Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Největší blud
Autor: Sáša (Občasný) - publikováno 19.3.2003 (23:05:15)

   A už je to tady zase. Musím si vyslechnout ty už tolik známé promluvy, které mi můj táta adresuje vždy, když ho naštvu. “Chcete být dospělí…” Tuhle poznámku nesnáším. Kdypak já jsem chtěl být dospělý? Růst je nutnost, kdybych mohl, nikdy bych nevyrostl. Táta dělá, jako kdybych si já řekl, že vyrostu a dospěji. Jemu natruc. Kdybych mohl, pořád bych byl ještě dítětem. Vlastně jím trochu stále jsem. Snad jen jedinkrát jsem si přál být velký, a to abych si mohl sám kupovat šunku. Tak proč nám někdo neustále cpe tuto výtku? My jsme si řekli, že musíme dospět? Nejsem sám, kdo ji často slýchává, a jak jsem nedávno zjistil, zdaleka nejsem sám, kdo s ní nesouhlasí. Ale drží nás v šachu. Když se ji snažíme popřít tím, že se chováme jako děti, je nám opakována tato verze: “Chceš být dospělý a přitom se chováš jako malý!” Pokud se náhodou skutečně chováme inteligentně, moudře, vystupujeme slušně a kultivovaně, zkrátka jako každý dospělák, tak si jen “hrajeme na dospělého…” Vlastně máme na výběr, zač si tuto výtku vyslechneme.

   Chápu, že člověk není dítě a pak hned dospělý, existuje jisté období mezi tím. A tomu právě starší říkají, že si hrajeme na dospělé. Jenže my si ještě chceme užít tolik dětskosti, kolik jenom můžeme. Tak proč to pořád slyšíme? Tak proč řve na mě, dospělého člověka?



Poznámky k tomuto příspěvku
Felipe (Občasný) - 20.3.2003 > Vrele doporucuji precist si roman Ferdydurke od Gombrowicze - umres smichy, je to o Tve problematice. Jednicka je zdvojnasobena duchaplnou pripominkou na foru.
Body: 5
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 20.3.2003 > Filip Sklenar> Teď se těším na nějakou veselou knihu, takže v nejbližší době dám na tvé doporučení :) Díky
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.3.2003 > vím, co chceš říct, ale je to napsané tak nějak... školácky...
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 20.3.2003 > Kelly> Školácky pro školáky :)
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 20.3.2003 > jo, to znam... no a?
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 20.3.2003 > Přeslička> No nic, je nás v tom víc, tak se držme, ať to za třicet let nevykládáme svým dětem...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter