Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dobrá hospodyně...
Autor: Sáša (Občasný) - publikováno 24.3.2003 (21:40:59)
  Pěkné přísloví, které se dokonce objevilo, tuším, i v Babičce. Nutí mě však k hlubšímu zamyšlení… Vidím hospodyni před svým plůtkem, jak stojí na zahrádce, když tu u sousedů spadne pírko na zem. Vrhá se tak po něm a po chvíli šťastna vrací se domů… Tak za prvé budu muset pominout, že je to v podstatě nabádání ke krádeži, byť jde jen o hloupé pírko. Pak si zkouším představit, jestli se vůbec onen skok přes plot vyplatí. Protože jestli je ona hospodyně skutečně dobrá, znamená to, že se s hospodářem nemají špatně, tudíž nebude nejhubenější. Řekl bych, dokonce bude dost při těle. A je pak stále skok přes plot pro tuto hospodyni bezpečný? Jestli pro ni ano, pro její ošacení už tolik ne. A má-li zrovna hospodyně „péřovku“, aby pak těch pírek nemusela sbírat na tisíc.
  A pokud už by zdolala všechny úskalí skoku, přežila ho a pírko skutečně ukořistila, co s ním? Co dneska s takovým pírkem? Možná prodat za desetník a za ten už se dají koupit tři kuličky hrášku, jak se kdesi říká. Ale na druhou stranu, možná to tak nevýdělečný podnik nebude. Vezměte si výšku dnešních plotů. Pokud by hospodyňka stále překonávala vyšší a vyšší, časem by plynule mohla přejít na skok vysoký a tam už jisté perspektivy jsou. Není nad česká přísloví…




Poznámky k tomuto příspěvku
Felipe (Občasný) - 24.3.2003 >

Sasa se lepsi...


Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 24.3.2003 > Pozor na osteoporózu!!!! :-)))
Body: 3
<reagovat 
Hellen (Občasný) - 24.3.2003 > Proto se asi u nás říká, že dobrá hospodyně přes pírko i pro plot skočí. Pokud je tělnatější, má to svou logiku :-)
Body: 5
<reagovat 
Prcek (Občasný) - 25.3.2003 > Jo jo něco na tom je..
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 25.3.2003 >

Nemusí to být nabádání ke krádeži ... to pírko jí nejspíš uletělo, když drala na zápraží peří a jinak, další české přísloví říká "sportem ku zdraví"

 

a mimochodem v péřovce by přes plot pro pírko neskákala, protože v zimě (kdy se nosí péřovka) by venku dral peří tak akorát sněhulák, a uletět ven by jí mohlo snad jen kdyby zapomněla zavřít okno, i když v zimě...

 

a to pírko by si samozřejmě sedrala a strčila do peřiny, aby jí bylo větší teplo (pod peřinou z pravého peří se v některých částech ČR spí dodnes)


Body: 1
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 25.3.2003 > Jo česká přísloví nelze někdy brát úplně do slova.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter