Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Idylka
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 2.6.2017 (07:30:38)
Seznámíme se s jednou vesnickou rodinou. Tvoří ji otec Miroslav, matka Jaroslava, dcera Libuše a synové Jaroslav a Karel. Otec ctí zásadu, že nechce žádnou jinou ženskou, protože jeho děda kdysi prohlásil, skočíš na jednu a máš vystaráno. Matka ctí zásadu též, prozradil ji na první schůzce. Všechny děti se, přes občasné hádky a spory, respektují a pomáhají si. Rodina vlastnila malé hospodářství tvořené slepicemi a kohoutem. Nutno dodat, že měli vždy štěstí na statné nosnice. Nejlepší z nich měla právo spát v sobotu v kuchyni a sledovat s celou rodinou večerní program. Kohouta zamýšlel otec původně prodávat jako plemenného býka po okolních obcích, ale tuto myšlenku nakonec zavrhl. Ať plemení doma, prohlásil.Kdysi vlastnili prase. Teď dostávají výslužky od strýčka Jardy, matčina bratra. Všechny rodiny na světě sledují TV a ani tato nebyla výjimkou. Sledovali zábavné pořady, všichni při nich zpívali, tančili, nazývali je Naše karaoke. Neměli rádi horory, jednou zkusili sledovat Hraběte Drákulu, ale při jedné scéně si všichni naráz zakryli oči, rozplakali se, nejvíc otec, který neustále vykřikoval: chudák holka, to si nezasloužila! Manželka ho odvedla k posteli, opatrně uložila a dala prášek na spaní. Poté se začali věnovat jiným žánrům. Oblíbili si vzdělávací pořady, z nich ty o velkých zvířatech pravěku. Zvláště Karlovi učarovali mamuti, protože měl rád dějepis. Dále je zajímaly akční filmy. Při známých scénách celá rodina vyskočila a napodobovala vše. Vytvořili ustálené dvojice. V první byla matka s Libuší, ve druhé Karel a Jaroslav. Vše řídil otec, který zapisoval výkony do notýsku a jednou měsíčně vyhodnocoval. Nejlepší akční hrdina dostal sáček bonbonů. Milovaným hrdinou se stal Vinnetou. Výrazné barvy totemů inspirovaly celou rodinu k používání barev na dřevo. Dále si potrpěli na nošení čelenek, paruk a vyšívaných oděvů. Místo mokasín používali bačkory po zemřelém dědečkovi. Celá rodina se na mimořádné poradě usnesla, že nebudou sledovat Poslední výstřel, protože by jej psychicky neunesli.

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter