Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Psí víno trápení
Autor: Hanele (Občasný) - publikováno 19.3.2003 (20:46:41)

I kdybych chtěla nemohu dosáhnout na krk útěchy a přece tě hladím po tváři ustrašené ...

 

Jsem tvým andělem a soucitem suším přání ...

Jsem náplastí v noci probdělé a bez váhání choulím tvé tělo v náruči to abys pocítila peřinu porozumění ...

Jsem ta, jež naslouchá němým ústům bez studu a opovržení ...

Jsem a přeci jsem nic, neboť nemohu zabít šedou můru, jež poletuje kolem svíce čistoty ...

 

V zajetí mravenčení ukládám tě do šuplíku zářivých barev, líbám tvá utrápená víčka a do pohádky snů broukám ti ukolébavku bezpečí. Prach z úst vymývám mateřídouškou ...Modlím se slzou doufání.

 

Jsem malým pánem ...

Jsem podřízená osudu ...

Jsem bezmocná a tak kouzly hojím rány na duši ...

 

Lepím svět bezbolestných oblázků, skládám mozaiku iluzí to abych spatřila tvůj úsměv...

 

Jsem němým pozorovatelem jež, křičí zoufalstvím.

A ty ?

Sedáváš v koutě prázdnoty a ptáš se : " Proč ? "

Odpověď stěhuje kufry zbabělcům a ty tiskneš kolena k bradě nenávisti. Utíkáš daleko od sebe, do zahrad nesplněných přání a hledáš houpačku života. Z copánků vyrůstáš a beruška z prstýnku uletěla před léty. Můra spálila si křídla a po kouři nese se nesmazatelný zápach vzpomínek. Okolí odvrací tvůj pohled do země zatracených.

 

Psí víno dozrálo do dítěte.

 

Topíš se v mlze toulavých dnů a zaprášeným tělem kroužíš pozdrav do písku kolemjdoucím. Naděje umřela před týdnem.

Stále čekáš... Nevzdáváš se... Snad jednou budou zdravit tebe.

 

Z ďáblových semínek vyrostl stud... Slepě obcházíš přístav budoucnosti. Maluješ touhu do hrnku zapomněnek a hledáš v sobě drobky síly, snad je ostych nesezobl. Ohlížíš se, zda jsem stále na blízku...

Jsem jedinou tvou společnicí ...Neděkuješ a já vím, že jsi mi vděčná...

Myšlenkami plují loďky zklamaných slov, brouzdají se opilým souhvězdím nahoty. Schovávám pod křídla svých tužeb dítka Smutének a společně jim malujeme ohrádku snových náplastí, ačkoli rány nikdy nezhojíme, budeme je hýčkat dokud dospělost nezaklepe na dveře. Neboť jejich bolest je plodem psího vína trápení ...

 

 undefined  

 



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 19.3.2003 > Zajímavě napsané. Zaujalo mě to.
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 19.3.2003 > fungus2> Dekuji :) Jsem potesena ,ze te muj "vyplodek" zaujal :)
<reagovat 
Lian (Občasný) - 20.3.2003 > Hm, dvě ženský, matka a dcera nebo milenky? Udělala bych tu novou rubriku, zpovědi, tam by to patřilo. Zajímavé obrazy, píšeš hezky, jen tomu......něco chybí....nevím co.....
Body: 3
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 20.3.2003 > Lian> Ani jedno z toho ...Cekala jsem ,ze se drive nebo pozdeji ozve nekdo s touto teorii a tak me to ted potesilo...Jde jen o jednu , jedinou osobu ...Dekuji za tvuj nazor a az prijdes na to co tomu schazi dej vedet ...Mezi zpovedi bych to rozhodne nazaradila :) Je to zivotni pribeh ...Ale i tak je to zajimavy napad :)
<reagovat 
jelen (Občasný) - 20.3.2003 >

Mě se to líbí, ty spojení. Hezky se to čte a ten smysl z toho vystupuje tak, jako vylejzaj takový ty 3D obrázky z křídovaný stránky, když se na ni zašlihá, jestli víš, co mam na mysli. No, asi to neni zrovna přesný přirovnání. Prostě mam pocit, že rozumim tomu, co chceš sdělit a mám pocit, že dojem vytvářejí všechny výrazy stejnou měrou, že každej je v kontextu s každym. Je to ohromě plastický. A taky takový něžný, křehký, subtilní, ale je v tom síla soucitu a pokory. Já nejsem s to hodnotit použitý prostředky, to bych se pouštěl na tenkej led, můžu se akorát vyjádřit k asociacím, který to ve mě vyvolává. Takže príma:-)

Ale ten vobrázek, co je pod tim, ten se mě nelíbí, te mě připadne divnej.


Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 20.3.2003 > jelen> Fnuk ...Nelibi obrazek :)...Dekuji za nazor ...Rozumim vsemu ...A to prirovnani k 3D obrazkum je uzasne , vim co mas na mysli :)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.3.2003 > na mě je to moc sladký
Body: 1
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 20.3.2003 > Kelly> Dost mozna pro tebe:) Ale sladke to neni ...To ti muzu klidanko rici ...Je to desive , zhoubne , neklidne a neprala bych ti to zazit , tohle bych neprala ani svemu nepriteli, paklize nejakeho mam...Dekuji za nazor i hodnoceni :)
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 24.3.2003 >

    


Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 24.3.2003 > Aquarius>  Dekuji !
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 25.3.2003 > Hanele> 

Znáš písničku Děvenka Štěstí a mládenec Žal od Jarka Nohavici? Vždycky si na Tebe při ní vzpomenu..


<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 25.3.2003 > Aquarius> Znam ...A procpak si vzpomenes ?...
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 26.3.2003 > Musíš se ptát?
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 26.3.2003 > Aquarius> Jako bys me neznal ...A odpovis mi  ? :)
<reagovat 
 čtenář Aquarius - 3.4.2003 > Hanele> Je to dost smutný, ale i pravdivý pohled na život a tenhle smutek jsi vtělená TY! A taky tam mluví o DOPISE : ) (s čínskou modlitbou štěstí)
<reagovat 
barlach (Občasný) - 4.4.2003 > Mě jen některé Tvé metafory zavádějí a trvá mi dlouho, než se zase zorientuji.Přečetl jsem to 2x a nějak nemám chuť pouštět se do toho potřetí, protože nechci hledat.Že jde jednu jedinou a snad tím pádem o Tebe jsem ale pochopil okamžitě a podle mého názoru je to z toho jednoduše cítit. Text je to zajímavý, ale ...
Body: 3
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 6.4.2003 > barlach> Kam zavadeji ? ...Kam ? ... Text je to zajimavy, ale ---CO ? ...Jsem zvedava :) A chtela bych vedet co patri za to "ale"...Odpovis mi ? Prosiiiim...Dekuji za nazor :) Ps: Kdyz nechces hledat , nehledej! Cist tolikrat jsi to taky nemusel, nechtela jsem ti ubrat silu:))
<reagovat 
barlach (Občasný) - 6.4.2003 > Nezlobíš se? :-)
<reagovat 
barlach (Občasný) - 6.4.2003 >

Víš, že si zrovinka Tvé texty přečtu rád a vždycky několikrát. Sílu mi tím rozhodně neubíráš, ba naopak. Ale tentokrát jsem trochu přestřelil svou kritikou. Ač jsem to zdolal 2x, přehlédl jsem na začátku větu, která mě nahodila do kolejí hned jak jsem zdolal potřetí, totiž "Jsem nic a přece jsem..." a na ní následující "A Ty?". Čili všechno se to odehrává v kontextu onoho motta :"I kdybych chtěla nemohu dosáhnout na krk útěchy a přece tě hladím po tváři ustrašené ..." Mám pravdu? Jsem doma? Ten konec ovšem pořád ne a ne naskočit. Jsem Tvými obrazy zaveden kamsi k propasti a nezbývá než se odrazit a skočit dolů. Čímž ale nenastane (pro mě jako čtenáře jdoucího po Tebou navržené cestě) zaklepání na dveře, o kterém mluvíš. A navíc sama sobě přeci říkás : "Nevzdáváš se..."

 

Asi jsem to napsal dost zmateně, ale já se opravdu v těch obrazech ztrácím. Podle mě - ač je to velmi asociativní a metaforické, jde o velmi konkrétní text. Hovořící o jasných věcech. A pak je pro mě zahalen konec. Ovšem ne mlhou tajemství, nýbrž jakýmsi závojem nepochopitelna. Ale mám dojem, čtu-li i ostatní kritiky, že jsem prostě mmálo bystrý. A to je možné, měl jsem s tím vždycky problémy.


<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 7.4.2003 > barlach> 

Vubec bych nerekla ,ze jsi malo bystry :) Ba naopak ,jsi BYSTRY A HOOODNE MOC...Zavadejici je snad vyjadreni ostanich, teda malinkate mensiny ,ktera se mi dostala pod kuzi :)...Chci rici ,ze vi vic ode me , nez ,aby na to dosli zpusobem

jakym jsi dosel ty ...A tvuj zpusob me opravdu tesi:)...Vim moc dobre ,ze patris k tem co si prectou me texty vickrat i za cenu ,ze prijdou o silu (v dobrem slova smyslu ) Vazim si toho ...I ja jsem ctenarem,ktery , nez udela zaver procte si nebo prosleduje dilko nekolikrat...Je pozoruhodne jakym zpusobem si vice mene dosel k rozlusteni (skoro cele hadanky meho zivotniho pribehu)...Zacal jsi frazi : Jsem nic a prece jsem ...Rozhodne se nezlobim, nemam proc ...vyjadril jsi svuj nazor , pocit , domnenku a vyjadril jsi to krasnym zpusobem...Je pravdou , ze zavadim svymi obrazy k propasti...Snad je to  u tohoto dila proto , abych neprozradila vice ,nez je zdravo:)...Ale nevzdavam se :)


<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 6.4.2003 >

 Nadherne, krasne, dialog mezi tebou, tebou, ke mne, mure... Nevzdavat se! Bojovat, milovat!!


<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 7.4.2003 > aq. BoBB> ...Ke mne a ke mne ...Sohlasim ...jinak nic :) Vzdyt to vis ...Mluvim k tobe casto ,ale toho si asi nevsimas:) Ted jsem mlcela :)
<reagovat 
 aq. BoBB (Občasný) - 8.4.2003 > Hanele> vsimam...
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 8.4.2003 > aq. BoBB> Tak potom je to nemistna ignorace ...
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 27.4.2003 > Přijde mi to bezvadný, krásný a tak vůbec...  máš moc pěknej rukopis...   :o)
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 11.5.2003 > hubert> Dekuji !!!
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 7.8.2003 > jsem se ještě vrátil, doopravdy je to tady docela oáza, ty tvý věci... :o)
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 16.8.2003 > hubert> Dekuji :-*
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter