Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
U každé chalupy
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 5.1.2018 (11:35:44)
U ostatních obyvatel jsem dávala větší pozor, ale i u nich se našly chvilky nutkání, puzení,..., chtěla jsem tancovat, ale, křičím, zapomněla jsem kroj, chtěla jsem zazpívat, ale, hulákám, nemám hlasivky, chtěla jsem řídit, a odmítli mi půjčit auto, pořád po sobě pokukovali, radili se, něco šeptali, chtěla jsem se dále loučit, nenacházela jsem však slova. Nakonec jsem zakřičela: mějte se tu fajn!// Jedné chudé rodině jsem donesla dvě slepice, zbytky zabijačky a sladkosti pro děti, ať se má holota dobře, šeptala jsem si potichu. A teď mám nápad! projel vesnicí můj výkřik. V mžiku jsem donesla z domova harmoniku a začala jim na ni hrát lidovky. Protože byla těžká, usedla jsem na dvorku na lavičku. Celá rodina se roztancovala. Nejprve tancovali rodiče, nejvíce polku a valčík. Poté se přidaly děti. Rodiče chtěli opět lidovky, vyhověla jsem jim s úsměvem. Když se zmínili o latině, návrh jsem odmítla. Neodpustila jsem si vteřinové úšklebky, plazení jazyka, dokonce slintání. Nejstarší syn to hned pověděl otci. Ten mávl rukou, napil se z piva a zábava pokračovala dále.// Najednou jsem zpozorněla. Harmonika mi málem vyklouzla z rukou. Přes plot nás sledovala celá vesnice. Zaznamenala jsem rodiny, kterým jsem se již posmívala, a ty, které to čeká. Všichni se pohupovali do taktu, kývali hlavami, někteří tancovali. Vytřeštila jsem znovu oči. Všichni na mě ukazovali prstem, dělali posunky, šklebili se, plazili jazyk. Sbalila jsem rychle harmoniku, rozloučila se s rodinou, proběhla zástupem s naplno vyplazeným jazykem, vykřikla Mějte se tu! Ahoj! Nazdar! a pádila rychle domů. Zavolala jsem dceři, zamkla se, vypnula televizi, zhasla a nazítří bylo mé Já připravené ke stěhování.

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter