Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nájmista
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 29.7.2017 (09:37:02)
Rozhodl jsem se mít v pronájmu jednu místnost, užívat svobody jako ten pták. S představami rostla křídla, začal jsem se vznášet, mávat rukama, až jsem narazil hlavou do zdi. Euforie se smísila s bolestí, při druhém obkladu jsem odhodlaně zařval: jdu do toho! Obklad spadl, já vstal a zavolal známému, který v té době pronajímal garsonku. Řekl, že je volná. Po sdělení podmínek a zaplacení zálohy jsem již druhý den bydlel, užíval skromně zařízeného bytu a pil kávu z narychlo přinesených zásob a malovaného hrníčku. Bohatýrským skokem jsem vzápětí otestoval válendu. Ta na mé plány odpověděla souhlasným zaskřípáním. První večer, po dosyta užité koupeli doprovázené hojnými loky oblíbeného vína, jsem začal přemýšlet o dámské návštěvě. Přesunul jsem se k televizi, otevřel další láhev a spřádal plány zavolat přítelkyni. Ta nadšeně souhlasila s návštěvou příští večer a že by ráda viděla nájmistu. Třeba budeš mít štěstí uvidět takovýho tvora, pronesl jsem. On nemluví, ale huláká, křičí jak na lesích. Netušil jsem, že má slova budou zanedlouho tak aktuální. Nastal druhý večer a s ním příchod a krátké uvítání přítelkyně. Naše pohledy, dotyky, polibky, cinkot sklínek, vše směřovalo k válendě. V další vteřině jsme se na sebe vrhli. V tom nejlepším nás vyrušilo házení kamínků na okno a hlas: hej, otevři, potřebuji s tebou mluvit! Byl to nájmista. V nastalém úplňku mi jeho rozjařená postava a ještě rozjařenější obličej připomínaly symbiózu čertíka s Bratrstvem kočičí pracky. Cítil jsem v týlu napjatý pohled přítelkyně. Vzápětí mě uchopila za ruku a křečovitě ji stiskla. Hele, potřebuju půjčit pět stovek. Sedíme s kamarády v nedaleké hospodě. Odpočtu ti to z nájmu. Ten večer se ozval ještě třikrát. Poprvé zazvonil a zaštěkal. Podruhé zazvonil a zamňoukal. Potřetï zazvonil a překvapil nás písní Karla Gotta Nápoj lásky č.10. Pokaždé chtěl 500,-Kč. Mám své zásady, vysvětlil. Vím, že tam máš dámskou návštěvu, dodal spiklenecky. Přítelkyně mezitím nasedla do taxi a odjela. Následující dva dny se nedělo nic. Třetí den žádal dvakrát 500,-. Prosil, klekal na kolena, sliboval, že dá pěkný odpočty u elektřiny i plynu. Vodu mi dá s výraznou slevou. Řada nájemníků sledovala vše v pyžamech a nočních košilích. Prý je to lepší než TV program. Nakonec jsem vše vzdal, včetně přeplatku, sbalil věci, hodil klíče do schránky a odjel. Mám jiný podnájem a přítelkyně mě opět navštěvuje.

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter