Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Benefit pro Bloody Mary - Destyl, Němá Barikáda, Leningrad Ska
Autor: DeadKennedys (Občasný) - publikováno 1.4.2003 (22:59:00)

Benefit pro Bloody Mary

Destyl, Němá Barikáda, Leningrad Ska

Squat Papírna 29.3. 2003

 

 

Cestou na Papírnu mi v uších ještě doznívali poslední tóny emocionálních The Cable Car Theory z mé poslední koncertní návštěvy na 007 a já kráčel vstříc prostorám Holešovického podzemí s vědomím, že tentokrát půjde o trochu něco jiného než-li na mé poslední kulturní zastávce. Aspoň Němá Barikáda to určitě slibovala.

Hned při vstupu mi dvě dívčiny při placení vstupného (70 Kč) nakreslili na ruku "chlapečka" a zároveň obdarovali manifestačním letákem jakéhosi feministického uskupení Riot Grrrrrrl. Stejně tak celý koncertní prostor se jevil jako výstava koláží a některých dosti diskutabilních citátů radikálního ražení ala Dívčí Válka. I zástupkyň něžného pohlaví bylo k vidění tak trojnásob než bývá na podobných akcích obvyklé. Ne že by mi to ovšem vadilo.

Ale už k hudbě. Jako první byli na programu dne Destyl - pro mě naprosto neznámá věc, tudíž mě ovládl pocit očekávání "o čem to asi bude". Naděje, že by se mohlo jednat o začínající crustovou smečku vzala poměrně rychle za své. Už podle početného publika teenagerskovkého věku v mikinách Sex Pistols, Exploited atd. se dalo odhadnout co nás všechny okolo osmé hodiny večerní nutně muselo potkat - alkopunk jak z čítanky. Copak snaha, ta mladé sestavě rozhodně nechyběla, jak ostatně bývá obvyklé, ale celkový projev - děs a bída poplatná stylu. Tradičně vše dorážely neuvěřitelně stupidní texty, po uvedení skladby Reparát ("další song se jmenuje Reparát a je o škole") jsem definitivně rezignoval a čekal útrpně na konec. Hráli snad půl hodiny. No neva, každému jeho šálek kávy. Jako druzí nastoupil důvod mé návštěvy - crustová mašina Němá Barikáda nezklamala. Stylem bych je zařadil asi někam mezi Cockroach a Doom, ale chlapci si doma určitě pouští i partičky jako Mrtvá Budoucnost či Negative Approach. Pro mě osobně lepší pojetí ve srovnání s metalcrustovými drtiči typu švédských Driller Killer nebo u nás už hodně známých Dread 101. Samotné cca. půlhodinové vystoupení/běsnění ? Hrubost čněla nad technikou, prasácká sóla na kytaru hnala vystoupení do vyšších rychlostních sfér a zpívající kytarista se snažil v souboji řevů trumfnout sólového vokalistu. Ani se nedostalo na žádné agitační proslovy, aby souvislá hluková stěna nebyla narušena. Zazněl repertoár z aktuálního alba Revoluce bez emocí (parádně udělaná kazeta za 7 pětek, vydařená recenze na czechcoru, povinnost pro fanoušky žánru) včetně pár coverů a publikum mohlo být právem spokojeno. Koncert jen potvrdil, že "barikádnící" se vypracovali na samou špičku nejen tuzemské crustové scény a nemusí se stydět ani v konkurenci takových kapel jako jsou Gride či See You In Hell. Poslední skřek zanikl ve zdech a na pódium přikvačila trojice Leningrad Ska. Další nemilé překvapení. Kdo čekal, jako například já, návštěvníky od Uralu, byl zákonitě zklamán. Český skáčko průměrného ražení působilo místy jako spolehlivá ukolébavka a rychle ztlumilo mé nadšení po Němé barikádě. Kytarista zastával "bzučák" a k němu ještě zpěv, občas v ruštině, ale jeho národnostní původ bych prokoukl i kdyby se oblékl jako Děduška Maróz. Velá část lidí naštěstí nesdílela můj skeptismus a a oddávala se veselým tanečním kreacím. Moje maličkost však až do konce nevydržela.

Závěrem si i přes svou snahu o toleranci neodpustím štiplavou poznámku k Němé Barikádě - Visací Zámek v dobách své největší slávy prohlásil : "Na 007 si zveme mladé začínající kapely, kterým ztlumíme zvuk a naše vystoupení v druhé polovině koncertu tak víc vynikne" (volná citace). Když se podíváme na další koncert NB - 15.4. v Guru - a na seznam kapel, nabízí se otázka zda si hoši nevybírají koncerty s těmi nejstrašnějšími výkvěty dnešní (alko)punkové scény, aby pak v recenzích jako je tahle byli oproti ostatním účinkujícím do nebe vynášeni.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kirké (Občasný) - 2.4.2003 >       
Body: 5
<reagovat 
afro (Občasný) - 5.4.2003 > Sice to sem moc nepatří, ale...nejspíš jsem díky tobě objevil moc, moc příjemnou kapelu SUFFER (recenze na koncertík na, teď už pro mě neznámejch, www) - takže díky!
Orientuju se spíš v profláklejch kapelách tohoto ražení, prostě "undergroundmainstream" (tudíž spíše zahraničních - to co maj v půjčovničce). Driller Killer jsou fakt nudní (alespoň ty dvě desky, co vlastním).
Recenze - fajn.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 5.4.2003 > Enjoy surfing old school as fuck - Suffer :o) Driller Killer taky nemusim. Zahranicni scena je silnejsi, taky ma sirsi zakladnu ...
<reagovat 
Čtenář - 17.4.2003 > Dost horkou jehlou......
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 18.4.2003 > Čtenář : No o čtyřce bych zase polemizoval :o) Spíš za 3,5 s přihlédnutím k tomu, že nejde o článek kupříkladu do Sparku, novin apod. kde se používá jiný styl (ke kterému mám taky trochu výhrady).
<reagovat 
čtenář Nevik - 29.12.2004 > Ten kdo psal recenzi na tenhle koncert je čůrák!!!!!!!!Proč tam ty buzerante chodíš, když se ti to nelíbí????Bež radši na discotéku!!!Nebo jsi jim měl říctz že maj stupidní texty z očí do očí!Bál by ses co?...............................
<reagovat 
 DeadKennedys (Občasný) - 31.12.2004 > čtenář> Zajímavě kolik informací zjistíš o člověku podle jednoho článku - "tedy že jsem čůrák" a srab :o) Teda neznám nikoho kdo by za život byl jenom na samejch akcích co se mu líbili ... že by to bylo tím, že jsem čůrák ? Kritizoval jsem jednu kapelu ze svého subjektivního hlediska. Na koncertech se bavím s kýmkoliv (i když odteď se nejspíš začnu bát co?)a mám přátele, který hrajou v kapelách co považuju za pěkný sračky. Ale to nám nevádí. Lepší nějakej názor, než když něco nevyvolá žádnej názor.
<reagovat 
čtenář posluchac - 14.7.2005 > No na tomhle konzertu sem náhodou byl...Leningrad co tam hral je sice jen revival "uralské" skupiny, zato měl takový úspěch, že musel celý(!) svůj repertoár opakovat...
<reagovat 
 DeadKennedys (Občasný) - 23.7.2005 > čtenář> No oni jsou populární, proč taky ne, každýmu podle gusta ...
<reagovat 
čtenář alaSKA - 4.6.2007 > Souhlasím, jestli se Vám to nelíbí nemte tam co dělat. Z článku jsem ani nepochopil byli-li tam skutečně Leningrad , či revival (odkazuji na Vaši poznámku o jejich původu- Leningrad- aktéři jsou SKUTEČNĚ z Ruska). Když jste ani nevydržel do konce, nemáte co dělat na postu recenzeta, kteréhožto náplň práce je OBJEKTIVNĚ hodnotit výkony představitelů. Velkými písmeny proto, že by bylo možná záhodno vyjádřiti svůj názor když už sem píši že. A podle mne jsou Leningrad jedni z nejlepších (ne-li dokonce ti nejlepší) na celosvětové ska scéně. Je to sice jen můj pocit a NIKOMU ho nevnucuji, ale myslím, že každý kdo někdy Leningrad slyšel si ho zamiloval. Tak jako já a mí přátelé.
<reagovat 
 DeadKennedys (Občasný) - 9.6.2007 > čtenář> "Tak jako já a mí přátelé" ... páni já se snad dojetím rozbrečím :o))
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 9.6.2007 > čtenář> Jsi mrdka.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter