Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Výlet
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 28.12.2016 (00:27:41)
Ve svém hledání jsem se ponořil ještě hlouběji, spatřil své dětství, v něm postavu souseda, který byl nakažen vzteklinou a který, než jej odvezla záchranka, křičel: dejte mi psí růži, tu, kterou staří Římané vyléčili i tuto zkur..... nemoc, za chvíli jej odvezla záchranka... A já jsem se zadíval vedle a spatřil útes s KVĚTINAMI, všechny si máčely nožky ve vodě, v jejich středu se skvěly, vedle růže psí, keltská, mnohokvětá, stolistá, kolem nich tancovaly valčík hyacint s chryzantémou, konvalinka se předháněla ve vůni se šeříkem, navzájem k sobě čichaly, mák vykřikoval, že chce sloužit pouze buchtám, najednou padl můj pohled na leknín, vzpomněl jsem si znovu na dětství, kdy jsme v létě na rybníku s ostatními kluky vykřikli "leknín", stáhli plavky a vystrčili nad hladinu holý zadek. Od vzpomínky sklouzl zrak k jiřině, vzápětí se s odporem odvrátil v reakci na jméno neoblíbené spolužačky. Vtom jsem byl kýmsi pohlazen. Při otevření očí jsem vyjekl překvapením. Vedle seděly sedmikráska se slunečnicí, držely se za ruce a hovořily se sluníčkem. Prosily o dva tři paprsky navíc, aby dostaly mocnější léčivou sílu a předaly ji ostatním. Sluníčko vyhovělo a slíbilo, že se bude nadále snažit. U narcisu mě překvapil rozpor mezi krásou a možnou otravou. Vzpomněl jsem si na spoustu lidí, s nimiž jsem se setkal osobně, nepřímo, z různých médií, a představil si je v podobě cibulek, jak otravují lidem život. Raději svůj výlet zakončím nějakou "normální" květinou. Rozhodl jsem se pro sněženku. Ouha! I ona obsahuje škodlivé látky. A co pivoňka? Pěstovali jsme ji doma na zahrádce. Hurá! Má léčivé účinky. Dokonce prý pomáhá při šílenství. Uzavírám další část snu, zamykám květinové dveře, náhle zaduje mocný vítr a na jeho křídlech přilétají veliké VĚCI a za nimi ševelí vánek přinášející VĚCI menší stojící nesměle stranou. Postavil jsem se do středu, oblékl dirigentský frak, vzal z jedné hromádky obrovskou vařečku a začal vyvolávat jednotlivé skupiny. Všechny byly otevřené spolupráci. Jelikož jsem oblékl frak, a neměl vhodnou košili, kalhoty a boty, poprosil jsem skupinku Oblečení o pomoc. Jejich šéf mi byl nápomocen. V mžiku mi vyměnil barchetovou košili za bílou vestu, kraťasy byly nahrazeny perfektně padnoucími černými kalhotami a namísto pracovních bot se nožky těšily pohodlí prvotřídních lakýrek. Vymínil jsem si, že budu dirigovat touto vařečkou. Rozdělil jsem jednotlivé Věci, jak jsem je soukromě pojmenoval, na skupiny a tyto dále na podskupiny. Ze skupin přede mnou defilovaly vedle zmíněného Oblečení věci Drahé, Levné, Vesmíru, na Vaření, Školní, do Auta, Nářadí, do Bytu, Retro věci, po pravé straně vzadu se krčily VěciNevěci - Duše, dále Láska a Touha. A koncert začal.

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter