Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zeanddr.ichovy  ..Dobroty až za ušima): Čočkovo -batátová polévka z kolekce Zeanddr.ichovy  ..Dobroty „až za ušima\"
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 22.10.2020 (00:16:45)

hrub.koncept ( Zeanddr.ichovy  ..Dobroty až za ušima):

Čočkovo -batátová polévka

Čočku rád vařívám nejen proto, že je ..rychlá (třeba /oproti fazolím*),…, ale i protože ..výjimečně rád ji jím

Uvařím


Vařívám -dle okolností, počtu lidí, či velikosti hrnce -cca 0,5 kg (vařit méně než 0,5 kg, jako ..z nebes „bankéři“, připadá mi neekonomické ( a zásady ..šetrné/ mám i po mamince :) ) ), nebo i více ..čočky

Přísady do polévek mých běžné běžné, používan.ých téměř dennodenně (nějaký ten ..celer, …, mrkev, cibulku, td.) sem přidávám jen omezeně (to bych ..hezký trouba byl, abych (pro mne) ..příjemnou chuť čočky ..silně přerazil !)

…, a přísady do polévek mých běžné běžné, použív. téměř dennodenně -

Do čočkové polévky neopomenu hojně přidat potom majoránku (dilema, zda přidat ji na počátku, či ..až ke konci, pokud vůn.i její tam ..značně cítit chci, řešívám ..klidně tak, že přidám ji tam i ..nadvakrát), …, a kdyby vonělo to přeci málo, i drobně přidám třeba další vonné věci ( tzv. „špécie“ ) -třeba petrželku sušenou, …, nebo oregáno (( ...)).

Hřebem krmi zde stává se batát (tzv. „sladká brambora“ -ta sice v ..svůj původ někde v ..Karibiku má, tento ale ..výživově veliký dar z nebes /používat i u ..nás můžeme snad / my ..hojněji ..zde dnes

dá se klidně s čočku vařit, …,

Někdo namítnout může, v dobré víře -pokud ten ..batát tam nevaříš, proč ..syrový si ho nepřidáš/ rovnou do talíře?
Já říkám: ano, jistě, pokud to tak máš, že ..před každou porci si ho nastrouháš (…) ovšem měl-li by v nastrouhané formě na misce někde vadnout, je, podle mne, lepší rovnou ho .. z desky do hrnce shrábnout (( , ..., než nechat ho stát ..někde ..out (?) )).

při polévkách a omáčkách, celkem plynně, můžeme (dle chuti, a potřeby) přidat ..ostřejší příchuť do kuchyně – např., mé ..oblíbené (mleté i nemleté) chilli (co ..aktivuje i obnovuje ..buněk našich síly), …, , a -aby se mi ..jazyk ..nesmek -samozřejmě,…, i ..klasický český česnek (( ...))

Čistý čas práce: do 30 minut

celková doba přípravy – méně než hodina (dle toho, zda ..naše polévka více či méně ..jin či jang efekt míti má (jin spíše chladí -vaříme tedy prudce, ale krátce ), …, u „jangu“ to může být i ta hodina (při způsobu přípravy opačném -tedy při pomalém varu ( – výhodně zvláště v zimě pak) naše tělo více zahřívá) )

pohodlně


Tip, dodatek: ..kdo ..zrovna ..dvakrát nemusí ..husté polévky (já naopak jinou, než ..řádně hustou, považuji za ..nedobrý vtip :) ), …, může z polévky )..pro něj ..tam přebytečnou) čočku (sítem, td.) vyndat, …, a ..nechat (třeba) na salát (který já / zase naopak z čočky /nemám zrovna rád)



( …).
Ohledně kyselých že příchutí (okurky sterilizované, …, ..kyselá cibulka td.) řeknu tolik: kyselá chuť mi ..všeobecně nějak moc neladí,…, ale v běžné míře mi v jídle nevadí

v případě ..touhy po ..kyselé chuti ovšem na ..hlas našeho těla (na rozdíl třeba od „sladkosti“) dáti můžeme ..rozhodně že dosti!



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter