Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Sellbrick aneb pojeďte na filmového Mikuláše
Autor: Viktor Csisztics () - publikováno 18.11.1999 (13:58:07), v časopise 2.12.1999

Pozor, milí film-fandové!

Na začátku prosince se uskuteční jak se zdá už skutečně tradiční Mikulášský "seminář" britského filmu. Samozřejmě za podpory Britské rady, kterou nám mohou mnozí naši sousedi závidět. Je to sice ona tradiční nalejvárna typu Letní filmová škola a MFF ve Varech, totiž, že to začíná už ve čtvrtek odpoledne a jede se nepřetržitě až do neděle odpoledne, ale vězte, že organizátoři zatím vždy mysleli na všechny dojíždějící, kteří mohou přijet až v pátek po šichtě, a ty nejdůležitější věci dali "někam doprostřed". Je samozřejmě relativní, co je to "nejdůležitější", ale opět vězte, že ti, co mohou přijet až v pátek po šichtě, jsou už starší harcovníci, co si toho už "trochu" odkoukali, a tak se dá docela vydedukovat, co se bude hrát nejprve a co bude právě "někde uprostřed". Tedy až na to, že tentokrát se budou i ti harcovníci snažit se tam dostat co nejdřív, protože indženýrrr Krrrálík tentokrát vytáhl z Britů i věci v Čechách na plátně viděné jen opravdu zřídka. Takže k tomu programu.

  • Program bude tentokrát ještě nestíhatelnější než minulé ročníky - bude se totiž hrát místo tradičních 2 sálů ve 3. Přibyl sál jménem Orlovna, tedy místo, kde sídlívali Orlové, konkurenti Sokola. Nevím sice, jak to tam bude s vyhříváním, ale snad to bude dobrý. Ale radši si přibalte s sebou i něco teplejšího... Ani se nedivím, že většina festů je někdy v létě. Ale zase ta romantika! Sedět v kinosále v zimní bundě, to už něco dokazuje, ne? No, fandovství, přece! Nebo bláznoství? Ať už je to cokoli, na plátně vidět takové věci z oblasti kultu, to se jen tak nevidí! Hlavní tahák jsou jistě filmy Stanleyho Kubricka, nedávno zesnulého to klasika provokace. Z jeho kompletní filmografie chybí "jen" dva jeho velkofilmy, a to Vesmírná odyssea 2001 (ta byla viděna na 1. ročníku trucfestu Zlatý Golem v Praze) a Spartacus, a jeho prvotina z roku 1955, ale na druhou stranu se tu objeví jeho "druhotina", jménem The Killing, z roku 1956, z níž prý trošku opisoval sám velký Quentin. Krom věcí neviděných se tu objeví i ty, kterými nás už "odpanila" ČT, jako třeba Dr. Divnoláska, aneb ... Bude tady i jeho poslední kousek, Eyes Wide Shut, sic s Tomášem Cruisem a jeho milou Nikolkou Kidmanovou, ale snad tam něco z jeho pověstného ostrosmyslu zůstalo (prý ale moc ne). Ale nám to moc neva, protože uvidíme antimilitatní skvosty jako Paths of Glory a Full Metal Jacket, vysoce hodnocenou historickou fresku Barry Lyndon, skvostného Jacka Nicholsona v thrilleru The Shining, film Lolita není třeba představovat, co se týče náplně, tahák je v něm Peter Sellers a osoba autora předlohy, Vladimír Nabokov, který prý napsal i scénář, a naposled vystříhavaná a zakazovaná parabola na násilí Mechanický pomeranč je už, doufám, pověstná dost na to, abychom ji tady rozbabrávali.
  • Druhá velká část, v programu předstrkovaná před velkého S.K., jsou filmy Petera Sellerse, toho skvostného komika. Taky vězte, že, aby se ta temná témata Kubrickových filmů vyrovnala, jsou to všechno lehkolehké komedie a tak se nepřestanete chlámat (leda tak zas na Kubrickově Dr. Divnoláskovi aneb... nebo Lolitě, nichž taky hraje). Z jeho filmografie přes padesát filmů se tu objeví "jen" 11, z toho jsou dva drsňárny od Kubricka. Tak půl na půl budou s českými titulky a s překladem (nevím, jestli do sluchátek nebo jen do sálu).
  • Třetí velkou část tvoří takový doplněk pro ty malověrce, co se s klasiky nesnesou a tak se vrhnou na novou porci Projektu 100, v níž najdou v symbióze něco klasiků (Fellini, P(r)asolini, Roeg) a něco stravitelnějších novinek typu Sud prachu, který měl teď docela úspěch ve Varech.
  • A úplně mimo stojí druhá předpremiéra, tentokrát české věci od Otokáro Schmidta jménem Eliška má ráda divočinu.

 

A teď to nejdůležitější nakonec: cena za celou akci je dampingová! Totiž 250 Kč. Na jednotlivé dny je to po 100 Kč, jestli jste ti malověrci nebo nemáte na víc (hodin v sále kina). Přespat se tam dá taky dle vaší kapsy, od 35 (dobrý spacák) po 500 Kč v hotelu. Aniž byste je kontaktovali, je možno jim ty prachy poslat složenkou na účet dopředu, ale radši tak učiňte co nejdřív, neboť se může stát, že se tam pro atraktivitu tohoto tématu nevejdete. Číslo účtu mají snad na adrese www.uh.cz/lfs




Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter