Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Podzimní marnůstky
Autor: Jana N. (Občasný) - publikováno 25.9.2000 (20:31:03), v časopise 26.9.2000
Nesmělý zpěv ptáků a hukot tramvají, které se zřejmě snaží dojet na konec těch nekonečných kolejí. Jen vítr tiše šeptá cosi o bouřce a obloha mění barvu na ocelově šedou.
Moucha mi přistane na nose, zjevně, aby si odpočinula, ony i mouchy jsou někdy unavené... snad, možná si jen otírá své špinavé nožky.
První kapky jsou velké a teplé- přepadávají město jako kobylky, co přistanou na úrodě a nepustí, dokud nedožerou poslední zbyteček...
Objevují se první deštníky-skvrny na pokožce velkoměsta.
A pomalu začíná šum , příjemný, tichý, a přesto zčásti absorbující všechen ten tepající a hlasitý život města.
I líbající se milenci na rohu už ztrácí svůj půvab, který měli v květnu.
Je podzim - čas, kdy se Romeo a Julie mění v šedivé manžele a nastává tvrdá realita splihlých mastných vlasů a trudovitosti.
Nastává opět ten barevně triufující podzim... pomyslím si.
Stojím na zastávce, počítám minuty, které zbývají do příjezdu mé tramvaje a zapínám walkman, aby Bach pozlatil můj podzimní svět se všemi jeho malými, docela malinkými marnůstkami...


Poznámky k tomuto příspěvku
Majka (Občasný) - 26.9.2000 > Příjemné počteníčko.Moc hezky napsané
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 26.9.2000 > Souhlasím s Majkou, krásně básnicky zpracované.
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 26.9.2000 > Poezie v próze. Moc se mi to líbilo. To tady ještě nebylo. Male zastaveni v meste, kde konci leto. Obsah silne prebiji veskere nedostatky formalni.
Body: 3
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 29.9.2000 > Tahle je taky moc pěkná. Přečet sem Jano všecky tvoje povídky a tak ňák mě hodně oslovily. A hlavně ve mě vyvolali takovej i když smutnej, tak hezkej pocit ... a to se tady v práci nestává tak často :)
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 30.11.2000 > obsah by nemel prebijet formalni nedostatky.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter