Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zloděj Tvého těla
Autor: mperdik (Občasný) - publikováno 23.5.2003 (00:46:57)

 ZRCADLO S JIDÁŠEM

           (zloděj tvého těla)

 

 

 

Zatoužil krást jsem, když viděl jsem tě poprvé

Uvěřil v zločin bez odplaty.

To pro ty modré studny, pro maliny nachové,

Jidáši věřím, že tě neuplatí.

 

Povstalas z šedi městských periferií.

Uzavřel jsem účet, co šel do debetu.

Dvanáctá bankovka série,

Dvanáctá šíje topoří se z hřbetu.

 

Hned jsem věděl, že meč do pochvy zapadl.

Že Kaifáš přijde o své ucho ostřím.

Proč pod trůnem bývá propadlo?

Proč zhnisají rány od ostružin?

 

Přikován ke tvým stehnům mladičkým.

Tetován údělem Burlaků.

Vlečeš mne k jiným břehům Matičky.

Atlantis hoří v oblakou.

 

Zatoužil jsem krást, když viděl jsem tě poprvé.

Když oči svlékaly tě neurvale.

Viděl jsem maliny vzedmuté.

A Petra - bránu zavíraje.

 

Ta šíje nedobytná, co pod rty se teď sklání.

Bouře v úkosu, pach dvou zpocených těl.

Čas výhry a tiket je nepodaný

Čas sklízet a my nezačali sít.

 

Trhal bych šat a hebký samet líbal.

Pod prsty sochaře hnětl pahorky až k údolí.

Vrznutí vrat, to anděl co mne neuhlídal,

šeptá: „hlupák, kdo věčnosti se nebojí“.

 

Všechno či nic, vabank- znamení gamblera z herny Svět.

Tlačítka pulsují, derou se z korzetu.

Vodotrysk pramene, co nejde vzíti zpět.

Uvíznuv ve studni, uvíznuv v závěru.

 

Zatoužil krást jsem, když viděl jsem tě poprvé.

Uvěřil v zločin, že nebolí….

To pro ty modré studny, pro maliny nachové.

Spatřil jsem Jidáše bez měšce, ve svém zrcadle, umírat  na poli.



Poznámky k tomuto příspěvku
Percy (Občasný) - 23.5.2003 > Tak to je nádherné:)
Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 23.5.2003 >

Nádherné???

To snad někdo nemyslí vážně.


<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 23.5.2003 > Filip Sklenář> Po přečtení tvých příspěvků ani nedoufám Filipe, že bys báseň mohl pochopit..... Ale nebudu nad Tebou lámat hůl....

<reagovat 
čtenář jarmila Svobodová - 23.5.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 23.5.2003 > Má to sem tam chybičku (rým a rytmus), ale celkově se mi to líbí, ať si FS říká, co chce.
Občas z toho, pravda, trochu dýchne 19. století, ale některé obrazy jsou povedené.
Body: 3
<reagovat 
Daen (Občasný) - 23.5.2003 >

...a proč ne třeba i to 19. století - to se musí vytvářet pořád něco nového, aby to v dnešní době bylo dobré....?

...Filip Sklenář má opět svůj obvyklý humor...no jo:-))

...mně se líbí moc...vážně pěkná......a také hezké pojmenování (Zrcadlo s Jidášem - zloděj tvého těla) :-)))

 


Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 24.5.2003 > Je to supr, divím se Filipovi (odvěkému zastánci erotických témat na Totemu), že se mu tohle nepozdává...
Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 24.5.2003 >

Takže nejdřív autorovi samotnému... Můžeš pod mé příspěvky navalit pětek či čtyřek kolik chceš, tenhle pokus o báseň tím ani náhodou nevylepšíš...

A teď obhajoba mého názoru před ostatními:

Tenhle pokus je typickým případem toho, co Nezval považuje za první smrtelný hřích poezie: "Psáti báseň, aniž bychom měli první verš určující její melodii..." Řekněme, že onou "melodií" může být stejně tak rytmus, jako myšlenka, obraz etc...

Výpravná šroubovanost tohoto pokusu postrádá onen nosný první verš - chyba první a fatální.

Druhou, neméně hroznou chybou je její řemeslná nedokonalost... Báseň může být rýmovaná, může být psána volným veršem, může obojí kombinovat, ale vše musí trošku klapat a ladit... Tohle svádění k rýmu, které autor předvádí (ve skutečnosti neschopnost onen rým nalézt a zmoci formu), doplněné šroubovaným groteskně "již předávno mlhou časův zahaleným" jazykem, zdánlivě originálním, přesto ale okamžitě odhalitelným záměrem kombinovat motivy biblické s erotickými (což je snad příliš velké sousto - myslím s ohledem na literární schopnosti autora), tohle vše, podtrženo a sečteno, je čtverka jako noha a já se upřímně divím, že se o tom se mnou chce někdo přít. 


<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 24.5.2003 > Filip Sklenář> Dobře tedy. Nejdříve kritikovi Filipovi:

Domnívám se, že jsi vzal příliš velké sousto.
Není vždy snadné kritizovat
báseň jejíž motivem či zápletkou je zbožnost zápolející s hříchem. Myslím si, že v tomto případě je zapotřebí určitá citová i duchovní zralost, což se mi zdá, že Ti schází (přišel jsem na to pročítáním Tvých děl)
Jinak jen pro tvou informaci, konkrétní báseň měla celkem kladný ohlas na "Písmáku", kde se vyjádřili kritikové trochu jiného formátu, než za jakého se pokládáš Ty. (Vše chce jen čas, jsem rád, že se snažíš být aktivní....časem to možná příjde....)

<reagovat 
Felipe (Občasný) - 25.5.2003 >

Budeš-li se snažit nějakým způsobem upírat mi duševní rozhled a duchovní vhled, můj milý, stejně tím tento pokus nijak nevylepšíš...

Kritizovat je velmi snadné vše, co je špatné. Pakliže v životě snad může tu a tam účel světit prostředky, v poezii nemůže nikdy velký úmysl omlouvat nedokonalé provedení.

Písmák Tě přede mnou a mými výtkami nezachrání, i kdyby někomu ze schovívavosti nebo prostě nepozornosti unikla směrem této patetické slátaniny pochvala a ostatní se vedeni stádním pudem přidali...

Je to patetické, neoriginální, špatně a kostrbatě napsané - tečka. Všimni si prosím, že mé výhrady se narozdíl ode Tvých dotýkají pouze Tvého literárního pokusu.


<reagovat 
mperdik (Občasný) - 25.5.2003 > Filip rebel za každou cenu?

Já Ti to nijak nevyvracím: Je to patetické, neoriginální, špatně a kostrbatě napsané - tečka.

Ano je to jako život... Nechtěl jsem psát nic uhlazeného, "originálního" ve smyslu avangardy.
Je to přesně takové, jaké jsem chtěl, aby to bylo...

Jsem rád, že jsou reakce, byť záporné, o to mi šlo...
<reagovat 
arnika (Občasný) - 25.5.2003 > Báseň je dost kostrbatá, máš tam dobré obrazy (bouře v úkosu, dvanáctá šíje topoří se z hřbetu) i absolutní příšernosti. Téma ohrané..ohrané....ohrané...

P.S.: mperdik vs. filip sklenář: celkem slušná show. kdo komu rozmlátí bábovičku příště ? trocha úrovně neškodí, kluci...
Body: 1
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 26.5.2003 > celkem souhlas s arnikou, v něčem i s Filipem
Body: 1
<reagovat 
Venuše (Občasný) - 29.5.2003 > nezdá se mi to marné, četla jsem se zájmem a dobrým pocitem...Filip tentokrát šel tvrdě po formě, namísto aby se zaradoval z topření, vodotrysků a pahorků Venušiných, asi nám kluk stárne - i když nemá zcela nepravdu...
<reagovat 
 mperdik (Občasný) - 30.5.2003 > Venuše> díky Venuše, jsem rád, že se líbí stopořené šíje apod......
<reagovat 
 Venuše (Občasný) - 30.5.2003 > mperdik> horší by byly povadlé údy...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter