Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nicolas Winton - Síla lidskosti
Autor: jazda (Občasný) - publikováno 17.4.2003 (00:30:55)

Nicolas Winton – Síla lidskosti

Režie: Matej Mináč

ČR/SR 2001

 

V rámci festivalu jeden svět 2003

 

Velice dojemný příběh o ušlechtilém činu mladého Brita Nicolase Wintona, který zachránil na 669 židovských dětí před jistou smrtí režisér poprvé zaznamenal ve svém filmu Všichni moji blízcí.

 

Nebylo to ale naposledy, kdy tohoto muže zaznamenal na filmový pás. Milý úsměv anglického gentlemana se k nám vrací v dokumentu Nicolas Winton – Síla lidskosti. Je to sice příběh nadmíru dojemný, neznamená to ale, že je kýčovitý. Dokonce ani setkání dětí s jejich zachráncem nepůsobí jako laciný kýč, čemuž jsem se sama divila. Dramatičnost dokumentu dodává samozřejmě fakt, že nejde o exotiku, ale o něco „domácího“. To by ovšem bylo na kvalitní dokument zatraceně málo. Proto uvádím další drobnosti, které kvalitě dokumentu rozhodně přidají víc.

 

Dokument jako by byl celý složen z několika částí. Nejsou nijak odděleny. Jen pocit stupňování Vás přivede až na hranici úzkosti a najednou zcela vypne. Nejde o ztrátu tempa, ale prostě o konec jedné kapitoly a začátek nové, která se opět rozjíždí ve vynikajícím tempu.

 

Hudba – většinou prostá hra na klavír – která nás provází celým filmem, dodává neuvěřitelný pocit gradace napětí ikdyž jde o příběh celkem známý.

 

Obrazově je film spojením dobových záběrů a záběrů současných, kde je velmi pěkné sledovat jak se stylizovaný obraz mění v ryze současnou realitu během jediného záběru.

 

Je pravda, že největší práci na dokumentu odvedl samotný příběh, to ale neubírá nic na filmovém mistrovství tvůrců.



Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 22.4.2003 > Koukám, že Tě zaujal stejný dokument, o kterém jsem tu nedávno psala. To mě těší, protože myslím, že je opravdu dobrý (mám ho doma na videu). Možná jsi mohla trochu víc napsat něco o obsahu, ale jako anotace, "lákadlo", určitě dobré.
<reagovat 
Biankka (Občasný) - 28.3.2005 > my sme na tom byli povinně se školou a já sem si řikala že to bude nějaká blbost(jako vždy když něco zařídí škola)ale musim říct že sem byla příjemně překvapená,a že nejeden necitelný puberták uronil slzu a to je fakt co říct
<reagovat 
čtenář Adela Barankova - 30.5.2005 > Dobry den videla jsem dokumend Nicolas Winton Sila lidskosti a moc me zaujal mohli by jste nake ukazky z dokumentu zverejnit ?????? dekuji
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter