Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kegon
Autor: toyenka (Občasný) - publikováno 18.4.2003 (09:07:04)
 

          „Dlouho jsem neměl radost, jako mám teď. Přiznám se, že jsem si podvědomě zařídil tento víkend beze všech povinností. Co říkáte ještě dnes výletu do národního parku Nikko, který sami Japonci nazývají drahokamem přírodní krásy?“

 

          Zářila jsem. Odjížděli jsme během chvíle. Stále jsme si měli co povídat. Jan mi vypravoval o Japonsku, já byla neustále v údivu a občas se zmínila o domově, srovnávala, což v mém společníkovi vyvolávalo občas úsměv a občas údiv. V Nikko jsme navštívili pětiúrovňovou pagodu Toshibu Shrine, mauzoleum prvního šóguna Tokugawy a prohlédly si precizní umění japonských umělců 17. století. Projeli 20 zatáčkami pojmenovanými prvními znaky japonské abecedy. Jan mě učil Japonsky vyslovovat, já měla pocit, že mi jazyk dřevění a ne a ne pochytit správnou intonaci. Oba jsme se smáli mé neobratnosti, mlsali jsme japonské cukrovinky, které se mimochodem vyznačují tím, že se po nich netloustne. Doopravdy, Japonci při jejich výrobě používají mořské řasy a různé mně neznámé přísady, které okolo  známých kalorií jen lehce prošly. Dodnes mám v paměti všechny ty zážitky, jakoby se odehrály včera. Nechápu, jak jsme to všechno mohli stihnout, ale cítila jsem takovou euforii, že nic nebylo nemožné. Nakonec jsme dorazili k vodopádu Kegon, který padá z výše 100 metrů do zelenkavých vod jezera Čúzendži a který je počítán k 3 nejkrásnějším vodopádům na světě.

 

         Zlákalo mě to. To kouzlo padající perlivé vody, její síla,  a průzračná čistota. Stojím úplně nahá pod vodopádem, energie kapek, řítících se na mou hlavu mi proniká celým tělem. Impulsy tříštících se vodní pěny mě předávají umění magie okamžiku. Mám pocit, že toto je prvopočátek života. Natahuji k tobě ruku a lákám tě do vodního labirintu. Pojď, budu ti vyprávět o vůni vodopádu, o jeho hravosti. Vezmu tě za ruku a projedeme spolu tou vodní tříští, stačí jen chtít a podat mi ruku, víš to? Ta padající masa vody a její burácivý řev mě zcela opila svým kouzlem. Vidíš tu mlžnou vodní stěnu, která je všude okolo? Voní po touze a po neznámu. Vodní tříšť. Za chvíli ji prostoupí poslední sluneční paprsek a pomaluje ji duhovou barvou. Paleta neuvěřitelných snových barev v tónech mlžného oparu.

 

          Zabalíme se do té osušky, kterou náhodou objevím ve své cestovní kabele oba a znavení krásou se stulíme dole u paty vodopádu a budeme pronikat příběhem, který vodopád vypráví. Znáš ho? Nebo ještě ne? Příběh vodopádu je nekonečný a neuvěřitelný, dej si pozor, aby tě neobloudil svou výřečností.. Mě se to stalo, vodopád mě ovládl a já jsem nyní jeho součást.

 

          Mé představy se  rozeběhly po úzké cestičce k jezeru Čúzendži a já se jen usmívala. Tys chtěl vědět, na co právě myslím, a já ti začala vyprávět. Najednou jsem ucítila, že mou ruku svírá tvá dlaň. Mým celým tělem stoupala tvá horkost a já věděla, že jsem tě hledala celý svůj dosavadní život. Najednou jsem chápala smysl toho, co včera bylo jen pocitem.  V hlavě se mi rozcinkaly na poplach rolničky zmatku a já věděla, že jsem nikdy v životě neslyšela krásnější zvonění.. Zvonění na poplach..

 

Zašeptal jsi jen: „Ženské srdce je jako hluboká tůň pod vodopádem Kegon, která je plná neuvěřitelných tajemství, víš to zase ty?“

            Ten večer jsem se již v Shinjuku v New city hotel nedívala se smíšenými pocity za odcházejícím mužem. Zcela přirozeně vstoupil do mého pokoje a do mého života. Já se probudila v katedrále snů. Touhou mi narostla křídla a já vzlétla až do síně pocitů  Života. Sladké vábení hvězdné oblohy ve mně rozehrálo smutné nokturno pozvolna odcházející  samoty. Má hvězdná Galaxie je tu ale právě teď. Tančím tou svou Galaxií, střevíčky poseté hvězdným prachem a v očích odlesky vzpomínek,  touhy.. Ovládá mě vůně divokého tymiánu a vzpomínky na zítřek.



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Vymy - 18.4.2003 > ...
Body: 5
<reagovat 
Vivaldina (Občasný) - 18.4.2003 > Jééé, taky bych si hupsla pod vodopád. Stačil by mi nějakej docela maličkej. Ach jo, jdu si dát aspoň sprchu a radši pěkně studenou.
Body: 5
<reagovat 
Gerhard (Občasný) - 18.4.2003 > Čiší z toho cizokrajné kouzlo i jemná mlhovina zvlažující nedočkavě roztouženou duši...pěkné!
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 18.4.2003 > Jo. To se mi líbilo!
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 23.4.2003 > „Dlouho jsem neměl radost, jako mám teď. Přiznám se, že jsem si podvědomě zařídil tento víkend beze všech povinností. Co říkáte ještě dnes výletu do národního parku Nikko, který sami Japonci nazývají drahokamem přírodní krásy?“
nezlob se, ale tohle je šíleně šroubované, myslíš, že tak by to někdo ve skutečnosti opravdu řekl???

"prohlédly si precizní umění", "Japonsky vyslovovat", "energie kapek, řítících se na mou hlavu mi proniká celým tělem", "labirintu", "osušky, kterou náhodou objevím ve své cestovní kabele oba a znavení krásou se stulíme..."
vychytávám hrubečky a čárečky na oplátku ;-)

začátek je velmi strohý, spíš reportáž, hodně čísel... pak se snažíš široce rozepsat své pocity, nic proti tomu, ale stejně bych řekla, že používáš hodně ustálených obratů a klišé...
známkovat nebudu ;o)
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 23.4.2003 > Kelly: Jo, je to ještě před korekcema. Ještě se to bude hodně upravovat a opravovat, nejen gramaticky. Ten text je hodně dlouhý.. tohle je jen úryvek.. Šroubovaný? No, jak se to vezme.. řekněme normální.. v kontextu celku. Tohle je dost vážný text, ta červená knihovna touto částí začíná i končí. Tak jako v životě, chvíli se směješ, ale většinu času máš starosti.  Když jsi někde na výletě, kdes nikdy nebyla, nezajímá tě jen večeře (tu ostatně mohu dodat taky), ale i něco dalšího.. Proto ta popisnost. Víc chybiček tam nebylo? Kdybys mi chtěla dělat vychytávky, klidně pošlu další stránky.. není na to kdy.... :-))
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 23.4.2003 >

Kelly: Ještě maličkost. Představ si Kelly, že někteří lidé takto mluví, divný, co? Ale je to tak.. Klišé? Ustálené výrazy? Hm, myslíš, že mám v úmyslu vydat nový slovník obratů a spojení? Jen chci vyprávět příběh.. Ten příběh má místy různou dynamiku, něco je dost šedé, něco zelené, modrobílé a jindy třeba velice barevná. Příběh jako celek má dost složitou kompozici, kterou nepoznáš z úryvku.. Střídá se to. Napadlo tě, že tenhle kousek je právě zelenkavý?  To je všechno.. Jinak je to věc názoru, subjektivního pohledu..


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 23.4.2003 > ...a nestálo by za to udělat alespoň korekce toho, co sem dáváš? ;-)
Trvám si na tom, že přímá řeč zní šroubovaně, kontext nekontext.
Neposuzuju vážnost textu, červená knihovna co do obsahu mi nijak nevadí, i popisnost v tomto případě chápu a neprotestuju proti ní jako takové. Měla jsem na mysli jazykové prostředky, přirovnání, metafory, slovní obraty... I příběh se dá vyprávět různými způsoby, a právě jazyk může dynamice výrazně napomáhat.
Myslíš si, že tenhle kousek bude zelenkavý, když napíšeš, že "jsme dorazili k vodopádu Kegon, který padá z výše 100 metrů do zelenkavých vod jezera Čúzendži a který je počítán k 3 nejkrásnějším vodopádům na světě"? Sice jsi v textu použila právě tohle přídavné jméno, ale pasáž o jezeře na mě působí - hm, asi modře - protože jsou to moje asociace vyvolané tvým textem. Zelenou necítím, pocit zelené jsi ve mně zkrátka nevyvolala... To je právě ten subjektivní pohled... ;o))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter