Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Osiřelo
Autor: Pissinger (Občasný) - publikováno 26.3.2003 (11:36:50)
 

Loubím kleslých haluzí

Spirálou a k listoví

Odloženo na lopuch

Podroleno křídly much

Nesměle se podvolí

Větru, dešti...erozi



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 26.3.2003 > To je o hovínku???? :-)))) Nevěš hlavinku, bude líp!!!!
Včera jsem zrovna řešila, jestli je lopuch nebo lopucha...
Body: 3
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 26.3.2003 > Kelly> .-))).. ta barva pisma napovida, a je ropuch nebo ropucha ???
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 26.3.2003 > ropušák nebo ropušnice :))
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 26.3.2003 > Kelly> usak nebo nausnice ? a to sme se rozkecali, co zkusit stereo-asociacni tvorbu ? .))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 26.3.2003 > jdu do toho!!! ;-)))) kdy a kde???? (to je citát [-:)

<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 26.3.2003 > Kelly> tady a tad, bejby ! .) musime zit ted, timto momentem, nez nam proklouzne mezi prsty a zmizi v propadlisti dejin .))) sem zase malinko lisklej, tak se nezlob na my debilni kecy .)
<reagovat 
Pissinger (Občasný) - 26.3.2003 > ooops
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 26.3.2003 > ty furt chlastáš, kde to jseš proboha??? chci tam taky!!!
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 26.3.2003 > Kelly> delam v takovy obrovsky ratejne, je tady halda lidi a porad nekdo slavi svatky, narozeniny, narozeni ditete, umrti uhlavniho nepritele, jaro, leto, podzim, zimu, patky, svatby, zasnoubeni, vyleceni pohlavni choroby, atd. atd. najde se toho dost .))
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 26.3.2003 > neni to špatný, akurát je to tak ňák vo hovně ;)...jinak dělám taky v podobným prostředí, eště ke všemu jsou to z 90 procent ženský, ale chlastá se tady taky slušně...přidal bych spuštění klimatizace uprostřed parného léta, ukončení období sexuální abstinence, šéfová odjíždí na dovolenou atd. fakt je toho hodně ;)
Body: 3
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 26.3.2003 > peetea> kdo ukončil čí abstinenci???? :-)))
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 26.3.2003 > Kelly> no to ti už nepovim, my to tak oslavili, že sem to zapoměl ;) počitám ale, že já aktérem toho ukončení nebyl ;)))
<reagovat 
Pissinger (Občasný) - 26.3.2003 > zase vedle..
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 26.3.2003 > to je ale pěkně vypečená básnička, Piškote.. Vytisknu si ji na toaleťák a vytapetuju si s ní WC - když je teda o tom.......:) Nic proti fekální poezii, ale když už jsem ten estét...:))
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 26.3.2003 > egil> super, presne to byl zamer, aby se na me esteti slitli jako ty mouchy na hovno a utloukli me svymi jemnoulilinkymi kridylky.. preju prijemne sra..)
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 26.3.2003 > Zdechlina (Ch. Baudler)

Vzpomeňte, duše má, nač za letního rána,
jak stvořeného pro lásku,
jsme přišli: u cesty zdechlina rozežraná
na horkém loži z oblásků,

s nohama nahoru jak žena všeho znalá
a potíc jedy zpod žáru,
nedbale nestoudně dokořán otvírala
své břicho plné výparů.

Na tuto hnilobu zářilo slunce zlobně,
jak dopéci by chtělo tu
a velké Přírodě zas vrátit stonásobně,
co spojilo kdys v jednotu;

a nebe patřilo, jak zdechlina v své slávě
jako květ rozvíjí se dál.
Takový silný puch, že vy jste z toho v trávě
div neomdlela, na vás vál.

A mouchy bzučely nad břichem, z jehož hnilob
dralo se černo páchnoucích
pluků larv, valících se jako černý sirob
podél těch cárů živoucích.

To všecko klesalo a stoupalo jak vlna
či perlilo se praskajíc;
to tělo, řekl bys, nafouklé mlhou zplna,
množí se, žije ještě víc.

Ten svět tak prazvláštní zněl hudbou, jako v dálce
peřeje nebo vítr zní,
či zrní, které se obrací na opálce
za rytmického třesení.

Tvary se stíraly a jenom snem už byly,
na dávném plátně lehýnce
hozeným náčrtem, jejž mistr v pravou chvíli
dokončí dík jen vzpomínce.

Tam za skalisky nás pozorovala vztekle
neklidná psice, číhajíc
na chvilku, kdy se zas zakousne do rozteklé
mršiny, z níž teď nemá nic.

- A přece jedenkrát budete, není zbytí,
jak tohle svinstvo plné much,
vy, hvězda očí mých, vy, slunce mého žití,
vy, vášeň má i strážný duch!

Ano! jak tohleto, královno spanilosti,
svátostmi zaopatřenou
vás dají do země práchnivět mezi kosti,
pod tučnou trávu zelenou.

Pak rcete, kráso má, těm červům, kteří v šeru
polibky žrát vás budou dál,
že božskou podstatu i tvar svých lásek věru,
ač dávno tlím jsem uchoval!

<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 26.3.2003 > Téhle básni bych ovšem dal nekonečně mnoho jedniček:)))
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 26.3.2003 > :)) moji estéti mají tvrdá a těžká křidýlka - jinak chápu tvé rozhořčení nad nepochopením dalšího prokletého básníka - tebe (Proboha!! snad budoucí generace? Až bude jednou - v rámci přirozené evoluce básnění - motiv výkalu v módě? Vždyť i Baudlerova "Zdechlina" musela čekat na ocenění tak zoufale dlouho!!):))
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 27.3.2003 > egil> 

ale ne, egile, vedle!vedle!vedle, nevysvetluj si muj nevybiravy jazyk jako rozhorceni, v zadnem pripade, pobavil jsi me, moc a moc a chapu, ze jakozto redaktor za poezii nemuzes dovolit takovym srackam, jeko je moje "Osirelo", nejakym spusobem vyniknout a proto mu hazis klacky pod slova ;)))), to byl opet vtip !!! nechci zanest Totem hnojem a tudiz ti tu slavnostne slibuji, ze fekalni poezii si pro priste necham pro svuj suplicek, jo a jeste jedna vec, nejsem basnik, proboha !! jen pisu (pokousim se, experimentuju, hraju si blablablablabla) basne ;))


<reagovat 
marjanka (Občasný) - 26.3.2003 > dneska jsou tu same sracky... ale tahle se mi libi, je to vtipny. skoda, ze jsi do ni nezakomponoval nic o kedlubne. kedlubna ci kedluben?
Body: 5
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 27.3.2003 > marjanka> 

kedlubna.. to jest prenesene lidska hlava, hlavne ta drevnata duzina/nebo jak se tomu rika.-/ kolikrat evokuje predstavu obsahu lidske lebky

kedluben.. to jest druh zeleniny, zname nekolik druhu teto zeleniny, ja osobne neznam ani jeden, ja je jen zeru .))

dik, marjanko, aspon nekomu to prislo vtipny .))


<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 27.3.2003 > Zdechlina je úžasná.
Málem jsem přes tu češtinskoopileckotoaletněestetickou polemiku zapoměla, jak ta báseň vypadá a musela jsem se vrátit.
Piškotku, nic si z toho nedělej. U mě máš za jedna.
Nikdo z těch diskutérů si nevšiml tý nádherný formální stránky tvý básně. Krásný rytmus a, jak já říkám, soustředný rým. Připomělo mi to moji oblíbenou od Javorova, Dvě překrásné oči. Tedy ten soustředný rým. Mám ten překlad tady někde v teorii poesie, ale musela bych se podívat, v které části.
Body: 5
<reagovat 
 Pissinger (Občasný) - 27.3.2003 > Naty> jeste ze te tady mam .) ja se s tim trapim jak ten vul /s tim rymem .-/ a nikdo to neoceni .-( cim to, ze me vzdycky potesis /tim ze odhalis muj zamer pri psani/ .)) "Dve prekrasne oci" si najdu.. ne ze bych te chtel srovnavat s tou "Zdechlinou", ale i ty jsi uzasna .)..
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 27.3.2003 > Pissinger> Prosím tě, zatím je nehledej. Já jsem ti to chtěla urychlit a snažila jsem se je najít, ale asi budou v nějakém pokračování, které jsem sem ještě nedala. Až to zjistím, dám ti hned vědět, neboj.
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 7.4.2003 > Pissinger> Teda já už jsem asi nějaká unavená. Chtěla jsem ti napsat, že už jsem našla ty Dvě překrásné oči a připojila jsem to omylem ke své poznámce, takže jsem to poslala sama sobě do pošty. Asi už bych měla jít spát. Snad to tu někde najdeš.
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 7.4.2003 > Naty> Ahojky, našla jsem ty Dvě překrásné oči. Jsou v Teorii poesie, příspěvek Jak se překládá poesie. Pokračování 3. Nejlépe je najdeš, když si klikneš na kterýkoli můj překlad z poslední doby a budeš klikat tak dlouho "předchozí", až se k tomu dostaneš. Pozor, jsou až na konci příspěvku, takže to klidně můžeš vzít od zadu. Jsem zvědavá, jestli se ti budou líbit.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter