„LL Cool J & Jazzy Jay – I
need a Beat (Xmas Special sponsored by Absolut Vodka, Seagram's Gin and Colt) (Def
Jam Recordings Records 1995) Happy Birthday LL Cool J, much Love & Respect!
One of the real Hip Hop Heavyweights will be 48 years old today! And wot you
see here is a very limited 7" only release which have been pressed in
1995. It's was a Xmas Special sponsored by „Absolut Vodka, Seagram's Gin and
Colt“. Not many copies have been pressed! Generally it's Dj Jazzy Jay juggling
& cutting 2 copies of „I need a Beat“ by LL Cool J which came out on Def
Jam Records in 1984, indeed it was the first official pure Def Jam Release. Of
course „It's yours“ by T LA ROCK Rock is known to be the first Def Jam Record,
but as you all know it was a co-release between „Party Time (Street Wise) and
Def Jam“, „I need a Beat“ was the first pure Def Jam Release, the Birthday of
an amazing Label, one of the biggest and dopest Labels when we talk about Hip
Hop. It was also the beginning of LL's Career, „James Todd Smith“ aka „LL Cool
Jay“ = „L“adies „L“ove Cool „J“ames. After 32 years he is still here rocking
the Mic! He released 13 Albums and some Best of Albums as well! Hundreds of
Singles including many smash hits! Most of his releases became real Hip Hop
Classics, I think every serious DJ have cutted up „Rock the Bells“ minimum 1x
in his life! Internationally he became a superstar in 1987 when he released „I
need Love“, indeed the mother of all Love Raps. LL is definitely one of the
most known & successful Rap Artists of all times! And that's not enough,
same as Ice-T he became a known Movie Actor as well, first appearance was in
„Krush Groove“ in 1985. Over the years he had several roles including main
actor roles! And same as Ice-T he also became a TV Crime series actor, NCIS
Agent „Sam Hanna“. Would love to see the Agents „Sam Hanna“ and „Odafin
Tutuola“ in one Movie!!!! Nuff said for today, I think everybody will agree
with me when I say that LL Cool J is one of those Hip Hop Artists who helped
Hip Hop to grow and become what it is today ....much Respect!!! I recorded
the full track of this mega dope 45 and uploaded it on youtube. As usual you
find the youtube clip in my first comment, so check it out, it's dope! „H A P P
Y – B I R T H D A Y – L L COOL J“
https://www.youtube.com/watch?v=1TqQ0rLY-Qo
LL Cool J at age 17 and DJ Cut Creator perform live. June
21, 1985, Colby College, Waterville Maine. 5 months before „Radio“ was
released. Rap of Maine.
„Dějiny
rapu jsou neklidné
Grandmaster Flash a Furious Five
Funky Four a Treacherous Three
osmdesátý šestý však patří mně
mám plný stůl a jiní ne“
Tak nějak představil sebe i svůj styl nejmladší z newyorských
vyznavačů rapu, v onom „šestaosmdesátém“ osmnáctiletý James Todd Smith alias L.L.
Cool J. I když je rap uměleckým jazykem zubožených čtvrtí New Yorku, L.L.
Cool J pochází z domu, který od chodníku dělila zeleň. Jednoduše řečeno –
z lepších vrstev. Podobně jako členové známé skupiny Run DMC, kteří žijí
ve čtvrti Queens takřka za rohem. Svá mluvidla začal malý James procvičovat už
jako devítiletý, kdy mu dědeček zakoupil první diskotékovou aparaturu! Maminka
se nechtěla nechat zahanbit a připlatila dalších 300 dolarů na bubnovací
mašinku. S tou už se daly pořídit slušné nahrávky, které diskžokej junior
rozesílal na adresy firem, které vyčetl z gramofonových desek
s rapem. Spolu s nadšenou reakcí od Beastie Boys na jeho pokusy se mu
ozval newyorský student Rick Rubin, zakladatel a majitel na teenagery
orientované firmičky Def Jam, kterou záhy rozvinul v komerční trhák, jehož
převedení pod křídla koncernu Columbia bylo vyčísleno miliónovou částkou. L.L.
Cool J byl Rubinovým prominentním svěřencem – šéf osobně produkoval a
v listopadu 1985 uvedl na trh jeho singl I Need A Beat a rok nato i album Radio, vyjadřující v názvu „Elelovu“ vášeň pro staré
rozhlasové přijímače, kterých vlastní na třicet. Přestože L.L. Cool J po jeho
vydání obdržel pozvánku na atraktivní, Def Jamem organizované světové turné
s Run DMC a Whodini, skutečný průlom mu zajistilo až v červnu 1987
vydané druhé LP Bigger And Deffer.
Bylo natočeno v newyorském studiu House of Metal, které pak začal používat
kdekdo, od Beastie Boys po Public Enemy. A přitom hlavní důvod, proč se L.L.
Cool J pro kutloch Chucka Kinga rozhodl, byla jeho láce… na albu jsou půvabné
coolovy narážky na historické formy populární hudby, doo wop i klasický
rokenrol. V nahrávce Go Cut Creator
Go (diskžokej Cut Creator spolu s LA Possem programují rytmické
podklady pro Coolův rap) nemohou ujít pozornosti citáty z Chucka Berryho a
Billa Haleyho. Skladba I´m Bad (Jsem
vyvrhel, v černošském slangu však spíš neotřele neukázněně „dokonalý“) se
vzrušující atmosférou policejních vysílaček otevřela interpretovi dveře do
hitparád, kam ještě výrazněji pronikl následující singl I Need Love, v USA nejvýš čtrnáctý, v Anglii osmý. Co na
něm bylo tak zajímavé? Že se tu rap, kanonáda skandovaného mluvení, zklidnil do
volného tempa a romantické polohy. Coolovi to sice zajistilo nominaci na
Americkou hudební cenu v kategorii rhythmandbluesového projevu a alba
roku, zároveň si tím však přivodil nemalé nesnáze. Na londýnské zastávce
dalšího turné, kde byli jeho kolegy Eric B & Rakim a Public Enemy, ho právě
v hitu I Need Love publikum
ostentativně vypískalo a nepomohla mu ani podbízivá erotická pantomima, která
ho už předtím vehnala do konfliktu s policií v americkém státě
Georgia. „Sladký rap“ prostě ortodoxní posluchače urazil jako ta nejhanebnější
„komerce“. Nebyl to jediný problém. 2. listopadu 1987 po koncertě v sále Hammersmith Odeon čekali venku na
vycházející diváky hordy gangsterů, které loupily ostošest. Policie, která
zaznamenala na sto (!) konfliktů, byla na attack podsvětí připravena, neboť –
jak prohlásil její mluvčí – „produkce rapu přitahují špatnou sortu lidí,
jenomže jsme neočekávali až tak vysokou intenzitu kriminální aktivity“.
Narůstající násilnosti – nejedná se jen o Londýn – silně kontrastují
s původním pokrokovým programem rapu jako nejdravější a nejotevřenější
tribuny pro vyslovení názorů černých lidí. Proto je v ulicích Harlemu
umělci, jako Kool Moe Dee a Chuck D ze skupiny Public Enemy, odmítli formou
protestního pochodu. L.L. Cool J rovněž prohlašuje, že projevy násilí „nemají
s hudbou nic společného“, zároveň se však otřese při vzpomínce na
střetnutí s ozbrojeným gangem v Jacksonu v americkém státě
Mississippi – střela namířená na Cut Creatora zasáhla omylem jinou osobu…
Co by vlastně L.L. Cool J dělal, kdyby se rap vytratil z pop
music jak opar? „Well, zůstal bych na studiích a stal se vědcem v oboru
kosmického průzkumu.“ Díky velké náruživosti obohatil hudební duchovní svět o šestici
alb solidně boomin system odsejpajícího rapu („Radio“ 1985, „Bigger And Deffer“ 1987, „Walking With
A Panter“ 1989, „Mama Said Knock You Out“ 1990, „14 Shots To The Dome“ 1993 a
„Mr. Smith“ 1995), zároveň pokračoval dál
s dalšími sedmi rádoby výjimečně vyjímajícími se poslušnými alby,
jenže s ambicí na přímočaře trendovém zvuku vlnění prosadit své
nitro a opepřit své sentimenty hláškami snad od dětinského jádra
krotkého jezevčíka pro hitparádově nudící rnb sladkoboly, ovšem tohle cosi
plytkého s vatou z pouti přeslazeného matroše na další
sedmičce řadovek už ve velkém počtu případů veřejnost raději ignoruje, než
aby se tomu zasmála, a jako
průměrný herec se promítnul v několika komediích, jednu z těch ne jistě posledních
rolí si zahrál v „Posledních prázdninách“ po boku Queen Latifah).
https://www.youtube.com/watch?v=I4_3PVFSUxE
https://www.youtube.com/watch?v=DVc6bltUL1I
THE KLF –
„Space“ (Complete Edition 1990)
Duo
composed of James Francis Cauty and William Ernest Drummond. Cauty was born in
Devon, England; Drummond was born in South Africa but grew up in the Borders
area of Scotland.
Ambient house album – UK 1990. Production – Jimmy Cauty.
Space comprises eight continuous pieces across two sides of vinyl.
Tracks:
1. Mercury
2. Venus
3. Mars
4. Jupiter
5. Saturn
6. Uranus
7. Neptune
8. Pluto
|