Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O KRITICE II. + aktualizace...
Autor: j.f.julian (Stálý) - publikováno 13.1.2019 (09:41:53)
O KRITICE II.
Podle sebe soudím tebe.
Ano, to je pravdivé pořekadlo, jenže kritika básní by se jím moc řídit neměla.
Proč?
No protože Duše autorů, poetů, jsou citlivé!
Ta má je dokonce drasticky přecitlivělá!
Velice těžko snáším kritiku, ale nejsem doufám sebestředný idiot,
nabubřelý hnidopich a knecht, abych ji odmítal, protože vím, že jedině upřímná, konkrétní a konstruktivní kritika je zpětnou vazbou mého snažení o napsání básně.
Prosím nemilosrdnou kritiku!
Avšak, jen od lidí pokorných, vědoucích a uvědomujících si vlastní nedokonalost ve smyslu života i tvorby.
Jenom kritika autory posouvá dál, vylepšuje řemeslo, ovšem nápady vám nedodá,
na ty se chodí jinam.
POZOR ale, zároveň odhaluje inteligenci a povahu kritizujícího, což si málokdo uvědomuje a tak kritizuje jako poděs! Komentáře vždy prozradí víc o komentujícím než o díle samotném!
NESTOJÍM však o kritiku idiotskou od idiotů, nekonkrétní, plnou záště, žárlivosti,
závisti, honění si vlastního ega, povyšování se, plnou vlastní neomylnosti, skrytých
urážek a výsměchu od "malých" lidí, kteří nepochopili, že existují i jiné styly, jiné
uchopení básně než jejich trapný hip hop, rap, facebookové říkačky, či FB sdělení bez rýmu a poetičnosti. Jejich modlou je třeba Rytmus ap., prostě lidé, kteří nedají dohromady jeden slušný, ani Slušný rým, a to jsem vybral ještě toho nejlepšího neumětela, který má alespoň nápady a charisma.
To má do rýmů, verše, poezie, poetičnosti asi tak daleko, jako frigitka do orgasmu!
A vím, že jdu proti proudu, ale proti jejich gustu...
neberu jim ho, ale musí se prostě dozvědět, že jsou jinde, na špatné koleji a podle toho ty jejich věci také vypadají... O to se snažím, pro jejich dobro, pro jejich povznesení nad trapné sračky, špatně okopírované od naivních, až dětských američanů, kteří ale na rozdíl od zbytku světa v rapu hledají své kořeny, které tam také nacházejí. O tom ti čeští troubové nic neví a tak kopírují násilnické fráze, gesta malomocných, nejsou nejenže originální vůbec v ničem, ale jsou navýsost trapní a směšní! Já jim však přesto rozumím... Jak se mají zviditelnit, nebo dokonce proslavit, když zpívat neumí, text napsat neumí... Navlečou si řetězy, pustí si kalhotky pod prdel, jako křoví cizí půjčená auta, půjčené, ne moc inteligentní dívenky a HOP NA HRAZDU!
Málo toho přečetli, málo prožili, klasiky neznají vůbec a tak netuší, jak má báseň vypadat!
Pak jsou do svého profilu schopni napsat, že, co je rýmované, není báseň! Nebo, že báseň nemá ducha a když jsem chtěl poslat báseň s duchem, tak mi trotl poslal nějaké FB sdělení, či sms bez poetiky, či dokonce rýmu! Další totální zmatenec napsal u kolegy, že báseň neprospívá jeho čtení! Řídí se mottem - ČEMU NEROZUMÍM, TO JE BLBOST, AUTOR IDIOT A TA ČÁSTKA TAKY NESOUHLASÍ! Oni už k básním přistupují přednasraní, jen aby tam našli nějakou chybu. Alespoň gramatickou. JÉ, TADY MÁ ČÁRKU NAVÍC, MUSÍM TO HNED OZNÁMIT CELÉMU SVĚTU a pak to zapiju šnapsem. ŘÍKALA JSEM, ŽE JE TO KNECHT A JÁ FAKT DOBRÁ! TUMÁŠ HAJZLE KAČERA! Za to, že poezii nerozumím a nepoznám ji...
Co na to říct?!

Mně by stačilo, kdyby svá dílka nevydávali za poezii nebo dokonce básně, kdyby je zařadili třeba do blbůstek, aforismů, fejetonů, blábolů, citátů apod. Ona totiž, když pak přijde opravdová poezie, tak je úplně rozseká a najednou neví co to je, jak to uchopit a v celé té mase průměrných se shodnou, že toto teda určitě ne, že takhle se dnes nepíše, že jsem zaostalý trotl, otravuju s archaismy, jsem z 18 století atp, což se dočtete pod mými kousky. Výživné...

Neumí se podívat skrze mlhu své sebelásky, sebezahleděnosti na cizí dílo jako na krásný kus poezie a jen hledají chyby, které tam ani nejsou, ale oni musí mít navrch, musí mít poslední slovo, hysterky a poloidioti! Ta druhá půlka není inteligence, jak byste si mohli mylně myslet, ta druhá půlka je absence talentu, fantazie, uměleckého cítění.

Než abych mrdal nějaké voloviny, radši mlčím!
SOUDNOST prosím!
A ještě něco. POKORU! Ale s tou se člověk nerodí, tu člověk musí denně hledat v sobě, když tedy vůbec ví, o čem tu píšu. Ženám obecně je tento skvost odepřen úplně, ale to už je jiná báseň.
Očekával jsem příspěvky typu-jak to vidím já, zkušenosti, jiný pohled na věc, upozornění na URČITÉ chyby, kterých se dopouštíme všichni, ale většina nemá na to, takovou věcnou kritiku přijmout, prdí na to se vyvíjet, prostě si spletla ALS s FB! (pro nedouky - ALS - amatérské literární servry)
Kašlu na tipy, chci se zlepšovat a proto chci slyšet PŘÍNOSNÉ poznámky.
A když se vám to líbí, já to unesu a poděkuji!
Jenže, vy jste líní a lhostejní. Také jste bojácní, bojíte se, že nevíte, jestli ten můj-váš názor je "ten správný", bojíte se, že když se přidáte, nedej Bože, projevíte kladnou odezvu jako první, tak, že budete za trotly mezi trotly!
ANO, nemáte vlastní názor nebo se za něj stydíte. Smutné.
Být nad věcí, mít smysl pro ironii, smysl pro humor, mít "velkou" duši...
OK, jsem poučen, přesto ve svém boji proti lidské Malosti neustanu a půjdu třeba na hranici (a to už byl z vtipů majstrštik), bude-li třeba, protože mám poezii rád.
A nemám rád Malé lidi a hovořím jistě i o sobě, protože já nejsem jiný, jen s tím bojuji.
Taky doufám, že ti chytří pochopí, že nemyslím VŠECHNY. Ale většinu určitě.
Čítám o sobě toto...
ON nás VŠECHNY považuje za blbce, za Zbytečné, a sám mrdá o Pokoře.
Víte to je dětské, dětinské, laciné a průhledné.
To mně neublíží.

Jsem zkušenější, vidím dál a víc, mám větší slovní zásobu, jsem vyučen v hádkách u těch největších hysterek, které nakonec museli použít nůž, když logika vítězila. Jistě, mužská logika, protože na tu ženskou nemám! Vy, ženy, vy jste v podstatě všechny feministky.
Kdyby ne, tak na rovinu přiznáte, že kšeftujete s vagínou!
Kolik z vás je toho schopno! Přitom to víte všechny!
A já to také vím, i když budu považován za šovinistu. Jenže smůla, housátka všeho věku!
Já mám ženy proklatě rád!
Proto umím být vtipnější i ve sprostotě, když mě někdo osobně a sprostě napadne, mám větší fantazii, takže dětská demagogie je mi k smíchu. Obrátit se dá vše! JÁ jsem MISTR DEMAGOGIE!

Demagogie je totiž moje dcera a proto ji vždycky poznám, ale nikdy nezneužiju!

Ale, aby to byla výhoda v boji, tak o ní sice víte, ale nepoužijete, neboť byste projevili slabost. NE SMÍCH - jen POUSMÁNÍ, a nejlépe vnitřní pousmání, to Malé lidi úplně znehybní, konsternuje, tedy před fyzickým útokem, který musí zákonitě nastat, aby si ulevili! Problém ale tihle hysterici a cholerici mají na internetu! Když nemohou nikomu dát do držky, jelikož argumenty a sprostá slova došla! Pak to odnese zvíře, soused, manžel, či dítě, a v tom nejlepším případě se chytají za ohanbí obého pohlaví a snaží si to urvat, mameluci. TOMU JÁ ŘÍKÁM VÍTĚZSTVÍ DUCHA NAD PROSTOTOU...

Miluju, když mě napadá víc lidí najednou, nudím se, když je to jen jedna slečna honěná čertem, která prožívá své dny, baví mě ta vzájemně se podporující a utvrzujíci přesvědčená většina. Ti různí pablbové spojující se v antibabišovském bloku-tedy Dehonestujícím-DEMENTNÍM bloku! Aspoň ty knechty máme pěkně pohromadě. Ti voliči fetu, lesbic (novotvar), transek, ti popírači klasické rodiny, tedy rodiče číslo 1 + 2, jak je teď povinné říkat ve školách na západě, a jen čekám, jestli se toho ujme Farský, Bartoš, Fiala, či jiná tondovská buzna. Ok, tak podobojí, mně je to fuk, co si chcete vzít na chudém chlapci těsně před smrtí??? Ten vám bude říkat pravdu do ksichtu i před soudem a dostane-li prostor, tak běda vám-on na rozdíl od vás argumenty má, má zkušenost, je soudný a není srab! Tak do toho, Čučkaři! Já to slovo znal, na rozdíl od novinářů a jiné pakáže, ale nepoužíval. Až teď, Mistr Zeman toto přelíbezné české slovo po letech oprášil. A že to je Slovo!!! Přesně ty hňupy vystihující, trefné a úderné! Nelíbí se vám, když president říká PÍČA? Tak tady máte ČUČKAŘE! PÍČA se mně u presidenta také nelíbí, to je přes, ale na druhou stranu, všimli jste si s jakou chutí a artikulací to říká? To mu neulítlo-to je pomsta předem promyšlená! Všem Malým čučkařům! To je důkaz, že není spoutaný hňupy ze Sněmovny ani Malými blby, důkaz, že je lidový, což mezi námi je, i když k němu můžu mít milion výhrad. (Gross, Šlouf, teď ti paňáci z Hradu) Já to vím také, ale!!! Koho místo něj? To fakt nevím...vychcánky, panáky, loutky, nebo, BOŽE můj na nebesích - Drahoše?! NE, on loutka není, ač byste to tak rádi viděli! Hovořím stále ke knechtům, aby bylo jasno, jen to nechcete vidět! Ale jo, i já jsem pro změnu, až tedy přijde někdo inteligentnější, povolanější, skromější... asi se již nedožiju... NEZVOLÍTE-LI ovšem nyní MĚ! Každýmu bych dal housku s máslem, každýmu!

To, že jsem sám, neznamená, že nemám pravdu já! Křiklouni řvou proto, aby přehlušili vlastní pochyby!


Ještě je tu 1 zvláštní skupina Malých. Hnidopichové. Ti čtou básně jen proto, aby našli chybu, aby vás mohli opravit a tím zazářili, v marné naději, že budou ostatními bráni za skvělé básníky, skvělé češtináře, kteří vám do nekonečna budou omílat, že jste tam a tam napsali jenž místo jež, že to a to se píše s Velkým... atd. Já rád od pokorných takovou radu přijmu, ale od hnidopichů je to danajský dar. Ti to melou ze zlého úmyslu. Je prostě sere, že neumí psát, že nemají talent, tak si musí dokázat, že vy nejste lepší. Vždycky si představuji, jak paní, slečna, či studentík nebo pán se slinou u úst a počínající bazadovkou, demencí, upocená šestnáctka, či rychlopérka stojí nazí před zrcadlem a po vašem "poučení" vrcholí... Ubožáci, čučkaři!

Je to asi tak naivní si mylet, že v originálech-ručně psaných, neudělali Wolker, Seifert, nebo Horníček, Klaus, či Ježíš (?!) pravopisné chyby, jako že ženy nechodí kakat... Na to existují řady specialistů, korektorů ap. Vy myslitelé, každý člověk prostě umí něco jiného, kromě vás, ale radit vám nebudu, radši...vy byste mě zas opakovali jako se slovem PŘESAH, nebo jako Kraus pana Bubálku, nebo jak se jmenuje ten člověk, který, aby se zdarma mohl účastnit vysílání, tak ze sebe nechá dělat kašpara a nechá se ztrapňovat už takhle trapným opakovaným vtipem...

MLČENÍ!
To je znak Totemu, vás, umělců do sebe zahleděných. Do svého díla, povětšinou naprosto nerozeznatelného od kteréhokoliv jiného zde.
Kdepa jste tuhle poezii naštudovali??
Nechci vám brát iluze, chápu, že rým je těžký, nemá-li být dětskou říkačkou, já chápu i volný verš,
i já se někdy dopustím té zhůvěřilosti (vtip),
ale, jak říká Gellner: „Volný verš jsem si neoblíbíl, protože je v něm málo citu!“
Řeknete, že je to blbost.
Ok, také jsem měl takový pocit, jenže, přečtete-li si jeho verše, tak rychle uberete.
Někteří, jak jinak.
No a někteří z vás totiž nepoznají krásu, natož poezii, i kdyby je kopala do hlavy!

Píšete krátké básně, spíš krátké výkřiky, 4 řádky a dost!
Shluk náhodných slov bez fantazie, žádné jinotaje a metafory.
Víte BLBOST není jinotaj a jen blbec ho v ní hledá!
Nic proti, ale...

Kdo má rád poeSii, tak se těší na každý další řádek, a já jsem zklamaný, když končí třeba Balada o námořníku, či Máj. Vy čtete povrchně, protože toho chcete stihnout co nejvíc, abyste dostali Tipy, aby jste se popásli v obdivu, chcete to mít rychle za sebou a proto vás skutečná báseň zdržuje, museli byste myslet, s recitací se vůbec nezdržujete, to je jasný, prostě TO NENÍ POEZIE dle vašeho gustíčka, že, je-li to tedy vůbec poezie, protože tu píšete přeci jenom vy! A jakou! Umírá mi vždy kus básnické duše, když třeba v tv, fb ap. někdo vyřkne gramatický rým, většinou neuvěřitelnou píčovinu, a obecenstvo, čtenáři, stupidové, ho zahrnou potleskem, tipy, obdivem a veřejným uznáním jaký je to básník, to se vždy přestávám divit těm komentářům a kritice svých kousků, to vysvětluje vše!

Opakuji se, ale všichni tuto perličku asi ještě nečetli.
Zkusil jsem VÁS:
Dal jsem sem 1 báseň, krátkou, od Seiferta. (Seifert-český básník!!!!!!),
no a výsledek? NIC. Ani jeden Tip, či snad komentář! Doufal jsem, že ho znectíte jak nemytý schody, což se vám vlastně docela povedlo...

Setkal jsem se tu s názorem, že nejsem slušný, nectím Pravidla obecného chování (vykačka-tykačka) atd.
U mě je Slušnost ve vašem podání SRABSTVÍ.
Připosranost, jakou dáváte Tipy i neuvěřitelným blábolům, jen abyste si to nerozházeli u „kamaráda z FB“, to je vaše marka. Takový opravdu jste.
Vždyť vy ani nevíte, co to Přátelství je, vy FB chátro!
A tady vás rád vyděsím!
Vy nemáte žádné Přátele. Přátelství změříš-poměříš nejlépe Ženou (Mužem), partnerem v lásce, či penězi...
Jenže, to vy radši nepodstoupíte, co, protože byste se dozvěděli pravdu, nemluvě o tom, že jste lakomci!
Protože by vám zbyla nekonečná samota, kterou, vy hrdinové, tak opovrhující sebevrahy, byste neunesli!
Vaše životy jsou opatrné, nudné, k pláči. Radši budu chudý, nenáviděný Piráty ap. zfetovanými zmatenci, než být sám před sebou za kašpara.
Silný člověk obstojí ve zkouškách o kterých se většině lidí ani nezdá. Ale kecat a poučovat o něčem, o čemž nemáte šajna, to jo, na to jste kadeti! Mám čerstvou zkušenost s blbkami, které se mi posmívají, že jsem starý, že mé nemoci určitě nejsou přeci smrtelné, že klinická smrt to určitě nebyla, že chlast není nemoc, ale slabost, že nezaměstnanost je jen lenost, duševní nemoci nejsou vidět, tak neexistují, že nemůžete mít 10 dětí, protože ona se zmohla jen na jedno a to ještě možná, jestli ho baba neukradla, jelikož jí vždy bral jen anální šoubyznys, že smrt některých je vymyšlená, protože si to neumí představit... ! Ony samé však nikdy nic nedokázali a když jim fňukne pes, tak s vámi z té pohromy 3 dny nemluví a hledají špagát. TEĎ SI SAMI VZPOMEŇTE NA NEJSPROSTĚJŠÍ SLOVO A VĚZTE, ŽE TO SI O NICH MYSLÍM - násobeno stem!

SLUŠNOST! HOVNO!
Pro mě je Slušnost poděkovat!
Odpovědět na dotaz!
Ptal jsem se tu 4 lidí, kdo je na Totemu brán obecně za takového nejlepšího (subjektivně) básníka v rýmované poezii. Že to nevíte, vy samožerové, mě nepřekvapuje, ale stačilo napsat nevím, jenže co bych psal-a navíc namistrovanýmu kreténovi, co chce ten knecht, nemám ho na FB, tak ať nesere Básníka.
Nejlepší jsem já-jenže bylo by blbý mu to říct, snad to vidí sám, blb!
Díky, za tu Vaší Slušnost!

Ke kritice...
Víte, kritik by měl hodnotit dílo, vše jeho stránky, třeba kvalitu rýmů, rytmus, metrum atd, to bych mohl opsat celé stohy kravin, co se dá vše kritizovat. To je v zásadě pro blby, kteří neumějí psát, kteří nepíší duší, ale dle pouček, které vymysleli stejní troubové.

Dopustím se myšlenky.
Někdo se ptal Anála (s jeho svolením používám tento termín jména), aby mu vysvětlil ten „rozházený“ verš-metrum.
Malí lidé tuto moji myšlenku budou jistě brát za pýchu, ale to je ok, ti Velcí mě pochopí...
Víte, někdo kecá o Pravidlech a snaží se do nich básně nacpat. Je šťastný, když se mu povede haiku, vázaný verš ap. Tak, to jsou buď začátečníci, či lidé hodně mladí, nevyzrálí, ale nejspíš to jsou lidé do jisté míry omezení, bez fantazie a vlastního názoru!
To nemyslím špatně, to je skutečnost! Proto vyniknou lidé odlišní.
A ti nakonec způsobí, že se Pravidla přepisují!
Podle takových se pak píšou další a další Pravidla, a kritici se nestačí divit, jak je to možné, že ten blázen se nevejde do současných vymezení a přesto je jeho báseň tak jiná, úžasná, s přesahem (to jen pro chytré, či moudré), že dává smysl víc než říkačky omezující a zdržující poučkami, pravidly.
Já vždycky říkám, že je ok, Pravidla znát, ale hlavně proto, abych se jimi nedal omezovat, spoutávat, ředit slova.

Já mám měřítko v podstatě jediné. Tedy umím-li báseň číst. Recitovat.
(Wernich říká asi toto: „čtenář považuje často báseň za špatnou, avšak jen ji nedokáže jako dobrou přečíst, jakoby nenašel klíč, nepotkal se s ní!)

Takže mé hledisko je, že bych si dílko narecitoval, či lépe, již narecitované od profesionála, pustil před spaním. Ano, před spaním, v ten nejhezčí okamžik dne, si chci udělat radost, pohodu, splynout s poezií, v tom stavu přijdu např. na nejvíce chyb, hovořím o vlatních chybách, třeba v rytmu, napadají mě novotvary ap. Proto poslouchám jen sebe!!! (teď si děvčátka čůrla - zase humor). I jiné BÁSNÍKY. (a další frk z mé pokladnice suchého, severolondýnského ostrovtipu)
No, on samozřejmě je recitátor a recitátor, že.
Když si pustíte Baladu o námořníku narecitovanou od Zdeňka Štěpánka a pak od Kratiny, tak byste z Kratiny blil! Tedy, kdo někdy poslouchal skutečnou poesii, ne sračky z FB, a má to srovnání.

Je to především v tom, že dnešní čtenář-poeta, podlehl propagandě volů a snaží se dnešním, rádoby moderním způsobem, recitovat klasické verše. Ty vyžadují úplně jinou recitaci, se všemi těmi atributy, kteří ignoranté a mladí tupci tak odsuzují.
Co se týče mě, tak já se snažím hlavně o klasickou poezii, tedy vyžaduji i takovou recitaci, píšu to už pro takovou recitaci.

ANO, třeba moc dramatickou, rétorickou, archaickou, kýčovitou, sentimentální, přehrávanou, depresivní, patetickou, kdo vám, kurva fix, nakukal, že to do básně nepatří!
Že tam patří jen optimismus, pozitivní myšlení, láskyplné objímání a polibky, jen civilní recitace!! ?? Ona ta vaše FB poezie ani jinak než civilně stejně překoktat nejde, tak vám nezbývá než se smát, vysmívat té unělecké, že...

Slunce je největší kýč a taky se bez něj neobejdeš!
Kterej debil to do vás natlouk? Američané? Komunisté?
Ale o tom dlouhosáhle až jindy!

ANO, takovou poesii obdivuji, taková se mi líbí a snažím se o ni. Ale s vkusem. Což je bohužel slovo na hovno, protože už slyším trotly jak toto slůvko překrucují...
To, že je dnešní doba hovadská, sprostá, násilnická, preferující neumětely, to přece neznamená, že myslící člověk automaticky podlehne a bude lézt do řitě mainstreamu ap.

Jen pro úplnost. Píšu poesii klasickou, existenciální, (povětšinou), což znamená, že ji nelze srovnávat s tzv. krásnou poezií plnou famózních obratů a metafor. To mi dáno nebylo... na to máte Skácela.

Nikomu však neberu tu jeho, skutečně ne, akorát bych na ní nikam nešel, neposlouchal bych ji a neztrácel tak drahocenný čas, který mi zbývá do pohádky, asi jak padesátnici do přechodu.

Takže, abych shrnul vaší kritiku-nekritiku, vaše Mlčení!

Já třeba vím, že Mácha nebo Kafka byl prasák, klátil nezletilá děvčátka (nebyl jsem u toho, hnidopiši), na druhou stranu, který opravdový umělec ne!?
Ale to neznamená, že ho budu TRESTAT tím, že ho nebudu číst!!!
Nebo odpovídat! Nemusím toho člověka mít rád, ale kůli tomu tady nejsem. Aspoň já ne!
Já vím, vy ano, protože vy jste skvělí kamarádi...
To je na palici!

Jestli vás má dílka uráží, zesměšňují nebo přesahují, tak se zamyslete sami nad sebou, né nademnou!
Vypovídá to něco o vás!
O vaší lásce k poezii, o lásce k bližnímu svému, v tomto případě, poetickému soukmenovci.
Je to důkaz a přiznání vlastní Malosti.

A ještě jeden extrém tady zažívám. Pár z vás, keří má díla odsuzují, hanobí je a plivají na ně, protože jsou na ně moc složitá, neumí je přečíst (asi tam je moc slov), tak tihle "odborníci" na poezii a literaturu, jakožto češtinu, mě čtou stále dokola, jak zaseknutí v blázinci, jsou mojí poezií fascinováni natolik, že nemohou přestat!!! Nechápu to! Když se mi něco nelíbí, tak to nečtu, a už vůbec se nesnažím celému světu vnutit, že komu se to líbí je idiot! Ale jo...vždyť já vím, jsme zase u těch neumětelů a zneuznaných básníků, je to prosté... BLB nikdy nemůže pochopit chytrého, chytrý blbce také ne, ale má aspoň snahu, a rozhodně ho neuráží. TEDY AŽ NA MĚ! (vtip??)

A PAMATUJTE!
Mladý ignorant - starý diletant!
a
HLUPÁK nikdy nehledá chybu sám v sobě.
(ne ne, já nic jiného v podstatě posledních 60 let nedělám, tak pozor, trumpetové)

PS.
Tuto stať jsem napsal před 20ti lety.
Dnes jsem jen lehoučce doplnil a ještě doplňovat budu, protože nám vyrostli zase noví ignoranté, tak aby se chytili za nos, jsou-li toho schopni!?

Na Totemu jsou momentálně pro mě 3 Básníci. (sebe tedy nepočítám, jak byste mi chtěli podsunout.
Jmenovat je nebudu, protože by to byl polibek smrti pro jejich talent a sebedůvěru, jelikož jsou to z mého pohledu lidé až příliš bojácní lidí nepokorných, kteří by jim to osladili.
Ale už jen kůli nim jsem musel oprášit článek O kritice.

Všechna má slova a myšlenky jsou pro hloupé jistě zbytečná, já to přeci dávno vím, ale někteří z nich nejsou ještě úplně ztraceni. A všimněte si, že Velcí lidé, kteří něco skutečně umí si nikdy nezačnou...
Já také ne, ale já, na rozdíl od ostatních, je spláchnu v jejich vlastním stylu. Oni totiž na slušnost nereagují, neznají ji, zaměňují ji za slabost, takže možná proto jsem se ke stáří (ke krutému stáří) naučil lidem říkat pravdu jejich jazykem, a věřte, že jen kůli úctě k ostatním a Totemu se držím hodně při zdi. Jsem zvyklý na to, že mě nakonec vymáznou, ale to je úděl nás Husů, Žižků, Krylů a Masaryků.
Nic? nahrávka na smeč... tak snad bude něco do Soutěže o největšího ignoranta, uvidíme...)
To je úděl, který hrdě ponesu za lidi, kterým je ubližováno obecně, a za Talenty poezie ještě více!
Dnes udělám výjimku a nedám vám na závěr moudrost Šalamounovu, jen a jen proto, aby vám MÁ slova neunikla a zůstala v Malých duších.
Myslím, že toho je na vás už takhle dost.
Opáknu - poeSii a ženy mám rád. Mám rád chytré lidi, lidi pokorné ve svém marném snažení (to je jasné), lidi, kteří umí překvapit omluvou. Tak to byl v podstatě odkaz na moji parádu - NĚCO O NĚKTERÝCH ŽENÁCH Z TOTEMU...

jfj 13.1.2019


Poznámky k tomuto příspěvku
j.f.julian (Stálý) - 13.1.2019 > přesně v duchu mého článku se odkopali nýmandi hledající chyby v pravopise a přitom se článku vyhnou. Musím se pochválit-udeřil jsem přesně na hlavičku hloupých omezenců. To bude na únor do Soutěže kandidátů, to je úroda, jsem šťastnej chlap! Když už je tu tak málo dobré poezie, je tu alespoň hafo neumětelů bez talentu! Dnes budu spát jak pejsek, Pánbůh mi dává to nejlepší co má!
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 17.1.2019 > Čumim! Žádný z potrefených nekomentuje? U mě dělaj chytrý a tady nic? Briskně jsi je popsal. U mě je teď móda používat slovo PŘESAH. Slovo i význam je starý, ale ti hloupí vůbec neví, co si pod tím představit, tak to pletou všude, motáci. Přitom pro ně platí v jediném významu - že je báseň přesahuje. Ti žádný jiný PŘESAH ani vidět nemohou. Je to až zarážející, kolik hlupáků, kteří nic nenapsali se snaží kritizovat básně. Neumí je číst, netuší, co to vyžaduje, neví, že to není próza, kterou lze přečíst i pochopit napoprvé, že i samotný autor, zkušený autor poezie potřebuje přečíst báseň vícekrát, aby ji mohl správně recitovat! Mluvím o BÁSNI, ne o slaboduché říkačce. I velcí recitátoři potřebovali přípravu ke správnému přednesu a o ten v básni jde. Jestli chce psát někdo jen psychologii, či rádobyhluboké texty, tak nepotřebuje poezii. Když se to spojení však povede... ale to není pro voly. Ti poezii nerecitují ti ji jen sotva přečtou napůl a hned kritizují. Já se k tobě rád přidám v tom, že nejlepší kritika je ukázat, jak si kritik představuje, že by ta konkrétní báseň měla vypadat. Jestli je moudrý, tak ti konkrétně poradí, pomůže, nahodí, jestli je dobrý, ale ne Velký, tak ti neporadí, ale aspoň publikuje své básně, jako příklad, kterého by ses měl chytit, poučit se, no a jestli je to pablb, tak není schopen napsat nic, je to duší knecht a posera, neumětel a netalentovaný závistivec, tak jen kecá fráze, kecá o Pravidlech, soudí tvůj život, nechápe, že báseň nemusí být autobiografická, prostě HOVADO!
Doporučil 
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 17.1.2019 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 18.1.2019 > takovejch zásadních myšlenek, a nereaguje nikdo (teda kromě podkoního)
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 19.1.2019 > čtenář> hloupí se ozvou, o to strach nemám. a chytří nepotřebují reagovat-mohli by být hloupými vydáni všanc a na to je potřeba odvaha...
<reagovat 
Čtenář - 18.1.2019 > Sem ti takhle, juliáne, tady kdesi čet (ňákej prdelflétna nebo jak se...), že si nejlepší českej básník a budoucí držitel Nobelovy ceny.
Chodim docela často do knihoven i knihkupectví, ale na tvý sbírky sem ještě nenarazil- že bych špatně hledal??
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 19.1.2019 > čtenář> udělám vyjímku-musíš se zeptat toho, kdo to o mě řekl, proč se ptáš mě?!
Asi si pleteš hospodu z knihovnou.
Pak také... rap u mě nenajdeš, už z tvého komentáře je patrno, že jsi mentálně zaostalý, takže poezie ti nic neříká. Pověz mi prosím, kdo je tvůj oblíbený český básník a vyjmenuj 3 nejlepší (pro tebe) básně. AspoŇ 1, která tě uchvátila a nikdy se ti neoposlouchala?!!!
Až to uděláš můžem pokračovat. Avšak ve zcela jiném tónu, protože s hlupáky, závistivci, nepřejícími-já si prostě nemám co říct. Do té míry inteligence jsem jaksi nedorost a myslím, že kdybych byl jednou (jako, že ne) senilní a dementní stařík, tak tě budu převyšovat ve všem!
Takže, chceš-li pokračovat v napadání, už to číst nebudu! a prozradím ti něco, na co bys nikdy ve své zapšklosti nepřišel!
Když to nebudu číst-už ti ani neodpovím!
Jak prosté viď? Ale jen pro chytré... Děkuju, žes potvrdil, že článek výše je přínosný a že jsi ukázal, že má slova jsou navýsost oprávněná.
<reagovat 
 Čtenář - 19.1.2019 > j.f.julian> takže nemáš..., no jo, myslel jsem si to...
<reagovat 
Nadšený čtenář (Občasný) - 18.1.2019 > Tady se ukazuje že i když básník nenapíše báseň ale kritickou esej tak je z toho patrné že ji psal básník budu se k tomu vracet abych pobral všechny ty myšlenky napoprvé mi toho určitě spousta unikla protože je to hotový koncentrát myšlenek a pocitů. Máš pravdu spousta lidí je při čtení poesie ovlivněná nějakou módou a myslí si že dnes už snad ani není možné psát hluboké archaické smutné cituplné nebo snad už ani vázanoveršované verše a přitom ukazují jen svoje ohraničení a jak snadno podlehnou manipulci takzvaného FB básnění to je fakt hrůza kdyby se nařídilo že kalhoty se nosí na hlavě a z nohavic se dělají copy tak to tak tihle moderní básníci budou nosit a budou se vysmívat těm kteří nosí kalhoty klasicky tak jako se teď vysmívají existenciální rýmovníkové poesii a přitom ti kteří nosí kalhoty klasicky by se těm co je mají na hlavách nikdy nevysmívali prostě by je nechali být.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 19.1.2019 > Nadšený čtenář> Díky, někdo tu psal, že je „vejš“ než na Totemu.
Já byl asi na všech litweb, ale nic takového jako ALS (amatérský literární server), který je vejš není!
Většinou si ho založí někdo, kdo chce být obdivován ve svém stylu a umění a když mu tam dáš skutečnou poezii, tak se na tebe ostatní vrhnou a čekají jen na záminku, aby se tě zbavili. Když jim dokonce rozebereš jejich výtvory-protože rap není báseň, tak supí vzteky a ty buď odejdeš a nebo tě prostě zruší. A abych někomu kritizoval díla, kůli tomu tu nejsem, to dělám jen na požádání nebo jako odvetu (což zní jako msta), ale já jsem prostě dobrák, tak i v té reciprocitě jsem velice opatrný a slušný.
Před 20ti lety mi to vadilo, ale přiznejme si, že před 20ti lety jsem byl drzý fracek, který si myslel, že umí psát...
Teď vím, po 5ti zážitcích z klinické smrti, že pokora a vědomí, že víš víc než ostatní, že vidíš dál ti dávají sílu a převahu, kterou žádní trotlové narušit nemohou.
Také vím, že nic neumím, že se pořád učím a přepisuji, a protože jsem důsledný, tak se konce, tedy hromadného vydání knih, asi nikdy nedoberu.
Doteď jsem je rozdával jen příznivcům, kteří o ně stáli-cca 500ks...
Už to nedělám, protože zase opravuji...

Jediný VEJŠ pro spisovatele, básníka, pisálka - je napsání knihy. Pak existuje něco jako vydání-úspěch u čtenářů, kritiky a další kniha.
Já jsem knihy napsal, úspěch ani peníze mě od jisté doby nezajímá (vše už jsem měl a nestálo to zanic), takže se můžeš ptát, co tu vlastně dělám!!!
A já rád odpovím, protože vím, že nejenom tobě...

Já jsem už na odchodu a ALS jsem povinován poděkovat!
Jsem tu i ze zištných důvodů, což je z KRITIKY I+II patrné.
Jsem tu, abych odstranil některé své chyb v psaní, vylepšil své básně.
ANO, 99% komentářů je pro mě nepřínosných. Chvála-ok, potěší, urážky-ok, ukazují na lidskou Malost-jak tam zazní jedna, už to nečtu dál.
ALE!!! Dnes už kritiku přijímám a zkoumám, jestli náhodou nemá dotyčný pravdu. Víc čtenářů víc vidí, zkušenost některých je víc než samostudium.
Řekl bych přímo, že zkušenost dělá řemeslo! A pak trocha talentu, ale hlavně cit, láska k poezii, Velká duše - a to naučit nelze, to ani neopíšeš, ani neukradneš.
<reagovat 
 Nadšený čtenář 2 (Občasný) - 19.1.2019 > j.f.julian> Jak píšeš že už jsi na odchodu tak já samozřejmě respektuji tvoje rozhodnutí odejít ale jestli tě můžu poprosit prosím neodcházej Totem vlastně udržuje naživu hlavně tvoje poesie bez ní tu nebude co číst a já znám několik lidí kteří sem chodí číst právě tebe i když ti k básním nic nepíšou jednoduše proto že k tomu nemají slova. Myslím že tvoje poesie je dnes obzvlášť důležitá protože když čtu některé současné básníky a básnířky připadá mi že všichni se snaží psát moderně metat fóry a používat samá moderní slova jako klávesnice a smrtfouň a všechno jen volnovršovat nebo dokonce dělat básně jen jako rozsekané povídky nebo esemesky jako by to bylo tak jednoduché. Nikdo si nebere příklad z velkých básníků třeba Gellnera a připadá mi že většina ani neumí veršovat rýmy. Olouvám se píšu to rychle a možná se nevyjadřuju úplně korektně správně a těmi uznávanými jazykovědnými aparáty protože ještě chodím do školy a hodně věcí neznám ale snad je mi rozumět.
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 19.1.2019 > jak víš a nebo se dozvíš, Rozhodnutí nakonec není na tobě, respektive, na mně, a všechno bude, tak jak má být! Dnes už to vím jistě. Také platí, že všechno zlé je pro něco dobré (někdy dá fušku na to přijít), také, že teprve čas odhalí jaký člověk byl a jestli po něm něco zbude. Takhle-já myslel, že odcházím z ALS. Život už jsem opustil dávno a skutečně věřím, že jsem byl 5x navrácen, abych dokončil, co jsem zde rozdělal. (říkej mi "PATÉT"). Hrozně rád bych to podrobněji vysvětlil, ale nestačilo mi na to zatím 800 stran z trilogie, tak chápeš... Díky, jsem samozřejmě rád, jestli se mé pokusy někomu líbí, nic veselého, vím, to mi dopřáno není, jenže mě vždycky nadchla díla ponurá attp.
<reagovat 
čtenář Policie - 18.1.2019 > Přečetl jsem začátek: Duše autorů, poetů, jsou citlivé. Řídíš se tím taky, když čteš básně někoho jiného? K jedné básni jsi napsal, kopíruji: "Nezlob se, ale to je sranda? Řekni, že ano, zasmějem se a půjdem vod toho! Protože, jestli myslíš vážně Noc v trojlodním chrámu instinktů, tak já jsem NEJVĚTŠÍ KRETÉN NA SVĚTĚ, a to fakt bolí. Já jsem toho v životě tolik nevypil než ty jsi nacpala blbosti do jediného poutavého verše. Kdybych na to měl, tak jdu chlastat. S TEBOU SAMOZŘEJMĚ, PROTOŽE S TEBOU MUSÍ BEJT FAKT HLÍNA!"
...a to je spíš mírnější případ tvého způsobu "kritiky". Jak tedy taková "kritika" prosím souvisí s vyznáváním myšlenky, že Duše autorů, poetů, jsou citlivé?

Toto je racionální dotaz vznesený bez emocí. Prosím o racionální odpověď (nebo žádnou), prosím neplést sem řeči o závisti, nenávisti, hysterii, hnidopichách a podobně. Děkuji pěkně. Zdraví Policie Tototéma.
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 19.1.2019 > čtenář> Máš štěstí, že mi v přeletu utkvělo nějaké tvé slůvko, jinak už dle nicku bych ani nečetl.
ANO, rád ti odpovím!
Je vidět, že jsi člověk, který mluví, jak se mu to hodí do krámu a nejde k jádru pudla, neobtěžuje se jít po čase, po rovnici křivdy...
Tato má kritika byla tou nejmilejší odpovědí na aroganci, nesnášenlivost, snahu ublížit, dehonestovat, zasměšnit!
Inka se totiž u Anála o to snažila.
A přitom jeho vynikající báseň ani neuměla přečíst. Už vůbec ji nenapadlo hledat chybu u sebe, ale ta arogance, tak na tu jsem cílil!

Ona ta její báseň stála za prd, ale nechtěl jsem být krutý, tak jsem to hodil do fóru, jenže, místo aby se Análovi omluvila, tak, jako ostatně TÉMĚŘ každá žena dostala hysteráček a útočila dál.
Za druhé, co ty víš o tom, co si zde PŘIHLÁŠENÍ píšou ve vzkazech? NIC!

No a konečně...
Kdybys mě znal, něco jsi ode mě četl do hloubky, tak víš, že od jisté doby ZA ZLO PLATÍM STONÁSOBNÝM ZLEM.
Umím to lépe než primitivové. A je to jediný způsob kterému rozumí. Jediný jazyk, který oni znají... ALE OPAKUJI - každý to vidí jak se mu líbí, každý dle své Malé nebo Velké duše.
<reagovat 
 čtenář Tototéma - 20.1.2019 > j.f.julian> Díky za odpověď, ale stejně jsme se mnoho nedozvěděl. Nechci se zajímat o to, co si autoři píšou ve vzkazech, zajímal mě konkrétně soulad nebo nesoulad názoru, že Duše autorů jsou citlivé, spolu s tím, jak necitlivé mohou být tvoje kritiky jiným autorům. Ty se obhajuješ tím, že autorka si začala, pokud ti dobře rozumím. Myšlenkou, že je třeba být ke všem citlivý za všech okolností, se neřídíš. Praktikuješ tedy oblíbenou českou dvojtvářnost, nebo dětskou hru na pískovišti - ve stylu: "Ty Inko jedna, zničila jsi mi bábovičku! Co na tom, že ses jenom špatně koukla a omylem do ní vrazila, nebo jsi ji pohladila a nevěděla, co způsobíš. Já teď všechny tvoje bábovičky rozmetám a budeš mít tolik písku i v očích, žes to ještě neviděla.". - je tvoje taktika. No, mně do toho vlastně nic není. Škoda jen, že aspoň nepíšeš lepší texty - které by tě přesahovaly. Jak je možné chtít psát poezii, pokud tě ovládá pocit, že jsi výjimečný a že kolem tebe primitivové? A existovat s nějakými utkvělými vykonstruovanými představami o ženách? Být úplně zablokovaný vůči komunikaci? Ale pořád zbývá možnost, že to celé jen hraješ, jak tu kdosi podotkl, možná paroduješ určité životní postoje, třeba nesnášenlivé, manipulativní a rychle odsuzující... Ale možná jen chci být optimistický.
<reagovat 
 čtenář Tototéma - 20.1.2019 > čtenář> *překlep v první větě - jsme=jsem. Pardon.
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 20.1.2019 > čtenář> Opět čteš blbě, já nemám čas to každýmu z 1000 mých čtenářů vysvětlovat zvlášť. Prostě hledej, už jsem na všechno vícekrát odpověděl.
O poezii toho moc nevíš, jinak bys neřekl blábol, autora by měl verš přesahovat.
Autora určitě ne, pak max poslední inku, ale tebe přesahují mé básně dozajista!
O mé kritice jsem už také vše prozradil, že jsem jemný, dokud na mě někdo, jako ty, nezačne s hulvátstvím, pak ho smáznu jak psí lejno!
Za další, nejsi přihlášený, takže toto je poslední na co ti odpovím, rád zhodnotím tvé přesahující verše, až se tedy na nějaké vzmůžeš!
A v posledním tvém dotazu sis odpověděl sám-nic ti do toho není, nic nepíšeš!
PS-
což už jsem zde také uvedl vícerokrát.
Každý to vidí dle toho jaký je člověk! Kdo má Malou duši, jako ty, hledá jen chyby a nikdy neocení cizí dílo, kdo má Velkou duši, tak skromně a pokorně píše, neblábolí jako Piráti, učí se!
To ti nejde!
Takže už nepiš, mé podmínky další komunikace znáš.
Můžeš se přidat k dalším trotlům a dokázat mi, jak bych měl psát!

Ne kecama, ale vlastní tvorbou. Určitě mi dej avízo, dáme zadání a každej z nás napíšeme novou báseň. Kůli tomu tu jsem, kdybys aspoň četl, co jsem napsal, tak bys věděl, že chci kritiku konkrétní, věcnou a slušnou, tedy ne kecy - píšeš blbě apod.
To je trapnost a k ničemu mi není.
Tím se jen v mých očích shazuješ, s takovýma bludama to zkoušej na Inku, já už jsem hodně za tím. Mimochodem, to že o mně někdo tvrdí, že píšu excelentně, to je sice hezké a nic s tím nenadělám, ceny nevrátím, ani tu Nobelovu, a kůli tobě, abych ti udělal radost špatně psát nebudu.

Závist ti čouhá z kapes a bída ducha z bot.
Je to smutné, ale ničeho lepšího se ode mě nedočkáš! Dostal jsi šanci obhájit svá slova, jestli ji nevyužiješ jsi za trapáka. papa
<reagovat 
 čtenář Růženka - 20.1.2019 > čtenář> S těma kecama si padej zpátky na FB ! Přestaň hanobit Mistra !!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter