Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Milovat a žít
Autor: Black (Občasný) - publikováno 2.10.2000 (20:58:06), v časopise 5.10.2000
ŽÍT A MILOVAT

Několikrát diskutované téma láska, se kterým se setkali snad všichni, je stále námětem k povídkám, románům, básní,… vždyť kolik básníků se proslavilo právě svými milostnými básnickými sbírkami? Jako příklad bych uvedla Karla Hynka Máchu.
Každý bere lásku jinak. Někdo jako nečekané štěstí, někdo se jí bojí, někdo ji bere na lehkou váhu, jiný s ní obchoduje. Pro někoho znamená slovo milovat něco úžasného, něco, co se nestává každý den. Někdo to ještě nikdy nepoznal. Na někoho to čeká, jiný se tímto slovem opájí. Ale dá se spokojeně žít i bez toho, aniž bychom milovali?
Život je nesmírně složitá věcička. Chvíli se stahují mračna, jindy svítí slunce nad našimi hlavami. Bez lásky se dá žít, neumřeme. Někdy nám ale nesmírně chybí ten pocit, potřeba lásky. Znáte to (ne)příjemné sevření žaludku, jakmile spatříte milovanou osobu? Možná jen proto je lepší milovat a žít, než nemilovat a sice také žít, ale stereotypně.
S láskou přichází štěstí, nenadálý nával nerozpoznatelných citů, kterým všichni říkají souhrnně láska.
Pokud milujete a jste šťastni, víte, že žijete. Když žijete, pak i ta složitá věc jménem život je snazší, hezčí. Alespoň pro tyhlety okamžiky je potřeba žít.
Milujete? Tak milujete a nenechejte si lásku vzít nikým. Milovat je to nejkrásnější, co nás v životě čeká. Proč? Protože je to na dlouho. Není jen pár okamžiků, pár dní,… vždyť přece nezapomenete na ty krásné chvilky, to sladké a nádherné, co jste prožili.
Láska je o štěstí, zklamání, utrpení, tajuplných gest, nenápadných doteků, letmých pohledů. A tohle všechno by se dalo shrnout do věty: Vy milujete a milovat budete – láska čeká na každého z nás.
I když to tak mnohdy nevypadá, někde v tmavém koutku na nás čeká človíček, který nás bude mít rád, který nám dá ten pocit bezpečí, pocítíte lásku, budete milovat. Věřte tomu a neztrácejte naději. I když je všechno na tomhle světě zmatené, přehnaně zrychlené, nespravedlivé, láska skutečně prožitá se nedá zaplatit. Je tady, mezi námi, stačí jen zavřít oči a nechat se vést.…….právě tam se skrývá tajemný koutek, pod kterým je človíček, který…..vždyť víte.
:o)


Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 5.10.2000 > Moc hezký. Ale zapomnělas na případy těch, kdož lásku našli, tu pravou, a ztratili. Nevím kdo, ale někdo někdy řekl: lepší lásku nepoznat, než beznadějně milovat. Neplatí to vždy, ale jsou případy............... Vzpomínky jsou fajn, ale celý život se z nich žít nedá.
Body: 5
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 5.10.2000 > Podle mne je láska nemoc, z které se dříve nebo později musíme vyléčit. Ale nikomu svůj názor samozřejmě nevnucuji.
<reagovat 
Čtenář - 6.10.2000 > lásku jsem objevila, ponořila se do ní a dokázala skrz ní vnímat a jednat. člověk si to pamatuje, má ten pohled na věci, lidi, svět určitým způsobem obměněný, ale je fakt že ty vzpomínky spíš tlumí než aktivují člověka. K celistvému prožitku dané situace ti ten druhý prostě chybí a vzpomínky jsou tak nějak na nic i když ti je nikdo nevezme...

<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 6.10.2000 > Láska přichází nezvaná a přece ji všichni potřebujeme. Bez ní by člověk nepoznal vůni života. Že láska je všelijaká? Povznáší a je krutá. Ano je. Právě proto, že je to láska. A přichází po celý život. Nikdo se z ní nevyléčí. Věčně pozdvihovaná a věčně zatracovaná. Tvoje úvaha se mi líbila. Díky.
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 12.11.2000 > Do hloubky se zamyslis nad tematem vecne inspirace, o kterym mnozi pisi ...vzdyt take proto tu clovek je, aby se nad timto tematem zamyslel:)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter