Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Svadobné holubičky z kolekce Človek a jeho klietky
Autor: žaža (Občasný) - vloženo 1.12.2020

Svadobné holubičky...





Smrť je biela ako sneh a postihne každého.

Rozbité kúsky z iného času, miesta
či
dobre známa vôňa môže nečakane vyvolať nevoľnosť.
Žalúdok sa zvíja v kŕčoch, napne sa...
###
Všade okolo mňa je ryža, kam len dovidim.
Čupí a presýpa sa
Kráčam opatrne aby som to celé nepošpinila.

Keď človek pozorne hľadí zbadá prsty,
vytŕčajúce z ryžoveho nánosu.
Sú biele
biele ako ryža
biele ako smrť.

Chytím ruku a potiahnem.
Vynorí sa telo s prázdnymi očami a ústami dokorán:" Vytvárať život pre to, čo je mrtve je zbytočné..."



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 2.12.2020 > Dekadent kousek (obrážející snad věrně „stav" duše?); -kdepak je stará dobrá Žaža
<reagovat 
PRASAČKA (Občasný) - 2.12.2020 > a kde je šestiblok??
<reagovat 
Čtenář - 2.12.2020 > Tohleto se nehodí číst -co je s Tebou, Žažo?
<reagovat 
F.N. (Občasný) - 3.12.2020 >
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 3.12.2020 > Vánoční časy už oddělaly nejednoho. Tohle opravdu nevypadá dobře.
<reagovat 
žaža (Občasný) - 4.12.2020 > Mohol by mi niekto z redakcie vysvetlit o čo tu vlastne ide? Alebo sa už naozaj nebude dať na toteme publikovať?
<reagovat 
 Čtenář - 4.12.2020 > žaža> Jaksi nejsem z redakce, ale pokud sis kočičko nevšimla, co se tady děje poslední tři roky DEN CO DEN, nevyjasní ti to ani glejt se státním znakem.
<reagovat 
Místyflus (Občasný) - 5.12.2020 > esli je žaža pravá, tak nám ukáže svoju fotečku a nebude se bát, ako by sa byla bohuna...
ďakujem pravá žaža
<reagovat 
chinaski (Občasný) - 4.12.2020 > nadherna basen. akurat som dopozeral film "vyssi princip"...a pocity z toho filmu a tejto basni su rovnake...smutok, strach, neistota, uzkost...pocity take ludske v extremne kritickom okamihu...ak by bol poeta nieco ako reziser basne, tak mozem povedat, ze tuto basen si zrezirovala na jednotku...
Doporučil 
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 4.12.2020 > j.f.julian> Čo si to dovoľuješ!! Naozaj nechapem čo si vlastne kompenzujes na toteme...uražkami.
<reagovat 
 čtenář dědek julian - 5.12.2020 > j.f.julian> Juliáne, ty seš takovej vůl a senilní dědek, že to snad ani neni možný...
<reagovat 
 Čtenář - 5.12.2020 > čtenář> to nám píše stará kurva po přechodu? aha💀smrt je mladší než ty👺
<reagovat 
ZDŠ Litovel 9A (Občasný) - 5.12.2020 > https://youtu.be/6SlOOI5bUX0?list=WL
<reagovat 
Klerik z atmosfery (Občasný) - 6.12.2020 > Bol preňho záhadou, ktorú nevedel rozlúštiť. Mal tvár askétu, ale aj napriek úbohému chradnutiu bol zmyselný poživačník. Smrti sa nebál, bol zatrpknutý a cynický voči všetkým činom živých, a hoci umieral, ľúbil život do posledného atómu. Poháňalo ho šialenstvo žiť, žiť vzrušujúci život ,,vyhĺbiť si svoje miestečko v kozmickom prachu,z ktorého som povstal,, ako sa raz vyjadril. Pohrával sa s drogami a podnikal všetko možné, aby našiel nové vzrušujúce zážitky, nové hlboké dojmy. Ako povedal, vydržal raz celé tri dni bez vody, a podrobil sa tomu dobrovoľne, aby mohol potom vychutnať rozkoš z ukájania smädu. Nikdy sa nedozvedel nič o jeho pôvode a zamestnaní. Bol to človek bez minulosti, ktorého budúcnosťou bol rozkopaný hrob a prítomnosťou - trpká horúčka žitia.
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 7.12.2020 > Básne majú byť pozitívne, o láske, prinášajúce životnosť. Táto báseň nie je taká, cítiť z nej depresiu. Skladba básne je zhluk náhodných myšlienok, pričom dominantná téma je túžba po smrti a uplakanosť. Subjektívne pokladám takéto básne za samoľúbe s túžbou uzurpovať si pozornosť.
Ku autorke: Po vzhliadnutí fotky nedokážem pochopiť ako sa môže nachádzať toľká depresia v tele s takými peknými nohami. Takže milá autorka, máš viacero možností. Jednou je vyplakávať a presrať si tým život tak, že na staré kolená budeš ľutovať toho. Stane sa z teba frigidná stará korčuľa so zadkom ako má slonica. Druhou možnosťou je vystúpiť zo svojej komfortnej zóny, prestať sa hrať na namyslenú samoľúbu slečinku a začať si užívať život, sexovať, oddať sa vášni.
<reagovat 
čtenář Rado - 5.12.2020 > chinaski si jeden zmala co basen pochopil. vystihol si to presne. pise to zaza pan fulian. nie je tu nic co by nezverejnila sama. to, ze nechapete preco je len vasa obmedzenost. pozerajte sa na dielo ako celok a nie na autora...
<reagovat 
 Čtenář - 7.12.2020 > čtenář> Autorka sa správa detinsky a celá báseň je o získavaní pozornosti. Dielo ako celok je nič moc, naproti tomu autorka má fešné nohy.
<reagovat 
čtenář RADO - 8.12.2020 > Milý Čtenář, a presne o tom je ta obmedzenosť. Zbadáte pekné nohy a nenapadne Vás, že existuje choroba, ktorá si vek nevyberá. Vola sa zhubná Rakovina. Našťastie je Žaža už vyliečená. Ale snáď chápete, že dotyk smrti je pri tejto chorobe veľmi blízky. A o tieto pocity sa chcela s Vami podeliť. Ale zo zvyškom súhlasím. Mala by vystúpiť z komfortnej zóny a užívať si život. A konečne ste sa vyjadrili k dielu. O tomto by Totem mal byť, riešiť dielo a nie autora a vlastne ega. Pochváliť, poradiť, skritizovať. A pokiaľ autor kritiku neprijme, tak to je zase jeho obmedzenosť.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter