Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ztracená šance 2.sv.v.
Autor: romann (Občasný) - publikováno 21.10.2017 (10:17:36)

Ztracenou šancí 2.sv.v. bylo, že nikoho za války nenapadlo zverbovat německé zajatce na boj s Japonci za slib kariéry v budoucím Bundeswehru. Zkušený německý pilot měl totiž obrovskou cenu. Proti nezkušenému Američanovi nejméně desetinásobnou. A není třeba ho rok učit létat. Podobně tankisté, dělostřelci, commandos atd.

Bylo přece v roce 1943 jasné, že Spojenci válku vyhrají stejně jako První světovou. Na zbytek světa je prostě Německo malé. Měli se včas připravit na to, co bude s Německem po válce.

Jedinou cestou bylo udělat z nepřátel spojence a pomoci jim na nohy, aby se zabránilo opětné bídě, jež přivedla v moci fašismus. Ani nebezpečí další války nelze vyloučit. Prostě vytvářet Nové Německo už za války. Všemožně je aktivovat už v zajateckých táborech, doslova je z nich vyvádět mezi Spojence, ať už vojáky, či civilisty. Místo toho pracovali němečtí zajatci v USA v zemědělství. V podstatě se tam měli dobře, skoro nikdo neutekl.

Součástí toho mohlo být zapojení německých zajatců do války s Japonskem. A to jako jedinci i celé útvary. Že by bojovali i na západní frontě nebylo pravděpodobné.  Byla by to výborná vojenská i propagandistická akce. Psychologickou válku je nutno vymýšlet tvořivě.

Hitlera by psychicky zničilo, kdyby se mu doneslo, že v Německu padají z letadel letáky o tom, je části jeho elitních SS divizí bojují proti Japoncům např. na Tarawě. Rozložilo by mu to armádu... I civilisté by ucítili šanci jak se dostat z předem prohrané války.

Problém by byl jen s britskou a US veřejností, muselo by se jim to dlouze vysvětlovat... Ostatně jak československá tak polská armáda to dělala, ač se to málo ví. Viz Přijímání vojáků Wehrmachtu do československé zahraniční armády na Západě během 2. světové války



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter