Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nejistota
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 13.7.2016 (18:02:38)
Zábava mezitím probíhala podle scénářů všech zábav na světě. Pořád mně v tom mumraji vrtaly hlavou tři igelitky. Dodal jsemsi odvahy a o jedné přestávce znovu přistoupil k Janě. Měla vynikající náladu. V její ruce jsem spatřil starý známý lístek od šatny. Pohrávala si s ním a toćila jím lehce ve směru i proti směru hodinových ručiček. Najednou jí vypadl z ruky a já jsem pohotově přiskočil a podal jí ho.
Poděkovala a když uviděla v mých očích tázavý pohled, odpověděla: asi chceš vědět, co je v těch igelitkách, že?
Přikývl jsem.
Prostě jsem cítila nějakou nejistotu. Tak jsem se zabezpečila a vzala si s sebou více párů bot. A všechny mi padnou. Asi jako Popelce, dodala.
V odpověď na můj pohled pokračovala.
Po dohodě s mámou jsme vybraly páry pro různé funkce a příležitosti: první pár na cestu sem, druhý k tanci, třetí pro případ, že na tanečním parketu bude prudká móda, čtvrtý jsem si vzala kvůli jednomu klukovi, ty to nejsi, přecházíme do druhé igelitky, tam se nacházejí boty s kva!itní podrážkou a vystýlkou, kdyby byla v sále zima nebo o půlnoci napadlo nějakého magora otevřít okna.
Mamka mi sem přibalila, jak řekla, jedny vzpomínkové, to jsou boty, které nosila na zábavu ona. Sousedka a zároveň kamarádka mé mamky mi pod trojnásobnou přísahou nepoškození zapůjčila boty z jejich divadelního souboru. Zkoušejí Tři mušketýry, ona představuje Porthose. Jsou to vyšší boty, říká se jim škorně.
Blížíme se k závěru, mám zde ještě dvoje pantoflíčky, ty mě též hodně přibližují k Popelce, ale blbé je, že jsou obnošené a s děrami, protože si s nimi hraje náš pes. Mám je připravené do auta, kde na mě čeká táta. Je nasr..ý, těšil se na fotbal a pivo, ale máma mu to dala rozkazem.
Střídal jsem pohledy Jana - strop - lístek v nejrůznějším pořadí a rychlosti, poté se omluvil, vyšel ven a díval se dlouze na oblohu. Měsíc se stal obrovskou botou, kolem níž tancovaly hvězdičky - botičky


Poznámky k tomuto příspěvku
zlatěnka (Občasný) - 13.7.2016 > Krásně úsměvné. Nevím jestli tu holku milovat za její připravenost, anebo ne za její nedostatek spontánnosti :)
Body: 5
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 20.7.2016 > zlatěnka> Ahoj, vycházel jsem ze skutečnosti plus fantazie, děkuji za zastavení, Franta
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 14.7.2016 > Jo, jo, jak již léta zpívá Honza Nedvěd : Holky těžší to maj...
Body: 5
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 20.7.2016 > P.V.Ctihodný> Ahoj, krajane, děkuji za zastavení a zdravím, Franta
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 21.7.2016 > Moc hezky se to čte.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 23.7.2016 > lada34> Ahoj Láďo, děkuji, jak se pořád máš? Když budeš mít čas, napiš - třeba do zdejší pošty. Zdraví Franta
<reagovat 
Mima (Občasný) - 25.7.2016 > ... pobavilo, holky o tom vědí své :-)... Jezdívala jsem přímo z gymnastiky do tanečních... Vlasy krátce a nepořádně naondulované v autě, po rychlé sprše u tělocvičny navléct na nově zpocený tělo šaty, který se mi nelíbily, ale šila je maminka má milovaná jako nuceně šetřivej(á) samouk(čka)...,a ještě mít na paměti....!!!, až budem korzovat a nabízet se k tanci několika málo zbylým mládencům, kteří nestačili utéct do baru, a cestou si strhnout motýla pod krkem, a sako pozahodit načas do nejbližšího kouta ... Prostě holka korzuj tak, aby jedno rameno nebylo níže, než to též Tvé druhé, i když šaty se prostě trochu nepovedly, a bylo nutno vyrovnávat nestejnou délku sukně posunutým křivě gymnastickým držením těla... Pardon, že jsem se tak rozepsala, ale naskočila mi ta vzpomínka okamžitě, jak se o tajuplné vyboulené náplni igelitky začalo psát.... Dík za vybavenou vzpomínku :)...!!, kterou sice mladší generace neshledá za zábavnou..., ale výsadou mírně pokročilého věku je hlavně to, že si může dovolit beze ztráty výhodné pracovní pozice cokoliv... I přirozenou pochroumanost zubů, kloubů, cév,...atp...., jen Hlava, Paměť !!!, aby co nejdéle fungovaly..., i když..., někdy radši nevědět skoro nic, jen vzpomínat na to dobré :-))...Tak já si jdu trsnout někam na Náplavku anonymně co nejdřív, dokud tam trefím :-D...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 25.7.2016 > Mima> Děkuji, děkuji a ještě jednou děkuji, jsem rád, jak povídka vyevokuje vzpomínky, ty jsi mi je zpětně vyvolala - jiným, pro mě šťastným směrem, měj se fajn, Franta
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter