Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Co je to platný
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 14.2.2017 (10:14:23)
Další mou vášní jsou chalupy. Kdyby se jich tady ve vesnici několik opravilo, mohly by vynášet. Podívej na lufťáky, ti jsou do chalup jako blázni, všelijak si je čistí, zametají, už jsem viděl vysavač, jak s ním běhají po dvoře, jedna z nich, ta mete od rána do večera, manžel ji musel několikrát přísně napomenout, ať jde vařit, že nemají co žrát. Anebo sedím odpoledne u okna, zrovna dopíjím čtvrté pivo, jdu si pro páté, co nevidím! Další soused hnojí svou zeleninu a světoznámé růže, jednu ustřihl, daroval ji manželce, bylo to dojemné, až se mi zarosily oči, pivo bylo také orosené, najednou se ozval křik, nadávky, nevšiml si, že na květu je kus hnoje, manželka si přičichla a kus jí zůstal na nose. A nejvíc mě štvou se svými dvorky. Po úklidu se tam sejdou, dřepnou si, ochutnávají speciality, upíjejí opatrně pivo, ne jako já. Když mám žízeň, urazím tři na ex. Ale to ti musím říct, to se nasměješ! Jeden obsoused, myslivec, si nechal přimontovat na štít parohy, někdo ho šikovně vyfotil, tak jsme se tomu zasmáli. Jožínek mu je odmontoval za dvě stovky a velkou štamprli. Teď je má v garáži. A představ si to jejich jídlo. Nevím nic o receptech papírových, televizních, mám je v hlavě, všechno mě naučila máma a bába. Párkrát jsem šel na soukromé výzvědy v pravé poledne kolem jejich oken a ucítil jsem takový smrad, že jsem div nezvracel. Potom jsem se dozvěděl, že zkoušeli Ameriku. Tak se ve mně vzbouřila chuť, před očima začaly tancovat guláše, vepřaknedlazela, jitrnice, jelita, o těch se mi vedle tebe zdálo včera, že jsem se rozhodl pro odvetu. Vyrobil jsem v garáži transparent. Na něj jsem napsal básničku://Guláš se šesti, vepřoknedlozelo s deseti, zabijačka, pivo, to je štěstí.//Poprosil jsem Rumcajse o spolupráci. Chvíli se hrabal ve vousech a poté řekl: souhlasím. Přijel s traktůrkem před barák, já jsem zapřáhl kárku, naložili jsme transparent a jezdili s ním dvě hodiny kolem lufťáckých baráků. Všichni byli vyloženi z oken. Potom jsem se dozvěděl, že se to všem líbilo, děti byly nadšené, jedno se ptalo rodičů, kdy se napije piva. Pouze jeden doktor prohlásil, že by mě doporučil svému známému. A ještě jsem ti chtěl říci jednu poznámku. Vaše chalupa také není z těch, co jsou nejlepší. Potřebovala by kompletní opravu, včetně tvého pokojíku, kde se budeme scházet. - Co si to dovoluješ! Starej se o tu vaši kůču a nás nech být! A co se mého pokojíku týče, ten ti neříká pane. Bůhví, jak vypadá tvůj. Asi v něm pořád zakopáváš o prázdné flašky, potom padneš na tlamu a jsi celý pomlácený jako teď. - Tak počkej, promiň, nezlob se. Ostatní chalupy opravíme, vaši necháme na pokoji. Omlouvám se, už jsem měl před očima pokoj, jak v něm sedíme... - A ty piješ jedno pivo za druhým, to víš, to bych toho chytla. - Promiň, tak si to ještě rozmysli, já už musím jít, mám s kamarády důležitou řeč.

Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 15.2.2017 > A jeje, ty chalupy...shodou okolností jezdíme rovnou na tři:-)
Body: 5
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 15.2.2017 > Ahoj Martine, děkuji za pročítání, vzpomínky se ozvaly, hlavní postava pochází ze skutečnosti, ta dívka je "sešroubována" z více. Jestli se mohu zeptat, objevují se u vás nějaké podobné typy? Zdraví Franta.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter