně zvláštní shoda náhod; ale i takovýto "pařátek", na který se už kvůli špatně srostlé zlomenině nedá navléci prstýnek, se může pokoušet něžně dotýkat, aniž by někomu třeba vypíchl oko.
Hedvábné lano může být i nitka z noční košilky. Vklouzneš pod peřinu a zapomeneš na chvíli na všechny bolístky. A jsme u logické návaznosti obou strof. Na nahé hrudi lechtivě zastudí koneček copu. Sled obrazů probíhal následovně: kůže, úžeh, barvy, stínohra, voskovky, svíčka.
Jen tvou zmínku o lazaretu ikon nechápu, leda že by obrázky byly vyhozeny do virtuálního počítačového odpadkového koše. Tak jsi to myslel?
Každopádně mnohokrát děkuji za hloubkový ponor.
<reagovat 
hermit (Občasný) - 17.4.2003 > perfektní, bez komentů....
Body: 5
<reagovat 
 TenOfNine (Občasný) - 22.4.2003 > hermit> ale já nechci psát takovýhle blbosti...
<reagovat 
hermit (Občasný) - 22.4.2003 > pro tebe blbosti, pro někoho šalebná hra surrealismu...:o))
<reagovat 
 TenOfNine (Občasný) - 22.4.2003 > hermit> cože se mi to stalo??? to by mi tatínek dal... ;o))
<reagovat 
hermit (Občasný) - 23.4.2003 > okamžitě to nahlas na policii!!! :o))
<reagovat 
 TenOfNine (Občasný) - 23.4.2003 > hermit> Když já nikdy nevím, jestli mají 150, 155 nebo 158... Můžu to říct hasičům??
<reagovat 
hermit (Občasný) - 23.4.2003 >

svěř se mně, budu tvůj psychopatolog! :o)E

pohovka připravena, takže? píšu si...

 


<reagovat 
 TenOfNine (Občasný) - 23.4.2003 > hermit> Milý hermite,
chtěla jsem napsat míčovinu a stvořila jsem údajně "surrealistické" dílko, za které jsi mi dal jedničku. Nevím, co si mám teď myslet o své "vážné" tvorbě...
Tvá Desátá
<reagovat 
hermit (Občasný) - 23.4.2003 >

Míčovinu neznám, to je na mě moc prostý. :o)

Jinak, ano, že bych se zaměřil na .... však - vezmi si, jak by to znělo: Tvá Desátá Symfonie...!!

Vážná tvorba je dycinky chůze po tenkým ledě dobovýho pojetí vážnosti...;-)


<reagovat 
 TenOfNine (Občasný) - 24.4.2003 > hermit> Doba ledová? ;o)) Ono to se mnou zas tak vážné nebude...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter