Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky 1. díl románu - pokr. z kolekce Román na dobu/ne/určitou
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 22.7.2023 (07:19:21)
další>
U Karlova mostu jsme zahlédli dvě dívky, lehce jsem zamával, jedna odpověděla hrou prstů pravé ruky. Fascinovaně jsem hleděl na krásné pohyby něžných prstíků. Náhle byla ruka tajemnou silou sevřena v pěst, poté otevřena, toto se opakovalo několikrát, prsty vystřelily velkou rychlostí vpřed, jeden vytvořil fakáče, druhá ruka se přidala, po ní přiskočily na pomoc prsty druhé dívky, fascinovaně, ale jinak, jsem hleděl na spolupráci. Daly se do pohybu opačným směrem, vtom náhle jedna zakopla, strhla s sebou druhou a my jsme sledovali válející se změť něčeho.
Zato my jsme nastoupili směr na lepší stranu, já do dětství – s Pavlem i bez Pavla. Pásek se zpomaluje, některé postavy zůstávají na stejném místě, třesou se mým cloumáním celuloidového pásku, já jej konečně spouštím a otevírám oči. Pomalu se otáčím, zjevuje se miniveduta Prahy, dnes máme štěstí, je v symbióze s oblohou, výseky se znásobují, teď si střihnu třeba…Hrad, uličku s mnoha lidmi, náhle proti mně kráčí dvoumetrová, vyzáblá postava s kulichem jásavých vzorů a plackou Mír sobě, úzkých rtů, oči vykřikují skrz víčka lásku, balónek připevněný k opasku nadnáší postavu, která náhle z rozmaru udělá vrtnou sondu do středu města, naruší městskou kanalizaci a voda ozáří celou Prahu. Postava bere chuchvalce lidí pod svou ochranu a já sleduji z dálky Vltavu, jak se mění v potok složený z těl tvořících stotunovou masu, očí vyvolávajících z jednoho konce světa ke druhému smyslnost, myšlenek roztřesených existenční nejistotou, strakatých v koberci nálad, zabalených do staniolu čekání, jak se mění v květináč svržený před chvílí z okna v prvním patře, Vltava je dvojice lezoucí po provazu do desátého patra za zpěvu intimních písní, přivydělávající si rozvážením ranního nákladu mléka pomocí staletého bernardýna.
Spatřím plácek, který na mě čeká věky, lidé si lezou s úsměvem po zádech, snaží se vychválit jeden druhého, snaží se dostat k prvnímu paprsku slunce, ze všech stran na ně číhají směry jejich chování, pospojují sebe pohledy na dálku i na blízko, někteří dopadají zpět na dlažbu, zavěšují navzájem na krk cedulky s písmeny, některá písmena svou vahou klesají k zemi, oni je sbírají a zasunují do řitního otvoru. Po chvíli prosí o svěrací kazajku s náramky, zvláště na duši. Kdosi zacloumá rezatou mříží, pustí všechny ven, nejprve ženu, jež stojí zahalena do černého závoje se zlatou stuhou.


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 8.8.2023 >

Hm, máš zajímavé zážitky zjevně - bylo by to zajímavé vizuálně asi (třeba ta hra dívek :) )



Doporučil 
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 8.8.2023 > Vizuální stránka stojí za zamyšlení. Je zde taky náznak ke 2.dílu, viz druhý odstavec. Děkuji a zdravím. Franta.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
2 3 4 5 7 8 9 10 11 12 (13) 14 15 16 17
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter