Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Lenost
Autor: ZaK (Občasný) - publikováno 23.10.2000 (11:43:43), v časopise 24.10.2000
LENOST

Lenost,co je to lenost?Je to pocit být nezatížený veškerými starostmi ,být táhnut okolním světem a dívat se jak nám ten čas snáze plave po peřejích a úskalích všedního života.
Lenost se dá vystihnout v příběhu opilého,vypatlaného,ale šťastného človíčka námořníčka,který bez kormidla vede svou loďku nevědomky vstříc peřejím a s nadšením pozoruje svět kolem sebe,tleská ručičkami ,září štěstím ze své prohnilé pramice.Štěstí však brzy pomine,když zjistí do čeho vlastně vplouvá a s čím. Neví co dělat,neví si rady s problémem,který právě nastal,v tomto případě jsou to peřeje.Čas plyne rychle a nápadů ubývá.Přeci mu jen na konec bleskne hlavou myšlenka v podobě tolik opěvovaného ,ale i proklínané láhve alkoholu,jež se krčí pod jeho bosými nohy.A plnými doušky saje tu ďábelskou tekutinu ,která ho umlčí do stavu hluboké nevědomosti.A zatímco tak “tuhne“,vlny jsou čím dál tím více rozlobené,vzpírají se,snaží se vzbudit nebo spíše vzkřísit toho prostopášného námořníka,ale ten nevnímá je prostě mimo.To už se dostal do peřejí,loďka skřípe,láme se a potápí,jen človíčkovo tělo opisuje hřebeny vln a vrhá skelný pohled nebo spíše mrtvolný pohled kamsi k nebesům.Jen úsměv mu zůstal do těch hlubin zachován,jeho tělo po pár minutách z vody ven se noří,peřeje opouští a pokračuje klidným tokem kamsi do neznáma.
Je konec lenosti,je konec človíčka námořníčka.Lenost je počátkem veškerého štěstí,ale konec veškeré filosofie…


Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 24.10.2000 >
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 26.10.2000 > Dobře napsané. Jen mi uniká smysl věty"Lenost je počátkem veškerého štěstí,ale konec veškeré filosofie"
Mohli bychom o tom diskutovat??
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter