Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak vidím Channeling R. Palky a potažmo „duchovno“ jiných dalších
Autor: Mansukh (Občasný) - publikováno 4.8.2003 (15:39:02)

Podle mne je souhrnem řady pošetilostí. Cílem „mystického“ channelingu je zbavit se zodpovědnosti. Namísto, aby člověk rozvíjel zdravý rozum, oddává se změněným stavům vědomí, jež jsou mimo schopnost jeho kontroly. Celý systém, který se zdá být jednoduchý svým provedením, je komplikovaný ve své metafyzice a aplikaci a selhává v integraci do každodenního života.

 

·        Pravidelné používání halucinogenů.

Stav omámení vyřadí dočasně funkci ega, což vede k mnoha prožitkům. Integrace těchto prožitků může zabrat celý život. Při pravidelném užívání člověk upadá do požitku a integrace mizí v nedohlednu. Během praktického výzkumu účinků různých halucinogenů jsem dospěl k názoru, že halucinogeny naše vědomí nemění. S naprostou rozhodností a vědomím hloubky toho co říkám tvrdím že,“jsem nenašel rozdíl mezi běžným denním vědomím a vědomím během intoxikace.“ Je to stejné, jako když házíte kameny do jezírka, zvlněná hladina odráží jinak, samotná schopnost odrazu však zůstává zachována. Různé substance pouze různě zakřivují zrcadlo, což vyvolává dojem změny. Některé substance navíc zrcadlo“ zanáší“. Pokud někdo pravidelně požívá nějakou substanci, dělá to prostě proto, že mu chutná.

 

·        Chybí aplikace zdravého rozumu – chybí srozumitelnost.

K úspěšné integraci každodenních prožitků je třeba vyváženě rozvíjet rozum a cit. Inteligence může být slepá a zavádějící. Rozum ze své podstaty těmito vlastnostmi netrpí. Český výraz „porozumět“ znamená „rozumět po“. Prožitek je integrován zřením na prožitek samý. Toto se děje samovolně a bez úsilí. Rozum nepotřebuje slova. Pak může či nemusí přijít formulace do pojmů a slov. Následné operace se slovy a pojmy jsou doménou inteligence. Forma velmi přesně identifikuje obsah – je li srozumitelná a snadno ověřitelná poctivým pozorováním každodenního života, mluví to ve prospěch nauky.

 

·        Úsudek praktikujících je ovládán jejich vášněmi – jejich chtíčem. Opakovaně se do nich beze smyslu masochisticky noří  - říkají tomu „Terapie“.

Rozum roste z citu nikoli z vášně. Vášeň je odvrženým citem, naší odvrženou paží. Cit je vášní, kterou jsme dokázali integrovat. Nejlepší způsob integrace vášní je nechat je být ve své podstatě. Promění se samy a bez úsilí. Je to jako když se dítě učí používat své končetiny a ony mu přestávají překážet. Vše se děje přirozenou cestou. Stačí být zdravě aktivní a následovat to co nás baví a přitahuje.

 

·        Adepti chanelingu

Lidé, kteří mají zájem podstoupit channelingový výcvik, mají řadu společných duševních charakteristik. Mezi ně patří: sklon k meduniitě, sugestibilita, obtížná integrace do společnosti, citová nevyzrálost, intenzivní touha po duchovním životě(mnohdy spojená s touhou uniknout každodennosti), sebestřednost – tedy lidé s problémy.

 

·        Manipulace s pocitem viny.

Je snadné někoho uvést do tvz. stavu“regrese“. Člověk je ve zvláštním stavu a halucinuje. Skrze obrazy a pocity se odkrývají různé nevědomé obsahy. Sezení skončí. Nejhorší varianta následujícího spočívá v babrání se v prožitém a sebeobviňování, popřípadě v následném sebeutvrzování skrze „terapie“. Dám příklad: Během náhledu do minulého života rozpoznáte silný sklon k agresivitě. Během následujících meditací jste ponořeni do mnohonásobně zesílené emoce agresivity, kterou v této podobě nemáte šanci zvládnout, což Vás utvrdí v pravdivosti Vašeho vhledu. Agresivita přeroste rámec meditací a začne se projevovat v každodenním životě, což jen upevní Vaše přesvědčení o vaší povaze. Začnete agresivitě věnovat víc pozornosti než je zdrávo a máte postaráno o zábavu na dlouhou dobu dopředu.

 

·        Mistři

Esoterický kořen nauky je založen na komunikaci s hierarchií mistrů. Ve většině případů se nejspíše sestává z komunikace s tvz. pošetilými duchy – skupinou bytostí, jež se úžasně baví hrou s “našimi“ myšlenkami. Kdybych Vám takovou bytost  popisoval nevěřili by jste mi :). Dalšími objekty komunikace jsou různé nižší astrální bytosti - „Kristus & Spol“.(Kdyby jste to náhodou nevěděli já sám jsem dalším Kristovým zrozením na zemi:-))) )

 

Vše co jsem zde uvedl se zakládá na mém subjektivním pozorování různých chnnelingových skupin kolem R.Palky. Nedělám si nárok na dokonalou objektivitu. Technika sama o sobě je velmi silná a nekompletní a měla by být předávána na vhodném stupni vývoje v správné formě a s kompletní instrukcí.(předpokládám, že hned po přečtení tohoto článku se vynoří spousta „opravdových“ učitelů channelingu – původní technika se tak však vůbec nejmenuje:). 

 

Prosím milé komentátory tohoto článku o to, aby si ho přečetli alespoň dvakrát něž pod něj něco nasypou.

 

Díky

 

Mansukh



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Jarka - 4.8.2003 > Díky za článek. Když jsem potkala Romana v diskuzi, kladla jsem si dotaz, s čím to vlastně hovoří. Povídání dvou mých kamarádů, kteří s Romanovou skupinkou přišli do styku a samotná diskuze s ním mi potvrdila něco podobného, co je shrnuto v tomto článku.
<reagovat 
three mile smile (Občasný) - 4.8.2003 > tak dalece jak to mohu posoudit je to velmi výstižné.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 4.8.2003 >

jako nejzajímavější mi přijde pasáž adepti chanelingu... a manipulace s pocitem viny...

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář coda - 6.8.2003 > Jen názor: Zhruba v něčem souhlasím,to jo,vždyť Romanův styl mi třeba osobně v mnoha částech nevyhovuje, ale protože chann. dělám a tedy o tom mohu ze svého současného poznání mluvit, nejsem rád, když se zevšeobecňuje stylem -Jak vypadá adept, s kým se komunikuje, s jakým cílem se ch. provádí. Není to zodpovědné. Dle mne je to nejlepší metoda sebepoznání, která za určitých vlastností, podmínek a motivací adepta funguje výborně.A když nefunguje hned, pak je tu sám princip života a uspořádání vědomí, který navádí, nabízí postupně a opakovaně. Zevšeobecňování je vůbec hrozná věc, a je to nakonec každého věc jak si vytváří závěry, je to o pozornosti a schopnosti rozlišovat nebo házet do jednoho pytle všechny styly a osobní variace chann.. Zakejhal jsem si, ne že by mne to člověčího trefilo, ale jen snad pro zodpovědnost k duchovním bytostem a mé vděčnosti vlastní i společné duchovní části, kterou to asi trefuje, uráží a nejspíš to uráží tedy i společnou duchovní část autora, se domnívám, takovéto "Nepotěšil jste mne, a ani já vás nepotěším" je nasnadě, takže to tlumočím, každý sklízí co seje a měl by vědět co a proč.Článek jsem přes doporučení četl jen jednou, :-),přiznám se. Když nachytáš souseda, třeba křesťana, na něčem co neví, na švestkách, neměl by člověk taky zatratit celou víru,když on ti není schopen dát to, co tvoje myšlení chtělo, když není schopen tě ani bez tvé námahy a porozumnění očistit ve stylu Ježíše Krista
<reagovat 
 Mansukh (Občasný) - 6.8.2003 > čtenář> Duchovní bytosti urazit nemůžeš, jsou celé :) k ničemu nás nepotřebují, to my je potřebujeme. Co říká dítě Tě neuráží, právě proto, že to říká dítě a říká to dětem.
<reagovat 
čtenář coda - 7.8.2003 > Je to provázané, myslím že se potřebujeme.S dítětem máš pravdu :-), je t tak, ale infantilnost v celé šíři se nedá držet až do smrti, zvlášť když začnou školy.
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.8.2003 > SOMA
Tato Soma je Bůh, jeho cestami
se ubírá ta nejprudší bolest, kterou člověk trpí,
On přináší uzdravení i radost do očí ztrápených,
Nesmělého obléká válečným žárem,
Vznešenými myšlenkami přátelí se s bardy,
A duši, duši pozvedá ze země k nebesům.
Tak báječné, tak velké jsou jeho dary.
Člověk cítí, jak jeho žilami proudí Bůh
A pláče v hlubokém vytržení,
Zhluboka pili jsme z božské Somy
Až nesmrtelnost v nás vzklíčila.
Vstoupili jsme do světla
A poznali všechny bohy.
Co hynoucího nám může ublížit,
A zda-li může nás smrtelník soužit?
Skrze Tebe, překlenutá úzkost,
jsme unášeni věčným božstvím.
z Rig-Vedy
-----nebýt halucinogenů, nebylo by ani hinduismu, ani jogy. Používala ja každ¨á kultura. Proč si mnozí skladatelé písniček od šedesátých let bez nich práci nedovedou představit? I jiní umělci? Autor popřel i úspěšné použití těchto látek v šedesátých letech v psychoterapii, ony totiž jen zesilují sugesce hypnozy, viz dr.Zíka - Hypnoza není spánek. A regrese a progrese jsou dlouhodobě používané úspěšné psychoterapie, jimž se věnuje spousta lidí.
Komunikací s Mistry nebo duchy předků se věnovali šamané všech kultur, proroci křestanství a islámu atd. Ale fakt škoda slov. ...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.8.2003 > romann> žádnej šaman, vidoucí moudrý člověk atd., nemohl být, není takový dogmatik a skrytě agresivní týpek, jak mi vyplýváš ty ze své poznámky...
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.8.2003 > je to prostě demagogie, huberte. Ač jsou zkušenosti tisíců let jiné, zas a znova se tu objevují zatemnělé poznámky jako v církvi a na Nově. Drogy jsou od ďábla atd. Takový Huxley se stal skutečným filozofem, když zažil rozšířené vědomí, ale čím?
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.8.2003 > BTW- víte, že v dýmce Shakespeara našly zbytky THC? Víte, že drogy bral i K.H.Mácha? A alkohol, jak každý známe, z jednoho udělá ubohého idiota, z jiného duchaplného společníka. Nenapadá vás nic? Prostě autor vyšel ze svých zkušeností, ale dělal je po partyzánsku. Zkrátka když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Mě to změnilo mnoho a k lepšímu, mám daleko větší vnímavost, nadhled a vhled, který mě zajištuje stálý poloextatický pocit. Dříve mi ani kyvadélko nefungovalo, léčitelské schopnosti žádné atd.
<reagovat 
 čtenář Jarka - 7.8.2003 > romann> Romane, ctete si to po sobe? Kyvadelko prece nefunguje, kdyz je blokle egem, anebo funguje, ale je ukecane. A lecitelske schopnosti? tam prece musi byt clovek vycisteny....
<reagovat 
čtenář coda - 7.8.2003 > Nevěděl jsem že Shakespear dělal mystický chan. :-)
To je nové, ten zbytek je jak automatické přehrávání jedné kazety. Jestli jsi to nepřehnal?, římane :-)Není ta Soma spíš akaša, a napít- jen básnický obraz naplnění žíznivého poutníka?
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.8.2003 > ale kdež, coda. Shakespearemu to jen davalo inspiraci, ostatně jako mnoha umělcům a detainí rozbor co je soma provedli přírodovědci ze všech zmínek ve védách a napsali o tom knihu. A akaša není nic božského.
<reagovat 
Mansukh (Občasný) - 7.8.2003 > K somě: Fetovalo se a asi fetovat bude :-). Je však třeba dodat, že uspořádání vědomí a jeho rozvrstvení se od doby véd značně změnilo. Mimo to se nedomnívám, že ta doba byla nějak zázračná. Védy samotné jsou dle legendy výtvorem 7 lidí. Přdpokládám, že v té době védám rozumělo asi tolik lidí co dnes. Osobně raději strávím noc s nějakou ženou než s nějakou drogou.
<reagovat 
romann (Občasný) - 8.8.2003 > lidská podstata je stále stejná už milion let. Védy vznikaly staletí a nemohly být tedy výtvorem sedmi lidí, ostatně něco podobného je v každé jiné šamanské kultuře. Strav si noc s kým chceš, ale neurážej posvátné věci.
<reagovat 
Zefram (Občasný) - 10.8.2003 > A proč vlastně vůbec chcete poznávat sami sebe??? Já sám sebe neznám, pravidelně se překvapuju a přitom dovedu být šťastný a spokojený. Pokud už mám o něco zájem, vlastně nikdy se to netýká nějak zvlášť mne samotného, většinou docela jiných věcí a dějů. Už vůbec nedovedu pochopit, proč probírat nekonečně dlouho staré zaprášené knížky, názory lidí, kteří tápali stejně jako my, anebo dokonce ohrožovat či poškozovat svůj nástroj myšlení nějakými halucinogeny. Jako každý stroj je i mozek na některé podněty citlivý, narušují jeho funkci. Co hledat v poruchách? A pokud hledat, měla by to dělat kontrolovaně lékařská věda. Ta ostatně člověku může o sobě samém prozradit nepoměrně více, než cokoliv jiného. Jestliže jsme geneticky navzájem velice podobní, pak by naše odlišnosti měly být jen kosmetickými úpravami existujícího zařízení a proto učebnice anatomie a medicínské žurnály obsahují vše, co člověk potřebuje k onomo sebepoznání. Zdá se pak, že channeling je spíš projevem nějaké duševní nerovnováhy, než vážnou snahou poznat sama sebe.
<reagovat 
romann (Občasný) - 11.8.2003 > ano, d psychlogie to dělala v šedesátých letech dělala, ale utekla a od té doby je to tabu, Víš proč? prostuduj to sám a uvidíš...
<reagovat 
hermit (Občasný) - 8.9.2003 >

to romann: podle mých zkušeností s psaním pod vlivem THC není nad čistou hlavu, ať už tvoříš cokoli. samozřejmě  - spousta muziakjntů (éra kultury hippies, samozřejmě) malířů , literátů užívala jakékoli drogy, ale co vím z lidí ze svýho okolí, tak nikomu drpogy doopravdy obzor nerozšířily, prostě ho to bavilo, že je to "rozšířený vědomí" hned, je instatní a stojí tě to jen málo, zpočátku... podle mě je nebezpečí v tom, že ten onen průzkumník se dostane někam, kde je jednak jeho prožitek a vnímání nepřenosný, ale navíc ho ještě v té rovině zbavuje schopnosti rozlišování, takže jeho "pocit hloubky a geniality" je opravdu jenom dočasný pocit... nezavrhuju drogy, neodsuzuju, ale je to prostě jenom jeden ze způsobů, který je rovnocenný jakýkoli cestě bez drog.

co se týče Véd, můj výklad se shoduje s výkladem nicku coda.

Mansukhovi díky za zajímavej text.


<reagovat 
romann (Občasný) - 7.8.2003 > autor byl asi u inkvizice. I sv.Tereze z Avily zabavila knihy a leta je zkoumala, zda ji nemá upálit. Pak si asi řekl, že by potřebovali víc svatých a udělali z ní oficiální Učitelku církve a dodnes jí uctívají jako velkou mystičku křestanství. Mnoho dalších za těch 400 let nebylo. A že nás božské síly nepotřebují? potřebují, jinak bychom neexistovali, ale proč to komentovat? Co slovo to perla...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.8.2003 > romann> ten text ani zdaleka nepřipomíná inkvizici, v tomto jsi vedle jak ta jedle a mírně zaslepenej asi...
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 8.9.2003 > romann> viz výše
<reagovat 
romann (Občasný) - 24.9.2003 > podle mych zkusenosti to je jinak, ale nikomu nic nenutim, zalezi i na setu a settingu. Nakonec to neni nic jineho nez aktivator zmeneneho stavu vedomi-hypnozy
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter