Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Naživo zůstávají Paradise Lost stále metalovou kapelou
Autor: Hynek (Občasný) - publikováno 14.11.1999 (21:57:55), v časopise 28.10.1999

11. října o půl deváté vystoupila v pražské Akropoli britská formace Paradise Lost. Pětice hudebníků doplněná mladým klávesistou ukázala, že navzdory experimentům z letošního novinkového alba Host i výrokům, která toto album provázela, zůstává věrna svojí tvrdě rockové, či chcete-li metalové minulosti. Ten, kdo čekal i naživo příklon k elektronické nebo taneční muzice, byl patrně zklamán, nicméně každému, kdo tento svátek temného rocku navštívil, bylo nad slunce jasné, že takových posluchačů tento večer příliš mnoho přítomno nebylo. Zato kotel "hrozičů", jenž se vytvořil pod pódiem napěchované Akropole, nenechal nikoho na pochybách, jakou víru vyznává naprostá většina přítomného publika. Několik jedinců dokonce odměňovalo syntezátorové pasáže nových skladeb pohrdavým pískotem. Poněkud populistický pokřik "Heavy metal !" osmadvacetiletého zpěváka Nicka Holmese, který svou vizáží a strnulými pohyby připomínal tragicky zesnulého frontmana kapely Joy Division, Iana Cutise, navíc vzbuzuje otázku, zda se kapela v budoucnosti nevrátí k osvědčenému a fanoušky preferovanému metalovému modelu.

Co se týče výběru skladeb, dala kapela vcelku dost prostoru novinkám, z nichž uvedla přibližně polovinu, i starším skladbám a nezapomněla též na svoje velké hity As I Die, True Belief či One Second. Obavy ze stylové roztříštěnosti a neslučitelnosti mezi novým a starým materiálem se nenaplnily. Tvrdé kytarové riffy doprovázely i takové skladby jako Permanent Solution, jejíž singlová verze v lecčem připomíná Depeche Mode v období kolem desky Black Celebration. Ostatně težko požadovat po obou kytaristech, aby při třetině skladeb opustili pódium. Tvdší aranže dodali novým skladbám větší drajv, nicméně v druhé třetině vystoupení by možná bylo dobré zařadit jednu z novinkových balad. Paradise Lost by se tím vyhnuli určité monotónosti, na níž se ovšem také podílel i ne zcela dokonalé nazvučení. Fanoušci si mohutnými ovacemi vytleskali dva přídavky a po skončení koncertu nemohlo být o jejich spokojenosti pochyb. "Polovina One Second byla hra na jistotu a polovina byla pro nás vzrušující a nová. Teď jsme udělali přesně to, co jsme chtěli.", komentoval vydání posledního alba sólový kytarista Greg Mackintosh. Otázku, jaký z těchto přístupů zvolila kapela při koncipování a realizaci letošního turné, nechť si zodpoví čtenář sám.

 

Paradise Lost, předkapela Sad Harmony, 11.10.1999, pořádala agentura MAFO agency v Paláci Akropolis, Praha

 

Oficiální stránka Paradise Lost



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter