Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Borůvka a měsíc
Autor: Black (Občasný) - publikováno 2.10.2000 (21:03:46), v časopise 6.10.2000
V lese, jak každý ví, rostou borůvky. Jednou jsem však šla lesem v noci a zaslechla sténání. To borůvka plakala nad ztrátou měsíce.
Každou noc si s ní povídal a i když ona věděla, že oni dva nebudou nikdy spolu, dopřávala si alespoň to potěšení ho vidět. Jednou však měl jet pryč – na Velkém vozu na druhou polovinu planety. Bála se, že ho už nikdy neuvidí. Bála se, že na ni a na všechno, co spolu prožili, zapomene.
Uplynulo mnoho dní, týdnů a měsíců a ona se pomalu smířila s tím, že už ho nikdy neuvidí. Přesto si ve skrytu své duše přála, aby se objevil.
Přišlo opět jaro a ona měla opět nové krásné listy a plody. Náhle ji v noci něco probudilo. Byl to měsíc. Jen tak se na ni díval. Ale už si s ní nepovídal. Nevěnoval jí ani jeden pohled. Nebyl to už ten měsíc, kterého znala. Asi ho ta druhá polovina země poznamenala, řekla si. Možné to je. Ale měla to, co si přála. Znovu ho viděla.
Byl však jiný. Nebyl to už ten milý měsíc, ten, kterého tak tajně milovala. On to nejspíš věděl, ale nikdy nic neřekl. Jen jí věnoval své úsměvy, něžné pohledy – byly to pro ni ty nejhezčí chvíle. Teď je zpět a ona nemůže uvěřit v takovou proměnu. Milovala ho víc než život a on ji teď takto podrazil.
A proto vás prosím, vemte si z měsíce příklad. Nikdy nedávejte naději někomu, komu VY ji nedáváte. Měsíc celou dobu miloval Slunce. Borůvka to tušila, ale měla naději. Kdyby jí měsíc řekl, že miluje někoho jiného, že jsou nejlepší přátelé, že ona je nejlepší borůvka, jakou kdy potkal, bylo by vše jinak. Borůvka by nežila v naději na lásku. Chvíli by ji to sice bolelo, ale oni by zůstali přáteli na celý život.
A teď, když se měsíc tak změnil, nejsou nic. Jsou jen Měsíc a Borůvka. A borůvka trpí.
Pomozte alespoň nějaké té ´borůvce´, o které víte, že je na tom podobně, jako tahle Borůvka. Učiníte to, na co jiní nemají odvahu.


Poznámky k tomuto příspěvku
Jan Angelos () - 6.10.2000 > Co říct víc?
"Jsi zodpovědný za svou růži." - A. de Saint-Exupéry
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 6.10.2000 > Moc moc pěkné.Ze života,ale moc krásně poeticky napsané.
<reagovat 
Majka (Občasný) - 6.10.2000 > je,nezapsalo se mi jmeno. Tak jeste smajlika
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 6.10.2000 > Příběh laděný panem Exupérym. Nicméně příliš romanticky pojato. V životě se brzy zapomíná na ideály, které jsou v povídce uvedeny. Udržet si lásku nelze, protože láska nemá věčné trvání. Udržet si přátelství je ještě horší, protože to znamená dávat a nic nechtít a ještě to musí fungovat oboustranně. A tak tato povídka zůstává jen pohádkou. Poeticky napsanou, ale pohádkou o počátcích lásky a přátelství.
Body: 3
<reagovat 
duha () - 6.10.2000 > to Hackman
Myslím, že si nelze udržet zamilovanost do jedné osoby po celý život. Ty emoce, to vzplanutí!... prostě přejde ať chci nebo nechci.
Láska, myslím, se po celý život udržet dá. Pokud jejím základem je respekt a úcta k tomu druhému. Pokud vím, že ty pocity že jsme spolu, že je to super, že to je ta pravá atd. občas zčásti nebo i úplně zmizí. Pokud jsem ochoten i bez nich chovat se k partnerovi vlídně a s úctou. Ty krásné pocity se pak zas většinou vrátí, což je fakt velká radost. A tak to ve vlnách jde dál a dál...
<reagovat 
cirrat (Občasný) - 6.10.2000 > k dílku: tohle mi příjde jako klasická bajka, jen ne tolik humorná. Je to hodně dobrý...
K Duze: já se už tři roky vezu na vzestupný vlně (nebo možná padám do díry, která ale nemá dno). je to úchvatnej pocit, vědět, že něco, co je teď bude pořád lepší a lepší....
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 7.10.2000 > Také si myslím,že zamilovanost -ta přejde.Pak se změni v lásku nebo v nic.A láska ,když se na ní "pracuje" je třeba i věčná.
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 7.10.2000 > Jsou dva pohledy na slovo láska. Ten první je láska spalující, nehledající chyby, žijící v ideálu. Ta skutečně skončí. Ten druhý pohled je o lásce zralé, která má spíš blíž přátelství. Ale nazvat to přátelstvím také nelze. A tak můžeme vymýšlet slova, která to přesně vystihnou. Já takové slovo jediné neznám. Ale můžu o tom napsat román. V tom je ten problém.
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 20.10.2000 > Moc pekne zamysleni, napadlo mne tu jedno prislovi ... Odlouceni na lasku je jako vitr na ohen. Silnou rozdmycha, slabou uhasi. Pro tu boruvku to bylo vsak rekl bych jednodussi, preci jen, vsechny okolni veci ji mesic pripominaly, mohla na nej tedy ustavicne myslet. Ten mesic byl v cizim prostredi, kde se rychleji zapomina. Jo, joj, zivot je slozitej :)
Body: 5
<reagovat 
Vea (Občasný) - 18.1.2001 > Souhlasím s Duhou. Povídka je krásná, pochopila sem (odvážím se říci, že přesně), co zamýšlela, neb sem před několika lety prožila něco podobného - tedy to, že někdo mi dal naději - kterou sice nijak nepotvrdil, ale ani nevyvratil, jen řekl "zatím kamarádi" a pro to zatím sem jak hloupá ještě rok po něm toužila doufala... no, teď už sem, díky Bohu, chytřejší a už bych tu samou chybu nikdy neudělala...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter