Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Panoptikum
Autor: Jana N. (Občasný) - publikováno 20.10.2000 (20:32:27), v časopise 24.10.2000
Odbarvené blondýnky a marihuanoví kluci jsou vždycky veselí...
Pošmourné město, pach výfuků a probleskující červeň jeřabin. A listy co poslední naděje, jež vyhasla. Některé mají barvu jablíčk, jež sbíráme letos po tisících, protože naše příroda nám nedává toužit a hladovět. Zahlédla jsem čtyři černobílé jeptišky, čtyři tučňáky naložené v tmavomodré Felicii. Jeptišky si se svou vážností, autem a křesťanskou láskou nebyly vědomy své surrealistické podoby.

Smutné oči stařenek, jež ještě zdaleka nepochopily, o čem je svět, ač si to znechuceně myslí. A dědouškové na lavičkách jak na fotbalovém zápase nebo přehlídce psů oceňují ženské vnady, jež proudí kolem a ví, že jsou pravé. Jsou spokojeni, protože tohle není Amerika.
Vztekající se mladé a nechtěné maminky ztěžka tlačící kočár s dítětem uvnitř, jež se marně pokouší uchopit dudlík. Ze síťovky nedbale a samozřejmě probleskuje Rytmus života. Mladé maminky nespokojené s bytím tam kdesi v peřinkách.

Manažeři s přilepenými kravatami na obličeji kvůli větru vypadají jako oběšenci. Oběšenci, kteří milují peníze, a přesto vypadají věrohodně.
Zamračení mladí studenti, co oblékají se a myslí pouze černě si myslí, že už je v jejich předlouhém životě nemůže nic překvapit. Zhnuseně nedbalým pohybem zašlápnou cigarety a kráčí do neznáma.
Pak profrčí okolo banda veselých cikánů, z kapes jim vypadávají dámské peněženky, rychle je sbírají, jsou veselí a bezprostřední. Život jim sluší. Hrubými hlasy mají se rádi a jejich dětem dnes jako obvykle svítí očka. Cikánské holčičky s hlasem ne nepodobným Madonně zpívají cosi anglicky. Nemají panenky. Jsou to malé dospělé ženy a vědí o tom. V každém jejich pohledu směje se deset malých a nenarozených. Jejich prostřednictvím, se na mě potutelně mračí život sám.
A rodinka Vietnamců - rákosníčků- se svou zvonečkovou řečí jak z vodního světa žabiček. Jsou malincí a poetičtí, jenjen je strčit do kapsy...
 


Poznámky k tomuto příspěvku
bangabasawa (Občasný) - 24.10.2000 > Spousta krásných postřehů naložených v pesimistickém nálevu. Než jsi je tam dala byl každý tím čím je. Teď jsou jen tvoje... Snad jen:...svět nepotřebuje vědět, že je krásný! Líbilo se...
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 24.10.2000 > Zvlastne napsane, zezacatku jsem moc netusil, co se deje, pak jsem si vsiml, ze je ta povidka slozena z mnoha stripku zivota, pekne :)
Body: 5
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 24.10.2000 > Jano to je tak hezký ... Ty umíš to těch slov dát něco, že to pak nejsou slova, ale pocit ... takovej skutečnej, opravdovej. Já bych ti dal víc sluníček, ale vono mi to nedovolí :))
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 26.10.2000 > Cau Janičko, je vidět, že i ve svém věku se dokážeš dívat na svět otevřenýma očima. Máš velmi zajímavé postřehy, které nenacházejí lidé ani v mnohem pozdějším věku. Pokud budeš dál na sobě tvrdě pracovat (tak jako každý kdo miluje knihy a prožívá ten neuchopitelný pocit při psaní) tak jednou možná, kdoví???
Jinak ta hlavní myšlenka, která je na konci je dost slabá, vzhledem k tomu co jsi napsala a chtělo by to snad upravit poněkud víc po stránce formální. Mrkni na knihy. Je tam přehled knih, které se pokouší dávat navod jak psát.Jinak kdybys to přepracovala, byl by to dobrý fejeton. Takže vzhledem k té formálnosti dávám trošičku méně usměvavé sluníčko.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter