"(( ..londýnské zápisky - úryvek , Ernest R. Zeanddrich, říjen L.P. 2014
(( ... ))
..
Zajímavé je, že se tak málo - nebo snad vůbec ne ! - veřejně mluví o
největší škodě, ke které došlo v ČR po r. 1989. Mám samozřejmě na mysli
obrovské škody v bytostném vývoji u stěží odhadnutelného množství
jedinců, ze kterých se česko-moravský národ skládá, či v daném mezidobí skládal.
Pro ty, kteří neví o čem ..přesně mluvím, se toto pokusím stručně vysvětlit. Líbí se mi, v této souvislosti, příměr pana J. Zezulky z jeho spisku ..Bytí z 50. let (( již )) minulého století, tak ..ho částečně použiji.
Bytost každého (( nejen)) člověka se vyvíjí souvztažně ve dvou oblastech, ve dvou ..rovinách, které p. Zezulka přirovnává ke dvěma
kládám, visícími na lanech nad propastí. Vývoj probíhá pomocí
nástrojů, které jsme obdrželi jako výbavu při přesunu do fyzického těla
- a sice pomocí ..známé
trojice: citu*, rozumu a vůle (( mimo to, počítá se, samozřejmě, vždy
již i s ..Boží jiskrou v nás - tedy např. s naší rozpoznávací
schopností ohledně dobra a zla, ohledně pravdy a lži, ..., s
naší touhou poznávat, vyvíjet se a růst, ..., - prostě s naší touhou
po Světle, i když, dle našeho ..vývojového stupně -většinou- ještě více
či méně zastřenou.. )).
Duch se vyvíjí - tedy měl by se vyvíjet, při každé ..nové misi - v
oblasti ..kvantity a kvality; tedy v oblasti ..objemu, dosahu, síly, ...,
v oblasti, která je snad nejlépe definována jako území, které je již
duch stabilně schopen pojmout a ovládat; a pak samozřejmě také - na
..straně druhé - v oblasti čistoty, bez které se ..oblast prvá dříve
či později nutně zhroutí, protože se ocitne bez opory a vlastně beze
smyslu svého ..projevu v ..projeveném - bez ..napájecího kořene, bez
ukotvenosti ..v čisté podstatě jsoucna ((...)) .
Ale i naopak - ..k
čemu by byla čistota něčeho nedokončeného, omezeného, ustrnulého, dále
nerostoucího ? -V nevývoji se ..teprve jen malý ..lidský duch čistým
udržet nemůže, zkolabuje také.
-Jak jsem již řekl, Pan Zezulka obě oblasti přirovnal ke dvěma kládám (( , visícím na lanech či řetězu ))
nad propastí, kterou je třeba překonat v tom kterém aktuálně žitém
životě. A snad každý se i ve hmotném světě s takovou lávkou někdy
setkal, takže ten princip známe - pokud člověk neklade střídavě a
pravidelně levou a pravou nohu na levou a pravou část lávky, dojde
snad již při prvém chybném dvojkroku k tomu, že se vynechaná ..kláda
rozhoupe tak, že to většinou končí pádem příslušného ..nesvědomitého či
lehkomyslného ..chodce. V nejlepším případě - pokud se při pádu nějak
vážně nepochroumá (( nemysleme na následky ještě horší - )) - je
nucen nastoupit danou cestu po předmětném můstku znovu od samého jeho
začátku; přitom jen vyškrábat se ven nahoru z propasti může být
velikým problémem, který se často neobejde bez značné zacházky, o
nutnosti využít pomoci dalších bytostí v daném prostoru a čase se nacházejících (( a tím se, většinou, karmicky i jinak zadlužit )) nemluvě. Neblahým
následkem této nehody je tedy, přinejmenším, ztráta drahocenného času,
který je ovšem také kapitálem se všemi atributy, které k tomu
přináleží (( ..problematiku
..zkratek skrze Krista, správce ..našeho lidstva ..zde na Zemi, v tomto stručném
výkladu dnes, myslím, ..dovoleně vynecháme )).
-
A -přeneseně - k takové situaci došlo v České republice - po krátkém
období relativně zdravého prostředí - po únoru r. 1948.
Tehdy
ovšem bylo téměř všeobecně akceptováno, že v takzv. socialistickém
táboře panuje diktatura -ostatně o ..diktatuře proletariátu hovořili
sami ..vládcové zde; již sice méně bylo těmito akceptováno to, že sami stojí právě na straně ..zla - nepopiratelně zlé skutky se ovšem tehdejším režimem prezentovaly jako dočasné nutné zlo, vedoucí k budoucímu dobru; myslím ale, že ..všeobecně bylo pro většinu ..zdejších bytostí možné relativně lehce ..pravdu rozpoznat, a tudíž se i pak ..relativně lehce rozhodnout, na které straně stát; bylo prostě ..jednodušší - i když mnohdy za cenu velikých obětí ..krátkodobých, pozemských- udržet si pravdivost a čistotu ducha. Cena, která
se většinou platila: ..ztráta možnosti podstatněji sílit v oblasti
objemu, záběru. Výsledkem ale tehdy nebyla tak veliká ..ztráta času.
Záhy po r. 1989, tedy po takzv. ..sametové revoluci, nastala situace v
mnohém záludnější. Došlo ke ..krajnosti jakoby opačné -vítězstvím
sil, prosazujících nejen ..kapitalismus bez přívlastků, ale
i bez ..odpovídajícího zákonného (( pozemského )) rámce - se sice
otevřel prostor pro nebývalý rozvoj v oblasti prvé, ale za cenu ztráty
..obecné poctivosti a čistoty na straně druhé. Vše
se ovšem ještě zkomplikovalo tím, že celý proces jakoby běžel pod
rouškou demokracie, tedy ..kladného pozemského systému, což mnohé
jedince s omezenější rozpoznávací schopností -tedy ty, stojící zatím
..na samé hraně mezi ..čistým a nečistým, ..., mezi dobrem a zlem -,
zmátlo. Ale porovnejme alespoň některé reálie režimu
..předlistopadového a tohoto, ..polistopadového:
..stěží udržitelné tuhá cenzura byla nahrazena téměř bezbřehou, širokou stokou povětšinou mělkých slov (( , plynoucích
relativně volně a bez překážek do ..veřejného prostoru )), k jejichž
..produkci je přímo či nepřímo ..každý pobízen; v tomto bahně lehce se
ztratí i ..cokoliv vysloveného ..čistějšího, pravého, ..podstatného, a
mine se tedy svým ve ..zdravém prostředí ..obvyklým účinkem.
..lidu obecnému byla dána alespoň teoretická volnost pozemského pohybu - a tím tento lid ztratil ..v očích tohoto světa ..právo azylu;
..lidu obecnému byla dána alespoň
teoretická možnost nakumulovat takové množství pozemského ..majetku a
tím i energie, potřebné v tomto ..hrubozrnném prostředí k celkově
vyváženému vývoji - a tím se (( ..alespoň dočasně )) zakryl fakt, že většina tohoto majetku byla ..vládnoucí třídou prostě ..zcizena, a i celosvětově že se nachází ve stále se zmenšujícím se množství rukou, ..., atd., apod. .
*do oblasti ..citu – ne v rozporu s dalšími ..autory, kteří použili tento termín ..nesociologicky ..rozpitvaně, a v podobné souvislosti jako já - řadím nejen intuici, ale i např. soucit, empatii a další kvality řazené dnes do takzv. EQ, a v jistém slova smyslu i takzv. ..nepodmíněnou lásku – tedy schopnost
milovat všeobecně, ..nepohlavně , bez vlivu ..mužského a ženského
principu, bez ..jin a jang polarit. Obdobně do oblasti ..rozumu
přiřazuji IQ, ale ..zbývající druhy si roztřiďte dle libosti, je to
vlastně nepodstatné, v ..naší ..širší souvislosti; .. :).
(( ... ))
((
..omlouvám se - v rychlosti ..zpětně ..z překladu, ; pokr. snad příště
- část 2. Ale - k otázce způsobu voleb si dovolím dnes
překopírovat 2 mé příspěvky na téma obdobné, z facebooku:
Roman Ernest Zeanddrich
"Píši to již opakovaně- ..a nejen já, ale -a daleko lépe- i ..mnozí
další: problém je hlubší, a říká se mu již téměř lidově ..krize
kapitalismu, potažmo demokracie. Stručně řečeno: ..vše na této Zemi ((
ve světě takzv. dvojnosti, ve světě ..protichůdně se vyvažujících
polarit )) ke svému ..zdravému vývoji potřebuje protipól, a ten - v
odpovídající síle- jak kapitalismus, tak demokracie po r. 1989
ztratily.
Jeden z příkladů vyvstalých ..krajností: cca 93 %
(( údaje se liší, ale ne podstatně )) světového ..kapitálu (( a dalších
..prostředků tohoto druhu, stručně řečeno ..materializované energie
takzv. ..kořenové čakry )) má v rukou cca 1 % stávající populace,
zatímco až 1,5 miliardy lidí na této planetě nemá k dispozici
prostředky (( tohoto druhu )) nejen k ..dlouhodobějšímu holému
..tělesnému přežití, natož potom k ..podstatnějšímu svému bytostnému
rozvoji (( ..pro sociology: ke svému rozvoji ..ve vyšších patrech
takzv. ..Maslow. pyramidy ..lidských potřeb )); a tento hrubý nepoměr
se nezmenšuje, ale naopak neustále roste.
Netřeba
velké fantazie k tomu, aby člověk pochopil, kam se vývoj v této
..oblasti -pokud nedojde k zásahu takzv. vyšší moci, nebo k ..něčemu
podobnému - bude dále ubírat.
Jakákoliv změna systému voleb
ve stávajícím rámci ..nedemokratické demokracie (( ..např. Karel Kryl
pro tento tehdy celosvětově ..nově rodící se systém – který svým
..ostřížím zrakem identifikoval již na samém počátku 90. let - používal
..hezký pojem - ..demokratůra :) )) se, bohužel, ve světle těchto skutečností jeví být záležitostí ..naprosto nepodstatnou.
.. ..
Roman Ernest Zeanddrich "..Aha.
- ..stěží se vyjádřím výrazně přesněji v tomto omezeném prostoru, ale
přesto ještě alespoň ..drobnost; ad má poznámka o vzrůstající ..sociál.
nerovnosti: ..aby nedošlo k omylu – nechci z tohoto
..objektivně ..e.x.istujícího stavu vyvozovat, že by jedinci, kteří
..poctivě -alespoň dle pozemských zákonů tedy - ..přišli ..nějakou cestou k nadprůměrnému majetku, se měli tohoto zbavovat ve prospěch méně majetkem
oplývajících;
to by naopak byla téměř snad ta nejhorší věc, kterou by mohli ve své
situaci ..vykonat - tedy alespoň ve většině případů. -Kdo disponuje ((
..v nějakém směru )) většími možnostmi, má také větší odpovědnost v
..celém dosahu své působnosti. Podstata pouti pozemským životem pro
každého z nás je ale vlastně stejná – realizovat, pokud možno ..beze
zbytku (( a nejlépe ještě i s ..plusovými body
)) úkoly, které jsme na sebe většinou zcela dobrovolně a vědomě
přejali; a pokud zrovna –z nějakého důvodu - nevíme, co ..přesně dělat,
tak se ..nehýbat zbytečně, dokud se to nedozvíme (( ad oblíbené
pořekadlo T. G. Masaryka: ..rozvaha jest tou nejdůležitější částí
..odvahy.. . )).
(( … )).
..studovat,
studovat, vzdělávat se, co nejrychleji a co nejefektivněji, a
poskytovat ..nezištně to, co již můžeme, svému okolí..; - ..strážce
prahu každého jednotlivce si to ..stejně ..více než pečlivě
..přebere. A v každé situaci jednat ..vrcholně konstruktivně – co
nejméně bořit, ale co nejvíce ..budovat, obnovovat a stavět. A to i v
této ..nedobrou pověstí opředené takzv. 4. dimenzi, kam jsme se 21.
prosince 2012 již ..naplno ..přehoupli ,; ..etc. .
))
.. .. ..Nezbývá nám tedy než alespoň snažit se „brzdit patama", celosvětový vývoj k ..nedemokracii ale asi nezvrátíme. Ostatně, je to již klasická perioda ve společenském vývoji lidstva, a to nejen tohoto našeho (( ... ));.. :). ))."
|