Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Věčný strach
Autor: Milena () - publikováno 22.10.2000 (19:56:58), v časopise 23.10.2000

Věčný strach

Tmavá hustá noc,není vidět na krok,jen občas se mihne záblesk světla z oken domů,v nichž lidé ještě nespí,a oddávají se bouřlivým vášním.

Její bosé špinavé nohy nejistě kráčejí po kamenité ulici uprostřed mrtvého města.Každý nádech pro ni znamená utrpení,každý krok cestu do pekla,přála by si umřít.Krutý mráz ji štípe do obličeje,holých paží,cítí nesmírnou beznaděj.Jako by vstupovala hlouběji a hlouběji do černého neznáma….

V tom se ozve ohlušující vřískot,který přechází v beznadějné volání o pomoc.A pak….už jen ticho,smrtelné ticho.

S rozedněním se mění město a lidé s ním.Domy,ulice,náměstí,zahrady jako by se usmívaly ve zlatém obětí slunce.Husté mraky se už dávno rozpustily,jen tu a tam se objeví,aby ustoupily vysoké věži kostela,kam směřují lidé na každodenní mši.

Jdou a neví proč.Jdou a nepřemýšlí.Jdou,ve svátečních šatech,uctít Pána Boha,Ježíše,Panenku Marii a další a další.

Maminka s malou veselou dceruškou,které nesedí nové střevíce,kráčejí po kamenité ulici uprostřed živého města.“Ireno!Ireno,neutíkej mi zase.Ty nezbedné dítě!“Děvčátko vběhne do postranní ulice,kde je nezvykle moc stínů a šera.“Nesmíme přijít na bohoslužbu pozdě,to se nesluší.Tak pojď zpátky!Slyšíš?“Nikdo se neozývá,ustaraně zahne do té zatuchlé ulice,kde je více mrtvých než živých.

Není schopna ze sebe vydat hlásky,slzy jí stoupají do očí,nohy se klepou.Její malá holčička se sklání nad dívkou,mrtvou dívkou a hladí jí bílé studené ruce.Slzičky se koulejí po růžových tváří.Poprvé se setkává se smrtí.

Na bledé tváři té nešťastnice není vidět žádný výraz,jen dálka a nepřítomnost v jejích očích.Jaký hlas asi zněl z jejích úst,teď tak zamlklých.Jaká duše se skrývala pod tou odhalenou hrudí.Jak asi zněly kroky jejích nohou,které tu nyní tak bezvládně leží.Sukni má vyhrnutou až nad pas a odhaluje její zkrvavená lýtka.Bože,proč je všude kolem krev,vždyť na sobě nemá jedinou ránu.

Jaký zmatek má to malé dítě ve své hlavince.Matka odtrhne dceru od mrtvé ženy a odvádí ji pryč od té hrozné scény,pryč od zla.Neustále slyší otázky proč,proč,proč.Neodpovídá.Nezná odpověď….

Včera večer jsem šla po našem betonovém chodníku směrem k zastávce trolejbusu.Byla už tma,ale co,máme přece veřejné osvětlení.Zrovinka mi ujel trolejbus a v blízkém okolí nebyl nikdo než já a projíždějící auta.Mezi nimi i městská policie.Kráčela jsem si to po té ozářené silnici,když tu mě někdo silně uchopil a povalil na zem.Jediné,co jsem vnímala byl můj výkřik…….

 

Milena



Poznámky k tomuto příspěvku
Vea (Občasný) - 23.10.2000 >
Body: 5
<reagovat 
bangabasawa (Občasný) - 23.10.2000 > Hm, je to dost z tvého nitra, proto mi trochu unikají pasáže o ranní mši, a o malém děvčátku. Možná chápu a možná ne. Pokud je to tvůj vlastní příběh...chápu.
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 23.10.2000 > Hodne silne pusobivy pribeh ...
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 26.10.2000 > co dodat? Jirka
Body: 5
<reagovat 
Black (Občasný) - 23.12.2000 > Velice působivý příběh. Obzvláště, když máme Vánoce a jdeme na mše
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 28.12.2000 > Tak nevim kam s ni. Nerudovsky problem, který mas urcite i ty. Na povidku je to hodne rozbity, unikaji mi souvislosti, spis reminiscence, vnitrni hlas, ale proc ne. Ale tema by se dalo zprtacovat mnohem lip. Jo asi co nejvic mi chybi je ctivost, pokud jsi to zaradila mezi povidky…spis bych to videl v „zivotnich pribezich“ Nicmene mas postrehy které mi hodne rikaji. Detsvi ma silne zazitky a mnozi na ne zapominaji. Hezke prekuleni do novyho roku.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi ()  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter