Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Každé dítě si rádo hraje
Autor: farišta (Občasný) - publikováno 15.7.2003 (11:19:10)
další>

Každé dítě si rádo rádo hraje. Autor předpokládá, že na to existuje nějaká složitá teorie, která celou záležitost osvětluje (na níž navazují další, ještě chytřejší a složitější teorie, které vysvětlují, že celý náš život je vlastně jen hra). To však nebude až tolik v popředí autorova zájmu.

Jirka si ale nejraději hrál na rybu.

V prachu malého dvorku za domem jeho rodičů vydržel celé hodiny sám jen tak lapat po vzduchu, sem tam slupnul nějakou tu mouchu. Jiřík nezlobil. Jeho otec, pan Jiří Vaňátko starší, byl ale trochu zneklidněný, zatímco matku Vaňátkovou, rozenou Novotnou, nechávala celá záležitost ledově klidnou.

„Jen ho nech, taky sis jako kluk hrál.“

„Jo, ale hrál jsem si s ostatními dětmi na četníky a zloděje.“

„Možná ti uniklo, že v naší ulici žádné jiné děti nejsou,“ reagovala paní Vaňátková.

Jiří starší se zamyslel a s úžasem si uvědomil, že to tak doopravdy je. Dokonce přemýšlel, kdy naposled viděl jiné dítě než byl jejich Jirka. 

Rozhodl se tedy tuto podivnost konzultovat s jejich rodinným psychiatrem a hned druhý den se vydal vlakem do města. Rozhovor s MUDr. Karlem Tengrem nestojí za zaznamenání, doktor mu nabídl lehátko a potom rozvláčným hlasem rozebíral svůj komplikovaný vztah k letnímu větru. Seance trvala celkem 65 minut (100 Kč za započatou hodinu).

Bezradný jako ráno šel teď pan Vaňátko cestou na zpáteční vlak. Podivná věc, pomyslel si, lidé ve městě si upravují své zahrady děsně podobně. Z vlakového okénka zjistil, že tentýž styl zahrady je oblíbený i na předměstí, a ke svému údivu nalezl shodnou zahradu i za vlakovou zastávkou, kde vystoupil. Pojal poněkud mrazivé obavy, že je to stále táž zahrada, jenom se záhadně stěhuje, a utvrdil se v názoru, že takové kraviny je třeba ignorovat.

„Co dělá Jirka,“ ptal se doma ženy, když ukončili svůj vítací ceremoniál (byl velmi časově i fyzicky náročný a celkem nic neřešil, ale zvykli si na něj a také je stál čtyři rodinné terapeutické seance MUDr. Tengra).

„Hraje si na dvorku,“ odpověděla udýchaná paní Vaňátková, „ale neptej se na co… jak jsi vlastně dopad‘ u Tengra?“

„Vlastně nijak, má větry a paniku, že jeho pohovka umírá na proleženiny, ale cestou zpátky…“ zarazil se, ale pak se rozhodl pokračovat, „no, cestou zpátky mě pronásledovala jedna zahrada.“

„Dáš si kafe, Jirko?“

„Jo, dám.“

 

Venku, pod letním a prozářeným oknem do dvora, si (zaprášené) poslední dítě v širém okolí hrálo svou němou hru.


Poznámky k tomuto příspěvku
Pierre Bosquet (Občasný) - 15.7.2003 > to me fakt pobavilo...na tohle me uzije, ta zalezitost s MUDr Tengrem a jeho pohovkou :))...jo a ma to takovou trosicku kafkovskou atmosferu (aspon na me to tak pusobi :)
Body: 4
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 15.7.2003 > Jako pt a kelly - zajímaví atmosférka, pěkný obraty, celkově kvalitní blbůstka...
Body: 4
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 15.7.2003 > Jo. Zaujalo mě to.
Body: 4
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 15.7.2003 >

zaprášené poslední dítě a scénky s rodinným MUDrem jsou squělý

jen mi nějak nedochází souvislost mezi stěhující se zahradou a posledním dítětem, každopádně však se světem není něco v pořádku, vítej v Matrixu


Body: 4
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 16.7.2003 > Kelly> nic kauzálního, celý je to svého druhu vtip; je tam můj zvláštní smysl pro humor, se kterým si většina lidí neví rady, mě nevyjímaje. jo a díky za reakci.
<reagovat 
farišta (Občasný) - 16.7.2003 > díky moc, jsem rád, že vás to potěšilo
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 16.7.2003 > jo, tak tohle mívám taky, nechytla jsem to od tebe???
<reagovat 
Lian (Občasný) - 22.7.2003 >
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 (4) 5 7 9 12 13 14 15
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter