Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Vyplavala
Autor: Pissinger (Občasný) - publikováno 18.3.2003 (11:49:37), v časopise 13.4.2003
 

      Rákosím lomeným ve větru

      V bělostně mokvavé nahotě

      Prosmýkne se hladinou

 

      Jen kámen který nespolkla

      Osaměle mlčí ze dna

      K lesklým šupinám

     



Poznámky k tomuto příspěvku
Felipe (Občasný) - 18.3.2003 > opet doublehaiku. Ale ja haiku nerad.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.3.2003 > Filip Sklenar> Filipe, já myslím, že autor je prostě rybář... ale rybka může být v tomto případě třeba alegorií myšlenky... nebo citu? Ona je ta rybka, která uplavala, a on je ten kámen mlčící ze dna... nenechal se spolknout, ale zůstal sám...
a bělostné bříško - že by ses tady nechytl se svými pověstnými interpretacemi??? ;-))
Body: 5
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 18.3.2003 > Filip Sklenar> ale ja haiku nepsal, proc je to doublehaiku ? kdybych spojil ty dve casti, bude to porad haiku ?
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 18.3.2003 > Kelly> castecne mas pravdu, ale nebudu tady interpretovat sam sebe, budu se radsi tesit na dalsi postrehy ;)
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 18.3.2003 > Ad autor - protoze je to vlastne haiku, jenze haiku ma jen tri verse. Prvni sloka je vlastne ryzi haiku.
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 18.3.2003 > Filip Sklenar> neber to jako rejpani, vim o tom prd, ale mohl bys mi teda definovat haiku, abych se priste tak blbe neptal
<reagovat 
TenOfNine (Občasný) - 18.3.2003 > Já už vím. Je to o utopené mořské panně.
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 18.3.2003 > to neni vůbec špatný...mě se to líbí...já starej romatik vidim vraždu, tělo vyplave na hladinu a kámen, který se uvolnil zůstal na dně...ale to sem si pustil fantazii opravdu na špacír ;o))) a z přírodní lyriky dělám naturalistickou prasárnu ;o)...každopádně nechává hodně prostoru...
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 18.3.2003 > no ja v tom videla neco jako peetea, i kdyz spis sebevrazdu... ale je fakt, ze to na kazdy precteni nabizi novej obrazek... Filipe hodnotis zpracovani nebo formu? Prece i haiku muze byt dobry...
Body: 5
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 18.3.2003 > Pěkná náladovka. Vnímám to jako přírodní lyriku s přesahem. Čili dobrou přírodní lyriku.
Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 18.3.2003 > Ad autor - Klidne, ale bude to mozna trosku nepresne, protoze u sebe nemam patricny slovnik. Haiku je forma cinskeho a japonskeh verse prenesena do naseho prostoru Garrym Snyderem, popularizovana Kerouacem a dalsimi beatniky. Puvodni haiku ma prisne stanoven i pocet slabik v kazdem versi, do cestiny je dosti tezko prenosne. Zaznam v cinskem pisme (jakoz i v japonskem znakovem - nikoliv ve slabicnych) totiz umoznuje hlubsi vnimani textu...

Haiku podle Kerouaca lze napsat deset tisic za minutu. Haiku totiz zachycuje momentalni pocit, impresi z prirody predevsim.

"Laskala jsi mne svymi sluvky
Jak narudlymi slunecnimi paprsky
Na kvetech lilii se roztrpytily kapky rosy"

(Filip Sklenar, Prave improvizovane haiku.)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.3.2003 > Filip Sklenar> Pěkné, hájku!
<reagovat 
stefan (Občasný) - 18.3.2003 > .. myslel jsem si, ze haiku ma presny literarni tvar, co do poctu slabik, ale asi se pletu..-) O to tady ale nejde. osobne si nemyslim, ze poesie se ma rovnat hadance, ci tezko resitelne rovnici bez jakehokoliv radu a navodu k reseni, pokud pocit ci nalada primo nevychazi z podani. Ale to je asi mooc klasicko-zastaraly nazor..-)) proto jen tato pripominka bez hodnoceni..
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 18.3.2003 > stefan> ale ja preci nepisu hadanky, nechci, aby ctenari jen hadali o cem to vlastne je, pouzivam obrazy, pisu s nejakou naladou o necem a kupim na sebe ty obrazy, ktere se mi vybavi, nejaky rad a voditka v tom jsou, jen zkousim psat a pripadne se poucim, abych vypiloval schopnost nakupit ty obrazy tak, aby byly citelnejsi a pritom nevsedni a napadite a aby ta nalada ci pocit vychazel primo z podani, jak si sam prejes
<reagovat 
stefan (Občasný) - 18.3.2003 > To je OK.. verim Ti a mozna, spis urcite je to spis moje vina, ze je nekdy postradam jasnejsi. Hodne stesti v tom usili..-) Dik za odpoved.-)
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.3.2003 > Haiku nehaiku, prostě líbí.
Body: 5
<reagovat 
zirael (Občasný) - 19.3.2003 > Nejdřív jsem si myslela, že vyplave obligátní "Utopená", a ona to byla rybka..:)
Body: 5
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 19.3.2003 > zirael> spousta veci vyplavala na hladinu, rybka zda se byti nejprijatelnejsi .-)
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 18.3.2003 > Jestli umíte někdo dát hezčí, obraznější a řekla bych i významově dokonalejší interpretaci slovesného tvaru "vyplavala", tak si to zkuste.
Já bych to dávala jako test za domácí úkol začínajícím (a konečně proč ne, i pokročilým básníkům)
Líbí se mi to hodně.
Body: 5
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 19.3.2003 > Naty> dekuju, Naty, zajimavy pohled, tva chvala mi vehnala krev do tvari .-)
<reagovat 
afro (Občasný) - 20.3.2003 > Prostě moc dobré.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 11.4.2003 > do časopisu :-))
<reagovat 
alggiz (Občasný) - 18.4.2003 >

no jooo...Je to supr!! ;)


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter