Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Osud
Autor: Lian (Občasný) - publikováno 2.10.2000 (11:30:00), v časopise 4.10.2000
Osud

Bolelo to. Šílená bolest se jí zarývala až do morku kostí. Přesto nechtěla křičet. Z očí se jí řinuly slzy štěstí. Teprve teď pochopila celý svůj život. I svou smrt, která byla blízko. Viděla tisíce let zpět, viděla celé věky. Minulost, budoucnost, přítomnost, to vše bylo nyní, vše splynulo. Nebylo rozdílu. Nezáleželo na ničem. Dívala se na něj a byla šťastná. On žije. On musí žít. Je ráda, že to udělala. I v jeho tváři se zračilo pochopení všeho, pochopení celé té mozaiky, ze které se skládá koloběh jejich životů. Věděli o sobě vše. I to nejhorší. A přesto nebo právě proto se milovali. Co na tom, že se poznali před 10 minutami. Věděli. Milovali. Na ostatním nezáleželo. Vždyť čas je relativní pojem. Stejně se znají už tisíce let. Dlouho se hledali.
Teď se bludný kruh všech jejich životů konečně uzavřel. A oba to věděli.

Nejdřív jí bylo líto, že ho tu nechává, ale v jeho očích se zrcadlila věčnost.
Společná věčnost. Na tu se vyplatí počkat. Věděla, že za ní přijde. Že se brzo zase uvidí. Věděla také, že před několika tisíci lety to bylo obráceně. Tenkrát však ještě nechápala proč. Proč skočil aby chránil její tělo svým. Proč jí umíral v náručí, probodnutý kopím. Teď vše pochopila. Dnes vše zlé skončilo. Účty jsou splaceny. Držela si rukou břicho, ale krvavá kaluž se přesto zvětšovala. Pod smutkem v jeho očích viděla věčnou lásku a vědomí brzkého konce. Nebo začátku? Na tom nezáleželo.

Díval se na ni, jako ještě nikdy na žádnou ženu. Ach ano. Jen jednou, ale to už je strašně dávno. I tenkrát byla neskutečně krásná. Díval se, jak v jejích očích pomalu vyhasíná plamen života. Nechtěl ji ztratit. Nechat odejít. Chtěl jít s ní, ale věděl, že to ještě nejde. Má tu ještě jeden úkol, ale pak už budou navždy spolu. Co je pár let proti věčnosti. Toto vědomí ho uklidňovalo.
Najednou si uvědomil, že se již dívá do mrtvých očí. Pomalu je zatlačil a políbil jí na ústa. První poslední polibek. I ve smrti to byla nejkrásnější žena, jakou kdy spatřil. Byl šťastný. Jen jediná slza ukápla na její tvář.


Poznámky k tomuto příspěvku
Rony Rubinek (Občasný) - 10.2.2005 > Až z toho mrazí. Já bych teda takhle umřít nechtěla. Doufám, že se mi zatemní mozek a budu křepčič jako roztomilá babča po domově důchodců a plácat doktory po zadku. Jsi dobrá!
Body: 5
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 4.10.2000 > no ... je to nářez ... fakt ... ale ... vždyť se můžete vidět v tom dalším životě, ne?
Body: 5
<reagovat 
Killersx (Občasný) - 4.10.2000 > Je to moc Pekne Lian. City, co se promenily ve slova, aby nechaly pamatku po osudech lidi, kteri ac chtely byt stastni, nebylo jim dano poznat pravou chut zivota. Mozna to tak melo byt, mozna ne, mozna se jen narodili ve spatnou dobu. Kdo vi, co nas ceka, co s nami osud zamysli, pokud vubec. Opravdu pekne, moc se mi to libi.
Body: 5
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 4.10.2000 > Velice dojemné a hezké. I se mnou, přes mou značnou zkostnatělost citovosti (viz. má ikona), to zacloumalo... Možná bych si dovolil malou kritiku - asi by si tento text zasloužil být součástí nějakého většího celku - např. nějaké fantastické povídky.
Body: 5
<reagovat 
cirrat (Občasný) - 5.10.2000 > ehm..., no, ostatní to řekli vlastně za mě. Připomělo mi to dvojici z legend, která se objevuje v knize Kolo času od R. Jordana - on a ona se potkávají v různých životech... A o to víc se mi to líbí....
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 6.10.2000 > Psát o smrti je zatraceně těžká věc. Sám jsem to neprožil v takové situaci jak píšeš. Těžko se mi reaguje. Bijí se ve mně pocity, že to tak mohlo být a taky ne. Nemyslím tím děj. Popsat podstatu smrti a konkrétní prožitek je opravdu těžké. A po té stránce mě to nepřesvědčilo. To není kritika, ale spíš pocit. Ale povídka není špatná.
Body: 5
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 21.11.2000 > Smrt mě moc zajímá. Co tedy dodat k Tvému příspěvku.......... Dobrý.
Body: 5
<reagovat 
Herwis (Občasný) - 4.12.2000 > To bylo opravdu krásný a smutný....
Body: 5
<reagovat 
jessica (Občasný) - 30.3.2001 > S tímhle pocitem umřít, by vůbec nebylo špatný.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter